Följ Black Week på SweClockers

Patch 2.06 Nu live i US

Permalänk
Medlem

Patch 2.06 Nu live i US

http://us.battle.net/d3/en/blog/14397824/patch-206-now-live-6...

Hade helt missat att det skulle komma ny igen, aja dags att läsa vad som händer

Vafan legendary crafting material removed
Det var ju skoj att farma dem ju

Permalänk

Kommer bli nice bättre drop rate på set items typ x2 mot innan.
Och patchen är på G här oxå ska la vara uppe kl 11

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo iofs nu kanske man kan få sitt akkahn set, men vafan det var lätt nog att få legendary mats redan innan IMO.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hittat vad legendary mats säljs för till vendor? Jag läste om en som hade sålt för typ 70 m. Men han skrev inget om hur mycket mats han sålt. Jag har inget AH guld att leva på så lite klirr i kassan hade vart najs....

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Skrivet av Neomius:

Är det någon som har hittat vad legendary mats säljs för till vendor? Jag läste om en som hade sålt för typ 70 m. Men han skrev inget om hur mycket mats han sålt. Jag har inget AH guld att leva på så lite klirr i kassan hade vart najs....

50k st är vad jag har hört iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom gör spelet mer mainstream och tråkigare för varje patch. Trist...(ram) *badum tss*

Permalänk
Medlem

Ja det här var verkligen dåligt gjort av dom.. Tyckte man fick set items för lätt redan som det är och crafting matsen.. Seriöst dom gör spelet för enkelt så jag blir trött på detta.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Dom gör spelet mer mainstream och tråkigare för varje patch. Trist...(ram) *badum tss*

Tycker jag inte. Jag kan däremot hålla med om att det var tråkigt att dom tog bort leg mats... Annars tycker jag bara spelet blir bättre och bättre....

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk

När jag läste att dom ökade droprate på set items så var min första reaktion "YES!" men som sagt, det kommer eventuellt att bli för "lätt" att hitta dom nu.

Men ett mynt har två sidor och samma sak gäller här...
Folk slutar spela nu när man tröttnat på befintligt content och om det blir enklare att hitta set-delarna (vilket mer eller mindre är ett måste för alla klasser) så kan man förlänga befintligt innehåll ett par månader genom att geara upp övriga klasser också.

Att däremot ta bort leg craft mats var riktigt jävla korkat gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

När jag läste att dom ökade droprate på set items så var min första reaktion "YES!" men som sagt, det kommer eventuellt att bli för "lätt" att hitta dom nu.

Folk slutar spela nu när man tröttnat på befintligt content och om det blir enklare att hitta set-delarna (vilket mer eller mindre är ett måste för alla klasser) så kan man förlänga befintligt innehåll ett par månader genom att geara upp övriga klasser också.

Efter att jag lagt ca 700+ timmar efter RoS släpptes på spelet så känns det som en knytnäve i ansiktet då folk kan lalla in o hitta sakerna man själv letat efter i evigheter på halva tiden. Blizzard attraherar folk att fortsätta spela på FEL sätt.

Nästa expansion ska jag vänta 3 månader innan jag köper det så jag kan få allt direkt istället, så känner det iaf.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Efter att jag lagt ca 700+ timmar efter RoS släpptes på spelet så känns det som en knytnäve i ansiktet då folk kan lalla in o hitta sakerna man själv letat efter i evigheter på halva tiden. Blizzard attraherar folk att fortsätta spela på FEL sätt.

Nästa expansion ska jag vänta 3 månader innan jag köper det så jag kan få allt direkt istället, så känner det iaf.

Mindre än halva tiden till o med, tänk hur svårt de va å få tag i fulla set-delar när de hade halva dropraten, gick endast att loota i rifts, endast T1+..

Kadala gör det ju typ 100x lättare att hitta gröna nu, sen hon kan droppa dom också. I och med denna patch blir det ju ännu enklare..

