Farming Simulator 2015

Permalänk
Medlem

Hur snabbt internet behöver man för att kunna hosta ett vanligt MP och köra med kanske MAX 4 pers?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Hur snabbt internet behöver man för att kunna hosta ett vanligt MP och köra med kanske MAX 4 pers?

Inte alls högt, spelet anpassar sig efter valen du gör när du skapar servern. Du får välja din Internet typ och hur många spelare det ska vara som max. Efter det anpassar spelet hur många bottar som ska kunna användas och hur många kor man kan se etc.

Prova så får du se

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Asså fan va jag laggar när de är multiplayer... Varför?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Asså fan va jag laggar när de är multiplayer... Varför?

hostar du?

Många modds?

Mod karta?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

hostar du?

Många modds?

Mod karta?

Ehm. Polare startar server på 100/100 lina. Så joinar jag och en annan polare så totalt 3st. Dom kan spela utan lagg men inte jag.

Inga moddar alls.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Köpte en server nu, laggar knappt nu.

Men går de lägga in mods på denna?

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Köpte en server nu, laggar knappt nu.

Men går de lägga in mods på denna?

Det bör gå svar ja. Beror kanske på var du hyr servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulte:

Är på samma spår, söker någon som faktiskt vill köra lite seriöst, från grunden dessutom.

Så finns det några som vill slå ihop en liten grupp, så skriv gärna!

Jag är hjärna på! Börjar bli tröttsamt att sitta och lira själv.

Permalänk
Medlem

Någon som har en server uppe som kör logging?

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

har precis köpt fs15 från steam och installerat det men de startar inte, först hände inget alls när ja tröck på ikonen men då ladda ja ner nån zip-fil som hette "archivos.zip" och la in dom filenrna i x64 och x86 mappen.
men då blir skärmen bara svart direkt när spelet ska starta upp.

trodde fört att datorn var för klen så de inte fungerade därför men testa att installera på min gamla bärbara som är sämre och där funkar spelet att starta upp iaf men laggar pga att den datorn är dålig. ville bara prova om de startade på den, å det funka ju.
där funka allt problemfritt att starta utan att göra nå special.

Nån som kan ha nån ide varför det inte funkar på min "nya"?

Permalänk
Medlem

Någon här som kan rekommendera en map för mig?

Jag vill ha raka fält som är enkla att så och skörda med anlitade förare *hired workers*
d.v.s. det får inte vara diken, byggnader mm ivägen iallafall på ena ledden.

Det ska vara nära att köra t.ex. balar från fåren till platsen för försäljning,
är kvar på 11, testat lite 13 men får och funkar bra med en map men 15
har jag inte riktigt kommit igång med än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe4r:

Någon här som kan rekommendera en map för mig?

Jag vill ha raka fält som är enkla att så och skörda med anlitade förare *hired workers*
d.v.s. det får inte vara diken, byggnader mm ivägen iallafall på ena ledden.

Det ska vara nära att köra t.ex. balar från fåren till platsen för försäljning,
är kvar på 11, testat lite 13 men får och funkar bra med en map men 15
har jag inte riktigt kommit igång med än.

Denna har jag spelat lite på och den verkar funka ok med arbetare: http://www.modhoster.com/mods/auenbach-ls15
En hel del av miljön runt om är satt så man kan köra igenom de, men finns lite smågrejer runt om som man kan krocka med t.ex enstaka träd, men de kan man ju såga ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulte:

Är på samma spår, söker någon som faktiskt vill köra lite seriöst, från grunden dessutom.

Så finns det några som vill slå ihop en liten grupp, så skriv gärna!

Har ni startat något ännu? är gärna med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem

Jag och min kusin har en server med fyra slots.

Vi söker nu två personer som kan samarbeta och driva jordbruket på det vis NI önskar. Jag och min kusin driver i dagsläget enbart skogsbruk och tänker fortsätta med det. Så vi kommer jobba i två grupper på vars ett håll med olika ansvar. Så det är just folk till jordbruket vi söker.

Gården står för närvarande helt tom och det är upp till er hur ni vill sköta den och vad som ska inhandlas. Ni två personer kommer få en budget på ca $700 000 att handla för. Vad ni investerar i är upp till er, sålänge ni är överens.

Jag och min kusin närmar oss 30års ålder och ser helst att det är vuxna personer som söker sig hit. TeamSpeak3 finns och används, dock inget krav på er att använda den.

Vi söker alltså seriösa farmare, självklart flippar vi ur ibland och busar och fjantar men överlag, seriöst!

Vi kör på Björnholm på svårighet Normal.

Låter detta som en trevlig ide så är det bara att höra av sig.

Permalänk
Medlem

LowFlow jag duger inte åt att lasta och sånt men kan köra skördare,
om inte annat sätta nya plant, ge mig ett PM om det är intressant.

Nån som vill ha hjälp med ull annars? Gillar fårfarming från FS13, dock var det sämre pris i 15.

