Permalänk

Skillnad?

Vad är det egentligen som skilljer sig mellan Win Me och Win 2000
Varför är win2000 så mycket bättre? Jag vet att Win me är mycket minnes krävande men det måste ju finnas fler orsaker eller...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

En skillnad är att win2k är mycket stabilare, du kan ex. ha på datorn i ett antal veckor utan att reb00ta medans med winME så måste man reb00ta var och varannan dag. Om du får ett program fel i win2k så stängs bara det och det stör inte resten av dina program medans i ME så rasar hela skiten

Visa signatur

Press Any Key to Continue

Permalänk

Uppbyggnaden är helt annorlunda, de tillhör olika serier från Microsoft.
Dos-95-98-ME
NT-2k-XP

De som är byggda på NT-kärnan var menade mot företag där man hade krav på prestanda/stabilitet/funktionalitet medans hemanvändarna fick dras med 9x serien. Lyckligtvis har Microsoft numera dumpat 9x serien pga av stabilitets/prestandaproblem.

Nackdelen med NT serien var att den var dyrare tidigare eftersom den riktade sig mot företag som hade mer pengar än en normal hemanvändare och för de högre utvecklingskostnaderna. Nu mera finns även en billig produkt ur NT serien, XP home.

Jag tycker att 9x/ME inte ens är ett val när man ska installera ett opperativ på sin dator, det man ska välja mellan är XP och 2k. Där emellan anser jag att 2k vinner.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...