Alla fyndtips från mellandagsrean

HotS - Heroes of the Storm: Spela tillsammans

Permalänk
Medlem

Spelar gärna med folk som inte tar det allt för seriöst:
brottostraff#2284

Har spelat dota2 ca 350timmar, men har tröttnat på dess community och tänkte testa HoS ett tag istället.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Spelar gärna med folk som inte tar det allt för seriöst:
brottostraff#2284

Har spelat dota2 ca 350timmar, men har tröttnat på dess community och tänkte testa HoS ett tag istället.

la till dig, spelar inte seriöst som så men gillar att vinna så klart. Det seriösa biten vad jag gillar är att snacka samtidigt^^ så ts eller skype är en fördel

Visa signatur

Meep meep! Frwl!

Permalänk

Tiltar snart på Solokön, finns det några vettiga människor som vet hur man pickar och lirar för att bli bättre så lägg till Kevlarsoul#2751

Enbart rankat.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Jag är uppe i ca 180 matcher nu, spelar Hero League, men det känns som att om man skall komma högre än rank 33 som är min bästa så måste man spela med några andra människor än en hoper babianer.En spelare kan verkligen inte vinna matcherna. Så det vore skoj om någon grupp behöver mig, eller om vi startar upp en ny grupp med spelglada människor som kan spela casual och ha skoj men ändå försöka ta det lite mer allvarligt än alla dessa ryssar som spelar. Lägg gärna till mig Sway#2620

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat med HotS och tycke de verkar vara väldigt kul.
Spelat ett dussin matcher vunnit 90%.

Har 4000 games på HoN och 500 på LoL så är inte ny inom moba genren.

Adda om ni är sugna på att spela: Slusk#2727

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

Har spelat HotS sedan Alphan i höstas och har hunnit med ~500 matcher. Spelat mestadels solo eller med någon polare och har inte hunnit med allt för mycket hero league än så länge (Rank 17). Adda gärna om ni vill lira lite!

Hajmat#2573

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Har kört upp till rank 10 genom o bara soloa. Skulle vara nice o ha någon o spela med som är av liknande skill.
Tar det inte alltför seriöst, dock är det som vanligt - hatar att förlora
Skype är TS funkar för mig, äger en TS-server ifall det behövs.
Min battletag# är Max#21589

Permalänk
Medlem

Känns nästan som ett måste att spela med folk som förstår MOBA, kört mycket quick-match nu och det finns ju verkligen många muppar som bara springer runt som yra höns och dör i onödan. Är rank 25 nu, kanske bli bättre högre upp?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk

Känns nästan som ett måste att spela med folk som förstår MOBA, kört mycket quick-match nu och det finns ju verkligen många muppar som bara springer runt som yra höns och dör i onödan. Är rank 25 nu, kanske bli bättre högre upp?

@BrottOchStraff
Det släpper rätt bra när man börjar bli level 15, men även där finns det vissa muppar. Generellt så är det två taktiker man kör på alla kartor. Lanar till level 13, sen teamar man o roamar tillsammans. Eller så kör man 4st o teamar och sen har man en harasser typ zagara/Murky/Sylvanas etc...
Sen har man alltid mupparna som väljer på position 4 och 5 och ingen väljer tank/healer. Sådant blir det dock mindre och mindre av när man börjar komma ner till rank 9-10, men även där händer det.
Men precis som du säger så är det ibland folk som vill göra questsen och så har dom inte alla hjältar så dom väljer typ Raynor eller går dubbel tank. Och det är ju alltid lika drygt.

Körde precis en match på rank 10 med följande setup: Leoric + Butcher + Abathur + Jaina och sen valde jag sist o gick på Rehgar med bloodlust (första ggn för mig - gjorde det eftersom laget ville ha det). Både leoric och butcher var otroligt svåra att stoppa när dom hade Lightning shield från Rehgar (med full lightning spec) samt Abathur buffen och varannan minut Bloodlust. I slutändan blev motståndarna totalt rekt.
Så det mesta kan fungera så länge man är samspelta

Setupen jag tycker om mest för vanligt spel är:
Muradin eller Johanna beroende på motståndare (mycke melee = johanna, Lili/ETC/malf = Muradin).
Zagara
Kael'thas
Jaina
Malfurion/Uther/Lili