Hittat en map för 15 som till grunden är en 11 originalmap, men jag vet inte om jag ska köra
den så mycket, ska utforska fler mappar, vill gärna ha nära till där man säljer ull mm.
http://mods2015.com/wolles-map-v-2-0/

Permalänk
Medlem

Hallå alla.
Jag letar efter någon som vill spela och köra mycket skogsbruk, men även lite jordbruk!
Pm om du är intresserad. Är Seriös!!! och det ska ni också vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

Hallå alla.
Jag letar efter någon som vill spela och köra mycket skogsbruk, men även lite jordbruk!
Pm om du är intresserad. Är Seriös!!! och det ska ni också vara!

Låter kul!! Några fler som vill joina? Pma för spelpolare isåfall..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför maskinerna rullar fram i knappt 1 km/h eller kanske 2-3 km/h med hired worker?
Läst mig till att man ska ha nån särskild mod där man kan "tala om" för maskinerna hur dom ska
köra eller nått.

Nån idé?

Permalänk

Hej på er alla.
Jag har inte spelat FS på länge men började lite smått i helgen som va nu igen. Denna gång så spelar jag själv då mina andra farming kollegor har annat för sig just nu.
Så därför installerade jag en mod (Courseplay controll) som jag aldrig använt förut 😢 men den verkar vara bra att ha om man spelar själv tycker jag.

Men är det någon som kan förklara för mig hur den fungerar och hur man ställer in allt (som går att ställa in) eller vet ni någon bra youtube film som berättar det??? (Kanske på svenska)

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe4r:

Nån som vet varför maskinerna rullar fram i knappt 1 km/h eller kanske 2-3 km/h med hired worker?
Läst mig till att man ska ha nån särskild mod där man kan "tala om" för maskinerna hur dom ska
köra eller nått.

Nån idé?

För slö traktor. Köp en starkare traktor så ska du se att det ordnar sig!

Permalänk
Medlem

Nej du det är inte det, antingen sår den i 0 km/h, 3 km/h eller så blåser den på i 19km/h.
Antingen går det alldeles för långsamt eller så går det för snabbt - men den sår även i den höga farten.

Aldrig hänt i -11, inte heller -1
Har bl.a. Inspektor och lite annat.

Ska jag kanske prova utan mods? Enklast är kanske o välja MP o köra helt utan mods,
om det inte blir samma problem där så kanske man ska se om det är nån mod som bråkar.

Ska jag köra SP utan mods måste jag väl tömma mods mappen och då tappar jag väl alla savegame,
har iförsig bara en som är nystartad, spelet braka ihop och vägra starta så ja gjorde ominstallation.

140303 Uppdatering: Rensat mods mappen och kört helt original,
har en relativt stor traktor och en relavt lagomt stor kultivator men ändå kryper traktorn fram.

Förstår inte varför och verkar inte vara andra med samma problem,
Steam version, Win7 64 Swe.

Permalänk
Medlem

Har börjat med FS15 igen och letar efter någon form av mod som gör att man kan hålla koll på t.ex hur mycket en hired worker har tröskat när man nyttjar dessa i SP. Har googlat och letat men hittar inget, hörde från en vän att han haft något sådant men han kom inte ihåg namnet.

Kan även tänka mig att prova på MP har aldrig kört det och skulle kanske kunna vara roligare än att rulla runt i SP.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Skrivet av bOfInK3n:

Har börjat med FS15 igen och letar efter någon form av mod som gör att man kan hålla koll på t.ex hur mycket en hired worker har tröskat när man nyttjar dessa i SP. Har googlat och letat men hittar inget, hörde från en vän att han haft något sådant men han kom inte ihåg namnet.

Kan även tänka mig att prova på MP har aldrig kört det och skulle kanske kunna vara roligare än att rulla runt i SP.

Tror du kanske menar inspektor mod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Tror du kanske menar inspektor mod

Tack för snabbt svar, ser ut att vara den efter jag läst om den!

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk

Jag tänkte kolla med er som spelar detta spel, jag har hålt upp ett tag men är nu sugen på att börja igen. Min fråga: vilken karta (mod) tycker ni man ska börja spela på?
Och vilka moddar bör man ta hem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag tänkte kolla med er som spelar detta spel, jag har hålt upp ett tag men är nu sugen på att börja igen. Min fråga: vilken karta (mod) tycker ni man ska börja spela på?
Och vilka moddar bör man ta hem?

Karta.
http://fs-uk.com/mods/view/36580/chellington-2015-v1-1

Annat.
http://fs-uk.com/mods/view/36571/case-ih-ct5060
http://fs-uk.com/mods/view/36553/scale-marshall-qm1600

Plus mycke av de som finns på Deras egna sida.

http://www.farming-simulator.com/mods.php

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Otroligt sugen på att skaffa FS15, men undrar hur kul det i längden blir att köra ensam? Tröttnar man?

Permalänk
Medlem

blir väll lika kul som de andra

Permalänk

Någon som har en länk till en rundbalspress med plastare bakom? Skulle vara skönt så man slipper ett moment.

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Någon som har en länk till en rundbalspress med plastare bakom? Skulle vara skönt så man slipper ett moment.

Kan denna vara vad du söker?

http://www.fs-15mods.com/farming-simulator-2015-mods/john-dee...

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks Enthoo PRO 2
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL16...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2