Dogecoin (DOGE)
so new
much growing
very awesome
shibetoshi nakamoto
many coin
wow
so coin
Dogecoin är det senaste inom kryptovalutor. Det startades 6 december 2013 och är redan en av de största kryptovalutorna sett till nätverkets totala hashrate.
Det kommer totalt att mineas 100 GDOGE, dvs hundra miljarder Dogecoins.
I skrivande stund är en Dogecoin inte mycket värd (ca $0,0003), men vem vet vad framtiden har att utvisa? └(°ᴥ°)┘
Announcement-tråden om Dogecoin @ Bitcointalk.org
GUIMiner-scrypt (Tack till donfalcon!)
Hur många SweClockare är med på tåget och vad tror ni om Dogecoin? Hur mycket har ni? Jag har lyckats minea ihop 200 000 DOGE på de senaste dagarna. Hade man varit med från början hade man varit rich shibe.
[color="red"]much serious[/color]
Webbläsartillägget Better SweClockers har en snabbknapp för detta, men föredrar du att skriva BB-koden själv görs det så:
[font="Comic Sans MS, Chalkboard SE, cursive"][color="red"][i]wow[/i][/color][/font]
wow
so shibe
pls mine
1. Ladda ner Dogecoin-Qt. När du startar mjukvaran skapar den en plånbok och laddar automatiskt ner blockkedjan.
2. Registrera dig på en pool som minear Dogecoin. På Reddit finns en liten lista med pooler till höger. Där finns även annat matnyttigt (men ibland utdaterat).
3. Fyll i din adress, som du kan se under Much Receive i Dogecoin-Qt, i dina kontoinställningar på poolens hemsida. Utforska poolens inställningar.
4. Ladda ner GUIMiner-scrypt, skapa en ny miner (File -> New miner -> CG för AMD, CUDA för Nvidia) och fyll i de inställningar som gäller för din pool. Exempelinställningar:
Host: dogehouse.org
Port: 3333
Username: Hur.Doge
Password: x
5. Om du har ett AMD-kort, välj den preset som matchar ditt kort. Prova att leka runt med inställningarna om du vill.
6. Tryck på Start. Din hashrate ska efter en liten stund synas längst ner till höger.
Om det bara står "Starting" eller av någon annan anledning inte fungerar, prova mina exempelinställningar ovan. (OBS! Du minear då åt mig. De inställningarna är bara för att testa.) Fungerar det så vet du åtminstone att din miner fungerar som den ska.
Skrivet med hjälp av Better SweClockers