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

@BrottOchStraff
Det släpper rätt bra när man börjar bli level 15, men även där finns det vissa muppar. Generellt så är det två taktiker man kör på alla kartor. Lanar till level 13, sen teamar man o roamar tillsammans. Eller så kör man 4st o teamar och sen har man en harasser typ zagara/Murky/Sylvanas etc...
Sen har man alltid mupparna som väljer på position 4 och 5 och ingen väljer tank/healer. Sådant blir det dock mindre och mindre av när man börjar komma ner till rank 9-10, men även där händer det.
Men precis som du säger så är det ibland folk som vill göra questsen och så har dom inte alla hjältar så dom väljer typ Raynor eller går dubbel tank. Och det är ju alltid lika drygt.

Körde precis en match på rank 10 med följande setup: Leoric + Butcher + Abathur + Jaina och sen valde jag sist o gick på Rehgar med bloodlust (första ggn för mig - gjorde det eftersom laget ville ha det). Både leoric och butcher var otroligt svåra att stoppa när dom hade Lightning shield från Rehgar (med full lightning spec) samt Abathur buffen och varannan minut Bloodlust. I slutändan blev motståndarna totalt rekt.
Så det mesta kan fungera så länge man är samspelta

Setupen jag tycker om mest för vanligt spel är:
Muradin eller Johanna beroende på motståndare (mycke melee = johanna, Lili/ETC/malf = Muradin).
Zagara
Kael'thas
Jaina
Malfurion/Uther/Lili

Men nu menar du ranked eller? Jag har försökt köra quick match med randoms idag, och det har verkligen gått åt helvete. Torskat 7 av 8 matcher. Är helt slut nu. Sista matchen orkade jag faktiskt inte ens spela, jag såg direkt efter 5 minuter att vi skulle torska i hur folk spelade. Zeratul måste patchas också, vet inte hur många matcher jag sett när han inte dött en enda gång. Lite som Riki var i början i DOTA2.

Visa signatur

Permalänk

Men nu menar du ranked eller? Jag har försökt köra quick match med randoms idag, och det har verkligen gått åt helvete. Torskat 7 av 8 matcher. Är helt slut nu. Sista matchen orkade jag faktiskt inte ens spela, jag såg direkt efter 5 minuter att vi skulle torska i hur folk spelade. Zeratul måste patchas också, vet inte hur många matcher jag sett när han inte dött en enda gång. Lite som Riki var i början i DOTA2.

Mm zerathul anses av många att vara lite OP just nu. Problemet med quick match är ju att du inte kan kontra ett skit, allt är random.
Körde en quick match idag pga tristress och setupen blev 3 tanks och 2 healers. Like wtf?

I ranked så är inte zerathul ett sådant stort problem, enkelt tagen av lite mer melee heavy eller polymorph/stuns. Men som sagt, man kan anse att han är lite OP jämfört med andra hjältar. Typ som skillnaden mellan Anub'arak och Johanna, en är lite bättra tank.

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Mm zerathul anses av många att vara lite OP just nu. Problemet med quick match är ju att du inte kan kontra ett skit, allt är random.
Körde en quick match idag pga tristress och setupen blev 3 tanks och 2 healers. Like wtf?

I ranked så är inte zerathul ett sådant stort problem, enkelt tagen av lite mer melee heavy eller polymorph/stuns. Men som sagt, man kan anse att han är lite OP jämfört med andra hjältar. Typ som skillnaden mellan Anub'arak och Johanna, en är lite bättra tank.

Då ska man inte prata om dom två nya speciellt näst senaste som jag inte kommer på namnet på, min polare är kär i denna karaktär i alla fall. Med rätta plöjer sjukt bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Då ska man inte prata om dom två nya speciellt näst senaste som jag inte kommer på namnet på, min polare är kär i denna karaktär i alla fall. Med rätta plöjer sjukt bra.

Jo mja, så himla bra tycker jag inte dom är dock Kaelthas är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Jag får försöka komma upp i hero legue helt enkelt och försöka lära mig fler hjältar. Vilka ska man börja med för att få en bra bas?

Visa signatur

Permalänk

Jag får försöka komma upp i hero legue helt enkelt och försöka lära mig fler hjältar. Vilka ska man börja med för att få en bra bas?

