Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

tack!

jo den kommer göra mer skada men den kommer också kräva mer mana och göra mig mer passiv. det kan vagga in mig i en falsk trygghet. stun tvingade mig att röra mig hela tiden och snabbt hitta det mest strategiska läget att ta striden för att sedan snabbt hitta det nya om situationen ändras. allt för att inte bli omringad

jag behöver minst 3 sekunder på stunnen och det är den nivån som gäller i warcry då.ska ha hotkey på howl och leap för trängda och ännu mer trängda situationer

får helt enkelt bli 1 heal, en mana 2 juvve i bältet på hell och sen 3 juvve på de tuffare ställena

Permalänk
Medlem

defense och sköld är bra men med begränsad gear är attack och damage viktigare(på normall anser jag nog att defense och attack är desto mer jämna i hur viktiga dessa faktorerna är). på hell kommer de bli överväldigande i antal på flera platser och med stor svårighet att ta sig undan eller hitta en bättre plats att slåss på. då måste jag snabbt kunna få ner dem eller slowa eller stunna dem. det lärde jag mig med paladinen. missar de mig men jag överlever så dödar de likförbannat mercen och då omringar dem mig och sen dör jag. därför måste man får ner så många som möjligt så snabbt som möjligt så att mercen kan klara av "sina" och man själv kan kuta bort mot ranged attackers

i och med life tap å blir det änu mer sant de måste ner fort, även om det blir på bekostnad av att de träffar mig oftare. natural resistance kommer jag sätta 5 poäng i om jag hittar ett tvåhandsvapen som är bra nog att använda trots lägre resist(utan ancients pledge alltså)

jag chansar på att hitta ett grymt svärd. skulle jag ha fel så är jag beredd att lägga en reset på det

jag klarade mig till act1 hell utan så jag förmodar att det ska vara lugnt med 2 kvar därifrån

som jag förstått det(med stor risk för bristande fakta) så skall det gälla alla utom bossar. stun från warcry alltså. oavsett level etc i motsats till howl

Permalänk
Medlem

sådär ja!

efter några ruffa rundor i öknen så bar det av ner i steniga graven

level 18 nådd för concentrate och ett nytt svärd som döpts till Phantom´s bite och skadan är nästan 100 i max

det är bra för level 18 och act 2 normal

ingen kan ta Widestrider!

Permalänk
Medlem

är och jagar ondska i öknen nu och tror aldrig jag varit så glad att hitta isenharts bredsvärd : )

nu är det dunkardags!

Permalänk
Medlem

dödade precis duriel på level 22 och looten var 5 town portal scrolls

det måste vara den sämsta jävla looten nånsin

Permalänk
Medlem

ett argument till för att min stun plan är bättre än att använda war cry är cast time. jag kommer mest troligt släppa han killens teori om att ha war cry/concentrate

stunnen är värdelös om jag inte hinner kasta den

måste hitta generalens stridsgissel

Permalänk
Avstängd

Spelar du fortfarande? Du har inte skrivit på 5 dagar nu:(.

Permalänk
Medlem

tjena! absolut! jag har bara haft paus. baal hade slitit på en av mina reservdelar på bilen så den har vatt på verkstan. den dumma demonen trodde det skulle stoppa mig haha

men nu är den fixad och jag är hemma från lund igen(verkstan e där så hälsade på mojjan och bodde där nårra dar för att låna bilen)

det blir nog lite lir i helgen och eventuellt stream

Permalänk
Medlem

nu blir det lir i streamen och ett par timmar kläms in

Permalänk
Medlem

puh..det har varit nära döden ett par ggr. jag har så galet låga resists så eld och blixt är rena kryptoniten. mephisto tog mig nästan. det var riktigt spännande : )

inte lika spännande för hans del på slutet dock : )

Permalänk
Medlem

ah sigons gloves va? en till bit så får du väl lifesteal eller nått annat nice?
Så act 4 normal nu va?

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

ah sigons gloves va? en till bit så får du väl lifesteal eller nått annat nice?
Så act 4 normal nu va?

nästan : )

det var dessa

alltså shit vad jag avskyr act 3! så jävla skönt att den är avklarad nu.

handskarna sparar jag till battle gear. jag har bra mf nu men lever verkligen på gränsen till döden väldigt ofta. jag borde nog skaffa mig lite resists. ringarna ger 20 ihop. kanske borde jag ge upp dem med tanke på hur mkt jag faktiskt har för att inte tala om med mercen

jo massor av goa juveler(+7 all bland annat), varit skitbra på att snåla med och spara juvve så har galet många och även ädelstenar och runor har jag gott av. det har varit en bra och välförtjänt start med tanke på hur tålmodig och sparsam jag varit

hittade även denna nånstans i den fördömda act 3 så det var inte helt förgäves! en glad skatt efter duriels sjukt snåla loot

Permalänk
Medlem

shit man! det var tufft att ta ner diablo med min build på mig och mercen

ag ville ju hålla uppe mf´n vid nådastöten

Han fick ner mercen sååå många gånger men det var det värt för jag gittade ett schysst unik vapen som jag funderar på att lägga en reset på. utan stun så är det för svårt tror jag

Att lita på att hela tiden ta en war cry kommer inte funka med tanke på alla ranged attackers och cast time

Det var en dröm och inget mer

Jag ska resetta till mace och stun igen

Fast..fan det är nice med all attack rate booster concentrate ger

Suck..blir till att fundera

Denna hittade jag i alla fall och längtar såklart nu efter en sol och en upgrade

min har 115 eller 120 dmg % extra dock. inte 150

Permalänk
Medlem

så jävla gött att vara klar med act 1-3 och nu även 4

Permalänk
Medlem

Får jag föreslå att du efter denna runda testar med samma grej fast med Eastern Sun-modden? Mycket bra och håller sig nära orginalet i mitt tycke och inte extrem som Median XL.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

median xl och sun modd är rena grekiskan för mig

vad är detta?

Permalänk
Medlem

Nice find på den hammaren, den är ju jättebra för vart du ligger i spelet just nu. Och sen kommer den vara riktigt fet senare när du ska uppgradera den om du hittar materialen för det!
Concentration is the win tror jag.. War Cry var jag skeptisk till också, men jag har aldrig lirat warrior så ja vet inte.
Är bara säker på att leap måste vara livsnödvändig! Och en himla massa defence/resist såklart.. Och sköld. Men nånstans tror jag inte att en barbar kan uppnå samma defenciva kraft som en paladin kan göra med sin holy shield/aura osv.

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

median xl och sun modd är rena grekiskan för mig

vad är detta?

Oj har du missat det? Då har du nåt att se fram mot!

Kan inte spela orginal D2 längre då det känns som Diablo 1.5 haha ;).

Ändringarna är för många för att ta upp här så länkar lite nedan:

Modden:
http://homepage3.nifty.com/miyoshino/es/es3top.htm
Wiki:
http://diablo.gamepedia.com/Features_(Eastern_Sun)

Visa signatur

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Oj har du missat det? Då har du nåt att se fram mot!

Kan inte spela orginal D2 längre då det känns som Diablo 1.5 haha ;).

Ändringarna är för många för att ta upp här så länkar lite nedan:

Modden:
http://homepage3.nifty.com/miyoshino/es/es3top.htm
Wiki:
http://diablo.gamepedia.com/Features_(Eastern_Sun)

haha

men alltså jag har expansionen och de senaste patcharna. googlade på eastern sun och det fanns en referens till 1.13 som är den senaste patchen såvitt jag vet. är det helt enkelt kodord för patches vi pratar om?

eller är detta fan made eller vad?

Permalänk
Medlem

läste lite. verkar ju vara gigantiskt. hur kan detta INTE vara med på blizzards senaste patch?

väntar ivrigt på hån och förklaringar! : D

jag är verkligen novice på dessa grejer

edit: är det din uppfattning att diablo 2 var bättre utan expansionen? fast att moden ger nåt bättre än expansionen?

eller talar vi om att vissa patchar har försämrat spelet?

edit: dont worry förrersten. antar att jag bara läser dem

tror inte det är nåt för mig dock men kan kanske vara värt att kolla upp

median xl..såg ett klipp. det hade precis det som gör mig tveksam om diablo 3. att det blir en jävla lazer show och att folk kutar om kring och dödar allt och alla utan finess. det jag sett från 3an ger mig inte alls diablokänsla

det ska vara mörkt och kusligt. inte en massa regnbågar och laserstrålar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

läste lite. verkar ju vara gigantiskt. hur kan detta INTE vara med på blizzards senaste patch?

väntar ivrigt på hån och förklaringar! : D

jag är verkligen novice på dessa grejer

edit: är det din uppfattning att diablo 2 var bättre utan expansionen? fast att moden ger nåt bättre än expansionen?

eller talar vi om att vissa patchar har försämrat spelet?

edit: dont worry förrersten. antar att jag bara läser dem

tror inte det är nåt för mig dock men kan kanske vara värt att kolla upp

median xl..såg ett klipp. det hade precis det som gör mig tveksam om diablo 3. att det blir en jävla lazer show och att folk kutar om kring och dödar allt och alla utan finess. det jag sett från 3an ger mig inte alls diablokänsla

det ska vara mörkt och kusligt. inte en massa regnbågar och laserstrålar

Alltså det är ingen patch utan en fan-made mod. Ska bara vara att installera och tuta och köra. Är ju bara ta backup på D2-katalogen ifall du är osäker :).
I mitt tycke otroligt värt det att prova!

