Oneplus Two släpps i mitten av 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Blir väl samma sak med Two som One, den blir svår att få tag i med invajtsystemet och sen blir det försenad, och när den väl anländer så är den förlegad.

One var lovande, men sen blev den försenad, och så blev den för svår att få tag i.

Beror på hur du ser det. Sony släppte Z3 precis nu och den har identisk hårdvara som OPO samt att den kostar skrattretande 6000 spänn!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort en del onödiga inlägg som inte hade med ämnet att göra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

En Oneplus One direkt i butik är alltså ~4000, hur får man det till halva priset? en nexus 5 ligger på 3500, en ny Z3 compact 4600, S5 ~4600 osv. Inte ens till sitt lägsta pris har oneplus halva priset, marknaden har kommit ikapp oneplus ordentligt & räknar man med att man får garanti & support som vida överstiger vad oneplus kan leverera med andra bolag så ser jag inte det billiga längre. Sen har deras PR inte varit direkt god pga deras invite system, endast entusiaster som reagerat positivt.

En 1+1 kostar cirkus 2800kr, en Galaxy S5 (med 16GB minne!) kostar 5000kr. 1+1 kostar alltså mindre än hälften så mycket och har 4 gångar så mycket minne.

Nexus 5 kostar mer och har sämre specifikationer (kamera, CPU, minne, batteri, et.c.)

Z3 compact kostar dubbelt så mycket och även den har sämre specifikationer (skärm, minne, batteri, et.c.)

Så marknaden är fortfarande ganska mycket efter.

"Vida överstiger" är att ta i, skulle jag säga, Samsung har inte varit särskilt mycket bättre i min mening.

Deras PR har varit väldigt bra just PGA deras invite system, annars hade de inte fått den enorma uppslutning av köpare som de bevisligen fått.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrilleWJ:

Ok xD blir nog ett köp, snart min tur i invitelistan på svenska forumet på oneplus.net

Skrivet av Schluug:

Men blöö, vilken onödig kommentar.

OT: Jag tycker hela systemet med invites är helt kasst. Sen att folk säljer sina invites för ett par hundralappar är ju ännu mer kasst.

Är inte heller jätteförtjust i invitesystemet, men förstår att det behövs. Alla otåliga kids som måste ha något direkt får gnälla som dom vill för även nu när den är lätt att få tag på så är den minst lika bra som de andra märkenas toppmodeller men kostar ca 3k (64GB inkl. frakt) istället för 5k som de andra kostar som minst (Nexus 5 är billigare, men ändå minst 3,5k om man vill ha 32GB.)

Sen förra veckan blev det mycket lättare att få tag på invite. Listorna leder ingen vart, men invite-forumet med många tävlingstrådar (och tiggartrådar) ger snabbt resultat.
Fick min efter mindre än en timme i inviteforumet i tisdags förra veckan efter en timme halvaktiv tid och blev sen erbjuden två till. Innan dess hade jag stått på en lista i en månad utan att närma mig en invite. Jag tror inte det är svårare den här veckan.

Skrivet av ChrilleWJ:

Har en iPhone 4, borde jag fixa OPO eller vänta tills OP2?

Skrivet av Jonas-2400:

Om du får tag på en invite är det väl bara att köpa. Kostar en telefon 3000:- så kan nog de flesta tänka sig att byta till den senaste modellen varje år.

Fixa OPO. Har den sen igår och den är helt fantastisk om man klarar 5,5". OP2 kommer dröja länge tills den finns tillgänglig i hyfsade volymer.

Permalänk
Skrivet av Hellspawned:

Men blöö, söndertjatat skämt.

Kan lika gärna dra till med "Maxar den crysis?".

Glöm inte "Will it blend?" Då vet man ju hur bra byggkvalite telefonen har

Permalänk
Avstängd

Så jävla fail. One går ju fan inte ens och få tag på. Vilket skämt. Jävla skämt-företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Kanske missförstod mig en aning gällande priset, vill du ha telefonen utan att krångla med invites blir det överpriser, runda slängar 40% högre pris för att va exakt. Sen har den funnits "ute" fruktansvärt länge redan nu, hade bolaget varit det minsta vettigt hade dom lugnat sig med släpp tills dom hade kapacitet & på så vis kunnat leverera den ordentligt, som alla andra gör. Ingen kan komma att påstå att oneplus leveransmodell är vettig ur konsumentsynpunkt och ur marknadssynpunkt har det inte gett dom någon fördel alls, så idag släpper dom nyheten om kommande two, innan one är släppt helt & hållet, ett till tilltag som ingen annan tillverkare gör, man kan fråga sig varför.

Du är bara sur för att du inte fått en invite. Alla kan inte följa Samsung, HTC och de andra massfabrikörerna. OnePlus jobbar i liten skala och kommer väl att skala upp när de kan.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Så jävla fail. One går ju fan inte ens och få tag på. Vilket skämt. Jävla skämt-företag.

Jodå.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Du är bara sur för att du inte fått en invite. Alla kan inte följa Samsung, HTC och de andra massfabrikörerna. OnePlus jobbar i liten skala och kommer väl att skala upp när de kan.

Men varför lansera den på global skala om man inte kan leverera på just global skala? Man kan idag ännu inte göra det och dom säger tidigast 2015 innan One kommer ut ordentligt. Tycker man på fullt allvar att detta är en bra affärsmetod så bör man tänka om mer än en gång.

Sen att du tror mig vara sur för att jag påpekar just hur egendomligt allt detta är skött får stå för dig.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Men varför lansera den på global skala om man inte kan leverera på just global skala? Man kan idag ännu inte göra det och dom säger tidigast 2015 innan One kommer ut ordentligt. Tycker man på fullt allvar att detta är en bra affärsmetod så bör man tänka om mer än en gång.

