Följ Black Week på SweClockers

[Python] Blir fel när serialiserad data skickas

Permalänk
Medlem

[Python] Blir fel när serialiserad data skickas

Hej, håller på med ett litet projekt(största hittills) som jag tänkte göra som träning innan jag påbörjar ett större arbete till skolan snart. Är sjukt sugen på att ha någon form av multiplayer med så det är ett måste och ska lära mig det och spelprogrammering nu. Började med Pygame igår och försöker att göra ett multiplayerpong helt enkelt. Känns som om att jag är riktigt nära nu, däremot när jag väl lärt mig skicka objekt i sockets så ska det såklart inte fungera ändå...

Serilisierar bollens plats från servern och skickar den sedan till båda klienterna som packar upp den igen, men istället för att få siffror så blir det "ru", gissar på att x blir r och y blir u. Men vad kan det vara som orsakar detta? Och det är bara klient nr 2 som blir drabbad kan jag tillägga

Laddade upp hela koden på Gist och felmeddelandet ligger i kommentarerna: https://gist.github.com/anonymous/11320798

Och när jag väl gör en tråd här, finns det några bra tutorials som ni rekommenderar för server/client? Har kollat på Twisted, kan det va bra för ett MMO(tänk tibia men hundra gånger mindre features)?

Tack på förhand