Känns lite surt när jag precis lagt ned typ 10k riftshards på få tre setdelar, nu behöver jag ju inte setdelarna längre.. >.<

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag förstår dig fullständigt... Detta är verkligen surt för dom som spelar regelbundet. Men när Casual spelare börjar få gear och det går flera kvällar (vilket kan innebära flera veckor) utan upgrades så tappar dom kanske intresset. Och det vill ju inte Blizzard...

Det problem som jag ser är att det inte riktigt är belönande att spela flera klasser. Hade det vart det så hade fler spelat fler klasser och spelet räcker längre även för casual spelare. Och då hade man inte behövt göra sånt här för att behålla dom spelarna...

Kom på att på den tiden jag spelade WoW så kunde man vara "Rested" och då få extra XP. Tänk så kunde man vila en char medans man spelade på en annan så att man kunde utnyttja rested bonus maximalt... Det hade nog fått mig att spela flera chars iaf....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Kan väl för en gångs skull hålla med till 100%. Leg craft mats skulle hellre vara knytet till en bana av spelet och inte en speciellt mob.

När det gäller set delar så tycker jag att dom flesta set och deras set bonusar verkar ganska dåliga , med tanke på hur svårt det har varit att hitta dom.

Kan ju bero på att jag knappt har hittat några set.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomius:

Jag förstår dig fullständigt... Detta är verkligen surt för dom som spelar regelbundet. Men när Casual spelare börjar få gear och det går flera kvällar (vilket kan innebära flera veckor) utan upgrades så tappar dom kanske intresset. Och det vill ju inte Blizzard...

Det problem som jag ser är att det inte riktigt är belönande att spela flera klasser. Hade det vart det så hade fler spelat fler klasser och spelet räcker längre även för casual spelare. Och då hade man inte behövt göra sånt här för att behålla dom spelarna...

Kom på att på den tiden jag spelade WoW så kunde man vara "Rested" och då få extra XP. Tänk så kunde man vila en char medans man spelade på en annan så att man kunde utnyttja rested bonus maximalt... Det hade nog fått mig att spela flera chars iaf....

Det är ju ett tveeggat (twoedge ) svärd. Spelar man och får hittar bra gear så kommer man ju till en punkt där det blir svårare med upgrades , och andra sidan spelar man och inte hittar bra gear så tappar många intresset av den anledningen.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Känns som att dom anpassar spelet för casuals mer och mer, vilket är jävligt tråkigt. Även fast jag inte spelar mer än ett par timmar i veckan (10 om jag har tur) så gillar jag inte att det blir för lätt att hitta items.

Avskydde att farma Malthael för mina bracers, men nu känns det ännu värre. Man behövde liksom jobba lite för att crafta fram sina perfekt rullade reaper's wraps.

Gillar spelet som fan ändå, men blir lack på att det jämt skall göras lättare hela tiden.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Du menar alltså att Blizzard ska balansera spelet efter folk som är arbetslösa och har tid och viljan att nöta i genomsnitt nio timmar om dagen, varje dag. Annars är det fel?

Jo, tjena...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att allt de patchat in de senaste patcherna har varit föreberedelser för 2.1 och Ladders.
Man kan inte ha 3 månaders säsonger om det är för låga droprates på saker och tro att folk som inte spelar flera timmar om dagen ska hoppa på de servrarna.
Angående legendary mats vet jag inte vad jag ska tycka, de var aldrig svåra att farma utan mest tidsödande och ibland frustrerande, även med 40% droprate kunde man gå 10 runs utan ett drop, tid som man i framtiden kanske hellre lägger på att köra tiered rifts.

Spelar man 10 timmar om dagen så kommer man fortfarande ha mycket bättre gear än den som spelar 5 timmar i veckan.