Sen att du tror mig vara sur för att jag påpekar just hur egendomligt allt detta är skött får stå för dig.

Det är ju inte som att de ligger och trycker på mobiler, som de större bolagen gör...för att sedan bli utreade hos Elgiganten 6 månader senare.

När Samsung släpper sina mobiler, så släpps det cirka 5 olika versioner av samma mobil. För att vara kompatibel med alla olika nät. Oneplus har skippat det och halverat kostnaden rejält.

Är man en liten tillverkare, så vill man inte lagra upp mobiler, som sedan blir liggandes. Invite-systemet fungerar ju tydligen. Många vill ha, men det finns inte att tillgå för produktionen hinner inte med.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av mudde:

Är inte heller jätteförtjust i invitesystemet, men förstår att det behövs. Alla otåliga kids som måste ha något direkt får gnälla som dom vill för även nu när den är lätt att få tag på så är den minst lika bra som de andra märkenas toppmodeller men kostar ca 3k (64GB inkl. frakt) istället för 5k som de andra kostar som minst (Nexus 5 är billigare, men ändå minst 3,5k om man vill ha 32GB.)

Sen förra veckan blev det mycket lättare att få tag på invite. Listorna leder ingen vart, men invite-forumet med många tävlingstrådar (och tiggartrådar) ger snabbt resultat.
Fick min efter mindre än en timme i inviteforumet i tisdags förra veckan efter en timme halvaktiv tid och blev sen erbjuden två till. Innan dess hade jag stått på en lista i en månad utan att närma mig en invite. Jag tror inte det är svårare den här veckan.

Fixa OPO. Har den sen igår och den är helt fantastisk om man klarar 5,5". OP2 kommer dröja länge tills den finns tillgänglig i hyfsade volymer.

Blir väll att försöka fixa invite snarast sen köpa den, och bli skit nöjd xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

skumt eftersom jag sitter med en just nu och har gjort det dom senaste 3 månaderna...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Nädå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vitkanin:

skumt eftersom jag sitter med en just nu och har gjort det dom senaste 3 månaderna...

Visa var jag får tag på en då.

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1311946-on...

Permalänk
Avstängd

Okej du länkar till en forumstråd. Var klickar jag för att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

I 1+1-trådarna i mobilforumet skänks det titt som tätt bort invites. Samma sak i Marknaden. Är man sedan villig att lägga en hundring eller två extra, ja då behöver man inte ens leta särskilt aktivt efter dem. Jag fick tag på en invite inom 24 timmar från det att jag aktivt började leta, så lägg ner dina fånerier. Det var måhända svårt att få tag i en invite för några månader sedan, men idag? Knappast.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Har en Oneplus One på kommande, ska bli riktigt kul att prova en telefon som är gjord för CyanogenMod!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Vill du ha en invite eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Glöm inte "Will it blend?" Då vet man ju hur bra byggkvalite telefonen har

"Will it bend?"

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Okej du länkar till en forumstråd. Var klickar jag för att köpa?

Not sure if trolling...

Tiden du lagt här på att klaga motvarar tiden det tar att få en invite. Länken i invite-mailet leder till att du kan beställa direkt från deras hemsida.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

För att vi inte snackar om ett multimiljardföretag som Samsung nu, de behöver ett flöde av pengar för att kunna fortsätta producera.

Det är grymt bra jämfört mot att inga 1+1 produceras överhuvudtaget.

Det är en smart modell, inte särskilt egendomligt i dagens läge.

Skrivet av Alibaba123:

Det är faktiskt hyfsat lätt numera, så ta inte i för mycket nu om du inte har koll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag var riktigt sugen på en 1+1 i början, innan invites började släppas. Men sen tappade jag sugen. Var omöjligt att få tag på en invite och jag behövde en ny telefon då min gamla började säcka ihop. Blev en LG G2 istället. Tråkigt att det skulle dröja så länge innan den gick att få tag på. Såg riktigt intressant ut. Jag skulle inte ha tvekat att köpa en nu ifall jag hade kunnat vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Lägg ner din tid på att googla istället för att klaga så ska du se att du också hittar en invite.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Underbart! Är helnöjd med min One. Mindre skärm hade varit skönt, 5.5 är alldeles för stort!

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Kanske värt att vänta på att införskaffa en ny lur då. Hoppas den är max 4,5-4,7", då blir den ett givet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Vet inte vad man ska säga om att man måste ansöka samt få en inbjudan för att kunna köpa deras produkt...

Det är iofs inte så svårt. Jag har fått två invites genom att bara vara passiv medlem på deras forum.
Inte köpt någon själv då den inte kändes speciellt intressant när de väl visade upp den.
5.5" telefon i 5" format var ju bara bull o sen saknar den de viktigaste 4g banden imo.

Får väl se vad oppo kommer med för att få en känsla av hur nästa oneplus blir med tanke på att oppo äger och tillverkar dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

De 18 invites som delades ut i Swec tråden de senaste 24 timmarna räknas inte menar du?

Min 5a gav upp i augusti, 2-3 timmars letande så hade jag en invite, 2 dagar senare hade jag telefonen i handen. Hur är det fail?

Ca en månad senare fick jag ett mail med 3 invites att dela ut.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Klarade nästan 3 dagar utan laddning med någon timma ljudbok varje dag, lite spotify och dom vanliga 5 email-addresserna som låg och synkade. Det var ett tag sedan man inte behövde ladda mobilen slaviskt varje natt.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Samma grundidé och lägg till SD-kort samt utbytbart batteri så köper jag på en gång. Fattar inte att det inte är standard i OPO när batteriet ändå är åtkommligt från baksidan...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841