Windows 7 - Kan inte se splashscreen

Permalänk
Medlem

Windows 7 - Kan inte se splashscreen

Tja!

Har fått någon elak sökmotorspyware/virus som heter webssearches som jag tänkte rensa genom att starta datorn i safe mode. Däremot så får jag inte upp någon splashscreen. Att jag inte fått upp någon splashscreen har varit så ett tag men inte brytt mig då det inte vållat några problem förrän nu...Testade trycka F8 på måfå men då hände inget. Trycker jag på F2/Delete så verkar datorn stanna upp i alla fall men får fortfarande ingen bild. Skärmen står bara och blinkar i viloläge även om datorn är på. Det viktigaste är dock att jag lyckas starta datorn i safe mode så kan man göra detta utan att gå via splashscreenen är väl det okej. Däremot vore det väldigt bra att lösa så att jag kan se splashscreenen också. Någon som kan klura på vad det kan vara? Såg att vissa med liknande problem pillat med CMOS batteriet men det är på något sätt gömt under grafik-kortet för mig så då måste jag skruva ur det först osv. Känns lite omständligt men om det är vad som krävs så gör jag givetvis det...

Permalänk
Medlem

Hittade nu hur jag kunde starta i felsäkert läge iaf men om någon kommer på hur jag kan få tillbaka splashscreen dessutom vore det tacksamt!

Permalänk
Medlem

Problemet löst. Moderator kan låsa och slänga tråden. Använde mig av "AdwCleaner" efter rekommendation på annat forum och det fungerade klockrent!