Edit: och skulle nog säga att communities som Rift it Forward är ett större hot mot hur långlivat spelet blir än ökade droprates, kör du stenhårt på Rift it Forward kan du göra en helt ny char T6 redo på ~6 timmar vilket gör det hela till ett skämt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Du menar alltså att Blizzard ska balansera spelet efter folk som är arbetslösa och har tid och viljan att nöta i genomsnitt nio timmar om dagen, varje dag. Annars är det fel?

Jo, tjena...

Good point där!
Jag har varken viljan eller tiden att spela mer än 1 timme eller 2 om dagen och har länge försökt få tag i Akkhan och andra set utan särskild framgång. För min del passar nog patchen utmärkt då det känns mer eller mindre omöjligt att få den gear man söker och därmed tappar jag stundtals helt intresset.
Samtidigt förstår jag de som gillar och har tid att nöta. Att spelet känns för "lätt" eller meningslöst.
Men om man nu är en inbiten gamer utan annat "liv" eller är arbetslös så borde det inte vara svårt att fylla ut sin tid med andra spel. Något som för mig är helt otänkbart trots att jag verkligen skulle vilja. Tiden räcker helt enkelt inte till för ett spel i taget ens.

Oavsett vilket så lär vårt tyckande inte ha någon större betydelse för Blizzards agerande i framtiden. Krävs nog att man tycker på andra ställen än på Swec då.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Tur man har "alla" legendary/set recept redan av allt farmande man gjort

Ska bli spännande att se hur mycket man får för att sälja sina legendary crafting mats. Gissar att adventures journal kommer man få kanske 2guld för då den droppar HEEEELA tiden.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Skönt och slippa ha en sida med mats som aldrig används men bra att ha utifall att.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jo, tjena...

Jag jobbar heltid så jag spelar efter jobbet. Så den teorin om arbetslösa kan du lägga ner helt.
Det är ett ARPG spel och tanken är att nöta timmar efter timmar för att hitta saker.
Nu serveras dom på guldfat åt höger och vänster.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Tur man har "alla" legendary/set recept redan av allt farmande man gjort

Ska bli spännande att se hur mycket man får för att sälja sina legendary crafting mats. Gissar att adventures journal kommer man få kanske 2guld för då den droppar HEEEELA tiden.

Det är 50k för alla leg material utan undantag, tydligen kan vissa av dem fortfarande droppa, t.ex just Adventurer's Journal.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Känns som att dom anpassar spelet för casuals mer och mer, vilket är jävligt tråkigt. Även fast jag inte spelar mer än ett par timmar i veckan (10 om jag har tur) så gillar jag inte att det blir för lätt att hitta items.

Avskydde att farma Malthael för mina bracers, men nu känns det ännu värre. Man behövde liksom jobba lite för att crafta fram sina perfekt rullade reaper's wraps.

Gillar spelet som fan ändå, men blir lack på att det jämt skall göras lättare hela tiden.

Casuals? Det finns ingen PVP, eller tävlingar, eller ladders i D3. Varför ska man sikta på vad nu motsatsen är till casuals när det är högst casual att spela D3?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Den nya 6 piece för monk kan ju vara sinnes? Vill hem och prova bums!

Edit:
Raiment of a Thousand Storms

(6) Set Bonus
Will now be triggered only by Dashing Strike
Weapon damage increased from 100% to 3000%
Damage radius decreased from 20 yards to 15 yards
Damage dealt can now be a Critical Hit
Removed the target cap
The visual effect will still be capped at six targets

Permalänk
Skrivet av thom.g:

Casuals? Det finns ingen PVP, eller tävlingar, eller ladders i D3. Varför ska man sikta på vad nu motsatsen är till casuals när det är högst casual att spela D3?

Så ett spel är alltid casual om det inte finns PvP eller ladders?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Den nya 6 piece för monk kan ju vara sinnes? Vill hem och prova bums!

