Tips till er med Maestro-kort som vill handla online!

Permalänk

Tips till er med Maestro-kort som vill handla online!

Hej alla Sweclockare. Ett problem med Maestro-kort är att det går inte att handla online på något med det. Men här är något som det faktiskt funkar med. Funkar perfekt för mig på Amazon.co.uk. Så om ni har Maestro och inte vet vart ni kan handla online så vet ni att ni kan handla på amazon! Gratis frakt också c:

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Är inte frakten typ sådär 300% av varuvärdet där? Dags att skaffa ett traditionellt VISA-kort för det går ju nästan snabbare att införskaffa än att hålla på att leta sidor som är "kompatibla" med Maestrokort?.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Är inte frakten typ sådär 300% av varuvärdet där? Dags att skaffa ett traditionellt VISA-kort för det går ju nästan snabbare att införskaffa än att hålla på att leta sidor som är "kompatibla" med Maestrokort?.

Om du handlar något som kostar 10kr eller mindre så kan jag nog allt tro att frakten kan kosta 300% av värdet. Men annars tror jag inte frakten är dyr alls.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Håller med, förstår inte varför vissa människor kör med visa debit och maestro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baxee:

Håller med, förstår inte varför vissa människor kör med visa debit och maestro.

Visa debit har inga begränsningar, jag tror du tänker på Visa Electron som inte fungerar på mekaniska läsare då korten inte har någon text som är förhöjd från kortet. En del online-butiker tar inte emot dessa heller, varför vet jag inte, kanske för att de inte finns i Nordamerika och således har inte butikerna sett det som så nödvändigt att acceptera sådana kort om ens kunder främst är därifrån.

Permalänk

Om frakten så kan man välja till gratis om det är Amazon.co.uk som säljer.
Och jag använder Maestro för att jag är för ung för att ha Visa.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Eller så gör man ett Ekort som alla andra som handlar på nätet.