Bra bas, typ:
Muradin
Johanna

LiLi
Rehgar

Valla
Illidan
Jaina
Kael'thas

Zagara
Sylvanas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns det någon "officiel" tråd här på SweC?

Samt finns det någon som vill spela med en nybörjare?
Trött på att folk försöker trycka ner en pga man är ny inom moba genren, fan ingen som spelar för nöjesskull längre? :S

Tråkigt att man inte kan få njuta av att spela än skjuta ut glåpord och annan skit.
Ni får gladeligen rätta mig när jag gör fel, det är så man lär sig

Min erfarenhet av hots är att det går så pass snabbt att lära sig grunderna i spelet att man inte behöver råka ut för en massa hat. Men det är klart, spelar man illa kan ju folk bli upprörda, kvittar hur bra man är, sånt kommer alltid existera tyvärr, nybörjare eller ej.

Jag hade aldrig lirat ett moba innan jag testade hots och någon glirring har man väl fått men över lag har det vart lungt faktiskt. Finns ingen chatt till motståndarna när man lirar så man slipper ju få skit från dem också, vilket är skönt.

Man kan ju lira en hel del mot bots i början också för att lära sig banor osv. Så gjorde jag iaf. Antingen med bots i det egna laget eller spelare. Där är det extremt ovanligt med folk som försöker snacka skit där. Det är trots allt vs bots och alla vet att extrema nybörjare söker sig dit och dessutom måste man misslyckas monumentalt för att förlora vilket jag aldrig vart med om, även om de kan ge rätt ordentligt med motstånd ibland, framförallt för en nybörjare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som har problem med att uppdatera spelet?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

asd

Blev nerspammad på mitt konto
Permalänk
Medlem

Jimmy Berglund 35år

Intresserade av spelare som är lite mer seriösa men självklart vill ha kul och trevligt med Hots.

Spelar det som behövs några av alla Heroes jag spelar men har fler.

Malfurion
Butcher
Valla
Lili
Murradin
Leorik
Kharazim
Sylvanas
Anubarak

Har egen Mumble server och kan sätta upp egen Teamspeak server. Och har båda klienterna självklart.

Seriösa och mogna spelare uppskattas, som kan ha kul på rätt sätt.

Permalänk
Medlem

Haloj!

Gamer sedan länge och spelat många olika spel, i MOBA väg har det blivit väldigt mycket HoN, Dota 2 samt lite Smite.

Är rank 40 I Hots och spelar helst competitive, dock är det manga jag känner som inte gillar att lira HotS.

Har tillgång till Skype, vent, mumble etc
Brukar lira de flesta kvällar.

Gillar att spela som:
Thrall
Jaina
lili
leoric
butcher
Nova
Valla
Regar

Främst assasins

Adda Usomad#1625 om ni vill lira

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB, INNO3D GeForce RTX 4080 SUPER 16GB X3, ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast RGB Svart AMD EXPO/XMP 3.0, 2st Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB, EVGA GT 1300W, Lian Li Galahad II Trinity SL-INF 360 Svart, Lian Li O11 Vision Svart, Lian Li Strimer Plus V2 24-pin RGB, 3st Lian Li UNI FAN SL140 Infinity RGB PWM Svart, 2st Lian Li UNI FAN SL120 Infinity RGB PWM Svart

Permalänk
Medlem

Har spelat drygt 300 games. Utöver det är jag lite nybörjare på MOBA. Spelar gärna med andra som har lite koll. Spelar helst:

• Muradin

• Sylvanas

• Valla

• Nazeebo

Om ni blir tillagt av en Tweeek så är det jag!

EDIT: Spelar helst Ranked, QM känns inte så kul.

Permalänk
Medlem

Cruelblood#2131

Lirar mest Valla och gör det väl hyfsat. Prövat på Muradin och Malfurion. Healer var inte min grej alls men att tanka gick ändå småbra.

Att köra ranged är nog mer min grej och jag kan vara en riktigt jobbig jävel att möta när jag har mana.

Jag är lugn spelare och hatar folk som gnäller bara för att någon har en dålig dag/kväll. Är man några stycken kan man bytas av istället.