Edit:
Raiment of a Thousand Storms

(6) Set Bonus
Will now be triggered only by Dashing Strike
Weapon damage increased from 100% to 3000%
Damage radius decreased from 20 yards to 15 yards
Damage dealt can now be a Critical Hit
Removed the target cap
The visual effect will still be capped at six targets

Jag tror jag disenchantade en jawbreaker för någon dag sen (http://us.battle.net/d3/en/item/jawbreaker) måste hem och kolla mulorna ;_;

Permalänk
Skrivet av karjix:

Det var exakt samma sak med paragon.
Vi som gick in i RoS med 300+ plvl som vi fått nöta många hundra timmar för att blir omsprungna av de som iprincip börjat från plvl0 på en bråkdel av den tiden vi fick lägga ner är inte heller rättvist.

Det jag vill ha sagt är att det kommer aldrig att vara rättvist i ett spel som, från dag ett, varit riktat åt den stora massan och inte de 5-10% hardcorespelarna som har tid/ork/möjlighet att lägga ner ruskigt många timmar varje dag.

Att det droppar mer setdelar är väl egentligen inte dumt då du har möjlighet att förbättra de delarna du redan har och du har haft 3 månader på dig att skaffa ditt nuvarande gear, din nuvarande paragon level m.m
Då det verkar vara viktigt att jämföra sig med andra så är jag rätt säker på att du ligger långt före mig som "bara" spelat 2-300h sen release oavsett om vi får lite fler set-delar.

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Jag tror jag disenchantade en jawbreaker för någon dag sen (http://us.battle.net/d3/en/item/jawbreaker) måste hem och kolla mulorna ;_;

Furk, den där har man ju krossat några gånger

Får set-delarna man redan har automatiskt den nya bonusen? Man behöver inte hitta nya va?... nää?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Jag jobbar heltid så jag spelar efter jobbet. Så den teorin om arbetslösa kan du lägga ner helt.

I så fall överdriver du rejält när du påstår att du lirat 700+ timmar sen RoS släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Det var exakt samma sak med paragon.
Vi som gick in i RoS med 300+ plvl som vi fått nöta många hundra timmar för att blir omsprungna av de som iprincip börjat från plvl0 på en bråkdel av den tiden vi fick lägga ner är inte heller rättvist.

Det jag vill ha sagt är att det kommer aldrig att vara rättvist i ett spel som, från dag ett, varit riktat åt den stora massan och inte de 5-10% hardcorespelarna som har tid/ork/möjlighet att lägga ner ruskigt många timmar varje dag.

Att det droppar mer setdelar är väl egentligen inte dumt då du har möjlighet att förbättra de delarna du redan har och du har haft 3 månader på dig att skaffa ditt nuvarande gear, din nuvarande paragon level m.m
Då det verkar vara viktigt att jämföra sig med andra så är jag rätt säker på att du ligger långt före mig som "bara" spelat 2-300h sen release oavsett om vi får lite fler set-delar.

Ja paragon pointsen var en stor smäll också får man väl säga men den smällen tar jag.

Och nej det kommer säkert inte vara rättvist i Diablo någonsin då dom ändrar sig 200 gånger på vägens gång.

Som sagt set delarna är väl inte det stora bekymret just nu iom drop rates. Det är dom undermåliga set delarna som gör det kasst.
Tex i Rifting communityn finns det idag 80% Jade WDs som letar grupp för just Jade settet är OP.

Finns inte en själ som använder firebirds set för wizz så jag tycker dom prioriterar fel helt o hållet.
Fixa alla söndriga set först sen höj drop rate möjligtvis, nu lär ju detta bara orsaka att alla kör WDs och det är game over.

Monks fick set buff nu så ja det blir alltså WD och Monk Rifting 100% resten av spelarna som inte har WD eller Monk kan lägga ner o spela tills dom fixat alla andra set.

Jag gillar inte o jämföra mig med andra utan jag vill bara att mina spenderade timmar inte var en totalt bortkastad tid för dom helt plötsligt kände för o göra det "lättare" för folk att få set delar. AKA få folk att stanna kvar o spela spelet.

Fixa set delarna fixa ladder over and out!

Visa signatur