Permalänk
Avstängd

Upprepar mig, ser ni inte hans kort? Helt felmonterat.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kocken2015 Visa inlägg
Smälter ner o dör va faktiskt att ta i. Däremot så trottlar processorn vilket innebär att den går i lägre klockhastighet. för att skona sig skälv.

OT: Svårt att se men jag tror att en av pinnarna till processorn inte är intryckta riktigt prova att tycka en extra gång på dessa 4 pinnar tills du har att det knäcker till.

är det inte detta som är problemet så kanske du fått ett sämre exemplar av processor som IHSen är felaktig på SÅ man kanske måste delida den men som sagt det blir ett senare problem. Jag hade faktist rekomenderat att köpa en efter marknadskylare till den typ en Noctua n12 eller nått
Kocken du har rätt man ser tydligt på korten att cpukylaren är felmonterad.TS kolla själv att pinnen på kylaren längst upp till höger på bilderna blir nertryckt tills det knäpper till den sitter inte fast överhuvudtaget enligt dina bilder.I värsta fall får du montera om hela kylaren.
__________________

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Börja med att klicka ur coreinställningen så det läses av automatiskt, det är så det bör vara.

Dessutom ska du ha inställningen 8 (4 fysiska, 8 logiska)
När du satte den till fyra så ströp du din cpu till halv prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Innebär det att jag också skulle ha satt min på 8? Ställde in min på 4^^

Permalänk
Medlem

UPPDATERING!

Här kommer mitt senaste 3d-mark resultat jämfört med mitt första. Nu fungerar alla spel helt utan problem!

http://www.3dmark.com/compare/fs/3925759/fs/3941261

Löste problemet genom att först ändra till 4 cores och sedan köpa en ny kylare för att få ner temperaturen från 100+ C till 40-60 C

Tack för hjälpen allihopa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thapawk:

UPPDATERING!

Här kommer mitt senaste 3d-mark resultat jämfört med mitt första. Nu fungerar alla spel helt utan problem!

http://www.3dmark.com/compare/fs/3925759/fs/3941261

Löste problemet genom att först ändra till 4 cores och sedan köpa en ny kylare för att få ner temperaturen från 100+ C till 40-60 C

Tack för hjälpen allihopa!

fortfarande för lågt din score ska ligga på minst 9000 och din combine score ska ligga på 7800 ca du ligger på hälften

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kocken2015:

fortfarande för lågt din score ska ligga på minst 9000 och din combine score ska ligga på 7800 ca du ligger på hälften

Okej. Någon aning om hur jag ska fixa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thapawk:

Okej. Någon aning om hur jag ska fixa det?

Skickades från m.sweclockers.com

har ingen aning faktist känns som du fått ett b ex av både processor o grafikkort