Ska nog själv installera när man kommer hem, blev ju sugen nu :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aah cool! ska fundera på det. blev inget lir igår för när jag skulle flytta datorn för att få bättre kontakt med trådlösa musen så kom grafikortet ur läge

its an old device Baal´s..

som tur var kom min polare förbi och fixade det idag så nu har jag bild igen

well played baal..we ll played men det oundvikliga kommer ändå!

streamdags! act 5. det ska lootas mega bonanza nu sista innan nightmare. låg resist, hög puls och hög mf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

Nice find på den hammaren, den är ju jättebra för vart du ligger i spelet just nu. Och sen kommer den vara riktigt fet senare när du ska uppgradera den om du hittar materialen för det!
Concentration is the win tror jag.. War Cry var jag skeptisk till också, men jag har aldrig lirat warrior så ja vet inte.
Är bara säker på att leap måste vara livsnödvändig! Och en himla massa defence/resist såklart.. Och sköld. Men nånstans tror jag inte att en barbar kan uppnå samma defenciva kraft som en paladin kan göra med sin holy shield/aura osv.

jag hittade sol igår i halls of pain tror jag det var. så nu är det green light på upgrade av hammaren : )

war cry kommer inte att funka. det är alltför ofta som jag inte hinner få ut battle cry och cast time lär vara snarlik på war cry. lägg till mana faktorn till det så är det inget snack. det måste vara stun

jag kommer behöva hitta nåt med knockback och jag kommer använda increase attack speed glovesen jag hittade samt försöka få lite extra från fler items som jag sätter shael i när jag hittar såna runor

jag kommer vänta med reset och upgrade tills jag dödat baal dock. detta för att se om han droppar nåt ännu bättre än Dödshammaren : )

defence är jag tveksam till att prioritera enligt tidigare argumentation. det är helt enkelt för mkt som måste offras för att kunna ha bra defence och med begränsad item finds och level etc som guffa style inebär så måste annat prioriteras helt enkelt.

Permalänk
Medlem

det kommer alltså vara såhär min build ser ut

Bash: 20

Stun: 20

Mastery: 20

Berserk:5

Iron skin:1

Natural resistance: 1

Battle orders: 10

Battle command: 1

Find potion: 1

Find: item: 1

Grim ward: 1

Leap:1

Leap attack: 1

Det är 86 så det är alltså vid hell den kommer se ut såhär

i början av nightmare kommer jag ha fördelat dessa på battle command, mastery, bash och stun. 1orna är med men de maxade fördelas relativt jämnt. låt säga 10 10 10

jag kommer använda bash tills dess att jag får ett lämpligt knockback item och då kommer jag byta till stun

245+ dmg istället för concentrates 370 är väl värt det för att kunna ha stunnen och knockbacken säkrad

Permalänk
Medlem

reflektioner välkomnas

Permalänk
Medlem

störigt som fan att man inte kan aktivera barbarian cries i stan som man kunde med paladins holy shield

har en amulett med +1 warcries och hittade berserkers hauberk med + 1 all barbarian skills. kan ju inte ta med dem och sen town portla drikt. inte boost tillräckligt för att vara värt besväret

kan bli att jag får dumpa dem. fast det är klart..med hjälmen så kan det vara bra att ha för attack raten på hell

Permalänk
Medlem

torskade tyvärr en massa gear, inklusive min dödshammare. fick en laggad klickning och dragning på musen så det vart save exit..gah

men men..storedemon är död

Permalänk
Medlem

nej, inte igen!

baal använder verkligen alla tricks han kan för att förstöra för dig just nu!

jag antar att baal valde att inte ge några dina drops när han dog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

nej, inte igen!

baal använder verkligen alla tricks han kan för att förstöra för dig just nu!

jag antar att baal valde att inte ge några dina drops när han dog?

jag vet! that shit is the mad nose yo!

han spelar hard ball minst sagt. så många potions och gems. jag hade lite battle gear jag gärna hatt me´ maj till nightmare men men!

the lord giveth and the lord taketh away!

baal var snål så inget droppades som jag kunde använda. det var ett unikt men det var en scythe och tyvärr inte bättre än mercen har nu

Permalänk
Medlem

jag funderar på om black i en scourge hade kunnat vara bra nog att ha som main weapon för nightmare och hell i kombination med stun

speed stun och crushing blow sen en corpse explosion som back up. jag får ju även knockbacken jag ville åt

har annars runor för ett malice samt för honor

mercens vapen har slow attack speed men 10-100 i dmg så det är ändå rätt bra