Jag har kört technical preview sedan det släpptes, och det fungerar hur bra som helst.
Man får ha i tanke i att det är test OS, och det kommer stora uppdateringar och ändringar som "bara kommer", oavsett om du vill eller ej.
Min har tex installerat om sig själv (uppgraderat och skapat en Windows.old) 2 gånger sedan dess. Där efter installerat om alla drivrutiner. Programmen har inte påverkats dock, tex Steam har fungerat hur bra som helst.
Dock hade jag väntat 1-2 veckor. De ska släppa Consumer Preview om ca 1 vecka tydligen, och technical måste manuellt installeras om.
Dock får man räkna med ev buggar och udda nya saker, när de testas, därför kör jag det på en separat maskin och har min ursprungliga med Windows 7 kvar bredvid.
Jag tycker dock att alla som har möjligheten att undvara en maskin ett tag bör testa. Du kan ju ta ut alla hårddiskar och sätta in en "ny" disk (så behöver du inte installera tillbaka din gamla efter testet). Vi har ju det mesta via webben idag, tex mail osv, så man behöver ju bara tex vissa dokument mm, och dessa är ju relativt enkla att föra över om man vill. Spel och så är ju bara ladda ner (via tex Steam) eller installera om.
MS verkar lyssna, riktigt lyssna, på de som testar, så OM man har en åsikt, ge den. Missar man chansen att ge sin åsikt, så kanske OSet mister en bra funktion... vem vet.