Träning är vägen att gå, vill ni lira med mig så bara adda, är jag inloggad så kör vi!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag spelar det mesta och vill lära mig fler gubbar,
Än så länge kan jag Li li och Sonya väldigt bra men spelar också andra gubbar som:
Muradin
Raynor
Kael'thas(försöker lär mig att spela bra med honom)
Malfurion
E.T.C

Jag spelar mest för att jag tycker det är kul men vill gärna vinna. Jag klagar inte och blir sur eller är otrevlig i spelandet. Jag är lugn, jag delar gärna med mig av erfarenheter och ger tips och tar gärna emot sådant för att bli en bättre spelare.

Jag har spelat 270~+ i matcher ungefär(om jag inte minns fel,)
Har bara spelat en Hero Lauege match än så länge, kör mestadels QM i och med att jag inte har många att spela ranked med.

Min battletag
HolyLuck#2622

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med blackscreen lite nu och då? Får det ganska ofta när jag spelar HotS, men aldrig något annat spel. Skärmen blir svart några sekunder och jag förlorar kontrollen över karaktären. Ibland flera gånger varje match, ibland inte på en hel dag.
Spelar i 1440.

Asus Geforce GTX 980 Matrix Platinum
Intel Core i7-4790K 4,0 GHz
Asus Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Bara jag som tröttnat efter ca 40 timmar? Kanske inte har fattat spelet riktigt än. men det känns lite IQ-befriat jämfört med DOTA. Kanske blir roligare om man kör med hero league med folk man känner över skype. Tycker de är lite väl giriga också med vad som krävs för att lira hero legue, kommer behöva köpa hjältar i så fall, finns ingen chans att jag orkar grinda så länge. Även om det räcker med 10hjätar så vill ju ha lite fler att välja på så man inte blir inlåst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Heroes of the Storm

spelar gärna Quick Match!
Är level 28 just nu.

Total Games Played 135

Azmodan Level: 9 Antal matcher: 64
Rehgar Level: 7 Antal matcher: 19
Nova Level: 6 Antal matcher: 11
Zeratul Level: 5 Antal matcher: 5

Naglfar#2894

Visa signatur

Fractal R5 | MSI B550-a PRO | 3900x@PBO | Noctua D15 | G.Skill Trident Z Neo@3.7GHz | RTX 4070 Ti SUPER | Evga SuperNOVA 750 G2 80+ Gold |1TB 970 EVO |0.5TB 980 PRO | 240GB OCZ, 6TB WD RED

Permalänk

Bara jag som tröttnat efter ca 40 timmar? Kanske inte har fattat spelet riktigt än. men det känns lite IQ-befriat jämfört med DOTA. Kanske blir roligare om man kör med hero league med folk man känner över skype. Tycker de är lite väl giriga också med vad som krävs för att lira hero legue, kommer behöva köpa hjältar i så fall, finns ingen chans att jag orkar grinda så länge. Även om det räcker med 10hjätar så vill ju ha lite fler att välja på så man inte blir inlåst.

Tja tal om IQ befriat, råkade ut för en som rapporterade mig och en polare (skrev det tydligt i chatten). Bara för vi inte spelade bra, vad jag misstänker.

Sa till han till slut att du förstör hela matchen om du håller på så här.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej, jag söker folk att spela HL med. Ligger på rank 21 efter placement matches, bra koll på de flesta heroes och letar efter någon som vill köra några kvällar i veckan semiseriöst för att se hur hög rank vi kan få.

Spelar helst Nazeebo, Johanna eller Tychus men kan utan större bekymmer sätta Raynor, Muradin, Zagara, Malfurion, Valla och Lili på banan också. Kör gärna med Skype eller liknande för bra kommunikation.

Adda mig på agneatis#2255 om ni vill köra några matcher!

Permalänk
Medlem

Har inte kört på några patcher men hade rank 6 i HL innan sommarn kör gärna HL med folk som inte är allt för seriösa men ändå försöker vinna, kör olika champs mainade Jaina förrut och har henne i lvl 10 men kan inte metat så bra och vet in vad som är OP atm

Adda eruk#2573

Permalänk
Medlem

Spelar gärna med andra, börjar bli riktigt trögt att komma någon vart på hero league med pugs. Kör helst Nova eller Leoric

Adda gärna nicklas#2470

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB