Permalänk
Medlem

Hej på er.

Har precis kört igång detta och gillar de skarpt.
Någon som har lust att ge lite tips samt förklara vad alla förkortningar betyder här i tråden. Kanske ska ge de mer tid innan man frågar om förklaringar mm men det är lite retsamt att inte förstå vad det är för typ av skepp mm ni skriver om.
Kan ju faktiskt finnas en del Goa tips om man förstod vad varje förkortning innebär

Ha en go dag och ses på sjön

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Skrivet av jockej:

Hej på er.

Har precis kört igång detta och gillar de skarpt.
Någon som har lust att ge lite tips samt förklara vad alla förkortningar betyder här i tråden. Kanske ska ge de mer tid innan man frågar om förklaringar mm men det är lite retsamt att inte förstå vad det är för typ av skepp mm ni skriver om.
Kan ju faktiskt finnas en del Goa tips om man förstod vad varje förkortning innebär

Ha en go dag och ses på sjön

Jag antar att du menar ex vis:
BB = slagskepp (battleship)
CS = kryssare (cruiser)
DD = jagare (destroyer)
CV = hangarfartyg (aircraft carrier)

Det finns en hel del bra att läsa här förövrigt http://wiki.wargaming.net/en/World_of_Warships
Det gäller att förstå de olika klasserna, skillnad mellan olika nationers typer av samma klass etc.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att man inte fick massor med XP och credits på testservern, som man alltid fått i WoT. De kan väl inte förrvänta sig att man ska grinda upp en gång till bara för att testa?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Jag spelade mitt första slag i WoWS igår, och självklart blir man skjuten av sina "lagkamrater", jag seglade stillsamt i min Albany mot fiendens bas när jag blir skjuten bakifrån av en Sampson.
Helt otroligt.

Har nyligen tjänat ihop till en Kuma-kryssare (tier IV) i första tävlingen med den så får jag perfekt läge att torpedera en Wyoming-slagskepp.
Avfyrar torpederna och växlar mellan att styra, kolla fiender, och torpedernas gång mot slagskeppet=BB

Mitt i allt kryssar en St Louis från vårt lag in i torpedernas bana... och träffas av torpederna... och sjunker.

En annan gång så körde jag mitt South Carolina och låg och sköt bredsidor på mål på långt iväg, använde kikarfunktionen (skift-tangenten).
Plötsligt hörs det en engelsk röst att jag sänkt en Chester... Uppenbart hade Chester-kryssaren seglat in bredvid mig och jag hade inte sett "honom" komma ikapp.
South Carolina tar uppåt en halvminut att ladda om, så kanske Chestern trodde att jag bara förflyttade mig från en plats till en annan.

Oftast räcker det med en ursäkt men St Louis:en hade en harang om retarded hit och motherfucker dit...

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Jag tycker kartorna är onödigt stora, det är liksom värdelöst när man insett att man gått till fel sida på kartan och missar då all action och enda som hänt är att man förlorat 40% av sin hp av nån jävla torped tycker det ofta blir så, det tar ju halva dan och matchen hinner sluta innan man kommit nånstans då, i world of tanks tycker jag vissa banor är för små men här borde banorna vara betydligt mindre man ska ändå inte campa med stora skepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag tycker kartorna är onödigt stora, det är liksom värdelöst när man insett att man gått till fel sida på kartan och missar då all action och enda som hänt är att man förlorat 40% av sin hp av nån jävla torped tycker det ofta blir så, det tar ju halva dan och matchen hinner sluta innan man kommit nånstans då, i world of tanks tycker jag vissa banor är för små men här borde banorna vara betydligt mindre man ska ändå inte campa med stora skepp.

Det är ju det som är en del av skillen så att säga, att sätta upp sin strategi i början av matchen beroende på storlek, skepp och lagkomposition. Sprider man sig till båda delar av kartan så kommer de där 40%-torpederna obönhörligen. Att täcka så mycket av kartan som möjligt men fortfarande ha möjlighet att supporta varandra är förmodligen den svåraste och absolut viktigaste skillen i spelet. Är du BB, följ eller få med dig åtminstone halva laget. Är du DD, se till att du täcker upp områden och inte vandrar iväg för långt. Är du CV, se till att täcka så mycket som möjligt men var beredd på att fokusera redan en minut innan mål kommer upp, samt glöm för Poseidons skull inte att förflytta dig så du hal tidan står bakom lagets skydd.

Det är lätt, men så svårt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

När man hittar hangarfartyget som skickat torpeder efter sig hela matchen gömmandes bakom en ö. https://www.youtube.com/watch?v=Ada6gL3uZH8

Permalänk
Medlem

Här går en snubbe igenom patchen. https://www.youtube.com/watch?v=XXYHvuy5o5Q

Verkar som alla skepp kommer kunna svänga snabbare.

Permalänk

Bra att de balanserar carriers mer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dezpite:

Tack! Är det tillåtet att köra med sånt?

ja, snubben som tillverkar aslain modpack fick det godkänt av WG

Permalänk
Medlem

Jag har hamnat i nån bugg, jag och 2 polare satt i en Division.. Vi starta queue läget och de balla ur. NU kan ingen av oss spela längre för man åker ur queuen DIREKT... någon som vet fix?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII Z490 |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Jag har hamnat i nån bugg, jag och 2 polare satt i en Division.. Vi starta queue läget och de balla ur. NU kan ingen av oss spela längre för man åker ur queuen DIREKT... någon som vet fix?

Provat andra skepp?

Permalänk
Medlem

World of warships facebook grupp

Tjena boys och grills, vi är ett gäng som startat en ny facebook grupp rörande World of Warships, så för er som spelar eller kanske vill prova på det är välkomna in. Vi postar update notes och lär känna nytt folk att spela med. Stream advertisement är tillåtet.

https://www.facebook.com/groups/wowarshipssverige/

Välkomna in!

Permalänk
Medlem

Har kört min Hotcho lite och nu är det nog min favoritklass.
I början avskydde jag hangarfartygen men nu tycker jag det är riktigt roligt.
Något jag inte begriper mig på är varför mina Jaktplan suger. Allt på båten är max
Men ändå blir det iprincip 7 av 10 gånger som mina plan blir förstörda medan fienden är hel eller förlorat 1 plan. Alltså när man kör 1 jaktgrupp mot 1 jaktgrupp utan understöd av båteld.
Är det att fienderna kör med "dogfigther expert" skillen som gör sådan skillnad? Har bara 2000xp sen kan jag låsa upp den skillen.

Har snart låst upp nästa båt. Zuiho kanske är bättre jaktplan på den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Amerikanarna har mycket bättre jaktplan än Japanerna, sedan om du anfaller plan från en CV som är en tier högre kommer du alltid att förlora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Amerikanarna har mycket bättre jaktplan än Japanerna, sedan om du anfaller plan från en CV som är en tier högre kommer du alltid att förlora.

Kommer inte gå att göra så iom nästa patch, carriers matchas parvis och endast samma ensamma tier kommer finnas med i en match. dvs aldrig mer en bouge vs lexington.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Kommer inte gå att göra så iom nästa patch, carriers matchas parvis och endast samma ensamma tier kommer finnas med i en match. dvs aldrig mer en bouge vs lexington.

Bra! för det om något är bara drygt...

Permalänk

Gott, i helgen ska ja hårdköra så jag äntligen slipper den här New Orleans, har bara hört lovord om Baltimore.

Har inte ens uppgraderat Orleansen så det går fortare till tier 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Provat andra skepp?

Japp, samma med alla...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII Z490 |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Gott, i helgen ska ja hårdköra så jag äntligen slipper den här New Orleans, har bara hört lovord om Baltimore.

Har inte ens uppgraderat Orleansen så det går fortare till tier 9

Va hur menar du nu? Det blir ju billigare när man uppgraderar modulerna?

Permalänk

@Rasmus117: Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem

Man måste ju låsa upp vissa moduler för att kunna köpa nästa tier, men man måste inte köpa dem till skeppet. XP får man pynta i vilket fall som helst.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Va hur menar du nu? Det blir ju billigare när man uppgraderar modulerna?

På vilket sätt blir det billigare?

Baltimore kostar 165,000 XP, såvitt jag vet så behöver jag inte researcha en enda grej på New Orleans trots att den räknar med New Orleans hull-uppgradering i hur mycket jag har kvar till Baltimore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Var det så i verkligheten? Har för mig i alla fall zeron ansågs bättre än amerikanska motsvarigheten i alla fall i början av kriget. Eller ändras det i högre tier?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var det så i verkligheten? Har för mig i alla fall zeron ansågs bättre än amerikanska motsvarigheten i alla fall i början av kriget. Eller ändras det i högre tier?

Vet inte hur det bli högre upp, det är bara hur det är på tier IV.
Ska kolla lite på officiella forumet och se om jag kan bli klokare.

Permalänk
Medlem

Fram tills tier VII är det jobbigt att möta USA fighters som Japan, men sen vänder det.
Vissa rekommenderade att bara köra strike loadout fram tills dess (dvs inga fighters).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

På vilket sätt blir det billigare?

Baltimore kostar 165,000 XP, såvitt jag vet så behöver jag inte researcha en enda grej på New Orleans trots att den räknar med New Orleans hull-uppgradering i hur mycket jag har kvar till Baltimore.

Okej när jag gick från New york till New mexico så blev det billigare i xp för varje skrov del jag uppgraderade. Hade jag inte uppgraderat skrovet så hade de priset lagt på så det blev dyrare.

Permalänk

Ändrar min åsikt angående Fuso, den är sämre än sämst när man har stock men när man fick det nya skrovet så blev det mycket roligare att spela med den.

Nu väntar man bara på att Bismarck ska släppas

Permalänk
Medlem

Hur ska föresten bombplanen användas? Tycker de oftast missar och när de träffar skadar de ganska lite runt 2000. Känns som jag hellre haft en tredje grupp torpedplan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur ska föresten bombplanen användas? Tycker de oftast missar och när de träffar skadar de ganska lite runt 2000. Känns som jag hellre haft en tredje grupp torpedplan.

Tvärtemot torpedplanen som vill komma in på sidan vill bombarna komma framifrån eller bakifrån, ovalen skall helt enkelt följa skeppssiluetten så gott det går... sen handlar det bara om skeppstyp och tur.

Alla föredrar torpedplan, bombarna är lite av en bonus