Behöver råd av er, ska jag köpa Xbox One, Nvidia Shield eller nåt helt annat?

Permalänk
Medlem

Behöver råd av er, ska jag köpa Xbox One, Nvidia Shield eller nåt helt annat?

Hejsan !

Jag har ett stort problem

Jag har en bra gaming desktop, en bra gaming laptop, ps3, xbox 360, wiiu, ps4... och kan väl säga ärligt att jag är en casual+ gamer Nu till frågan och det jag behöver eran hjälp med.. Ska jag köpa xbox one eller ska jag kanske lägga pengarna på nvidia shield eller nåt annat ? visst gillar jag skarpt forza spelen och gears of war osv... men vill gärna veta för och nackdelar att skaffa en xbox one, vad ni har för erfarenhet om den eller vad ni gjorde som varit i liknande sitts.

Hoppas ni kan hjälpa mig klura ut om jag ska ha den eller inte, tacksam för all hjälp jag kan få.

Förtydligad rubrik
Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Automan:

Hejsan !

Jag har ett stort problem

Jag har en bra gaming desktop, en bra gaming laptop, ps3, xbox 360, wiiu, ps4... och kan väl säga ärligt att jag är en casual+ gamer Nu till frågan och det jag behöver eran hjälp med.. Ska jag köpa xbox one eller ska jag kanske lägga pengarna på nvidia shield eller nåt annat ? visst gillar jag skarpt forza spelen och gears of war osv... men vill gärna veta för och nackdelar att skaffa en xbox one, vad ni har för erfarenhet om den eller vad ni gjorde som varit i liknande sitts.

Hoppas ni kan hjälpa mig klura ut om jag ska ha den eller inte, tacksam för all hjälp jag kan få.

kör på ett Xbox One, förbeställ den Day 1 edition Nordic som har release 5/9 så får du Fifa 15 och Forza 5. Fördelarna med Xbox One är ju att jag tycker dom har bättre spel i min smak + att jag har en del att lira med på Xbox One, vänner etc. Sen tycker jag xbox live är väldigt bra, stabilt och så. Ska inte jämföra med PS då jag inte lirat det så värst mycket.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2719824

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar, hoppas på mer svar också, kul att höra vad ni tycker om och inte gillar med xbox one.

Jag har kvar en riktigt gammal bokning som jag gjorde så fort det gick att boka xbox one, det är en xbox one day one black edition... det är därför jag behöver veta lite nu om jag ska fortsätta köra på den eller om jag ska avboka den.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad, tråd rensad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar, det går bra att ändra i efterhand.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det har du rätt i, jag hade lite väl bråttom det ni ändrade till blev helt okej, tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med mitt Xbox One, speciellt att de kontinuerligt uppdaterar mjukvaran varje månad med relativt stora uppdateringar. Men för mig är det spelen som spelar roll i grund och botten, och därför valde jag som jag gjorde då deras spel passar mig bäst.

Om jag var du hade jag funderat på vad som är viktigt för dig, vilka andra funktioner och finesser du vill ha utöver spelandet. Och sedan viktigaste av allt vilka Microsoft-ägda spelvarumärken du är intresserad av, särskilt i längden, och om det är värt att skaffa ett Xbox One för eller inte.