Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om du kör filen som du laddat ner på en USB-sticka, packar den inte upp några filer då? Förklara gärna hur du går tillväga.

Jag har testat ett antal gånger med olika USB-stickor. Första gången laddade jag ner .zip och packade upp den i "Hämtade Filer". Därefter förde jag över programmet till en USB-sticka och körde det. Utforskaren frös och jag blev tvungen att starta om den i aktivitetshanteraren.

Efter det formaterade jag stickan igen, laddade ner filen till hämtade filer, flyttade hela .zip till USB:et och packade upp samt körde programmet. Samma resultat.

Sist men inte minst gjorde jag om försöket ovan fast i läge för Windows 7, samt körde som Administratör. Resultatet av det var att utforskar-fönstret frös 100%. Tidigare har hover-effekten visats över andra mappar osv, men nu var fönstret dött.

Permalänk
Expertgissare

Det kan var så att det är Windows 10 som ställer till det, har du någon Windows 7 maskin som du kan "förbereda" USB-minnet på?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrLingon:

Jag har testat ett antal gånger med olika USB-stickor. Första gången laddade jag ner .zip och packade upp den i "Hämtade Filer". Därefter förde jag över programmet till en USB-sticka och körde det. Utforskaren frös och jag blev tvungen att starta om den i aktivitetshanteraren.

Efter det formaterade jag stickan igen, laddade ner filen till hämtade filer, flyttade hela .zip till USB:et och packade upp samt körde programmet. Samma resultat.

Sist men inte minst gjorde jag om försöket ovan fast i läge för Windows 7, samt körde som Administratör. Resultatet av det var att utforskar-fönstret frös 100%. Tidigare har hover-effekten visats över andra mappar osv, men nu var fönstret dött.

Jag vet inte om detta hjälper dig?
https://www.youtube.com/watch?v=SZJ9OJjpL-Y

Att de gjort de så svårt att uppdatera sitt bios.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Jag ser vad du menar. Den senaste versionen som är zip, inkluderande alla filer som finns i guiderna, är version 23.7. Ger Windows felmeddelande direkt när du trycker på filen?

De fyra äldsta BIOS-uppdateringarna nämner "Update M-Flash module.". Jag gissar att det kan vara en orsak till att senaste BIOS-uppdateringen inte hittas när du går in i M-Flash, att din nuvarande version av verktyget är för gammal för att känna av den nya filtypen.

Mitt förslag är att du testar en av de tidigaste uppdateringarna. Kolla bara vilken BIOS-version du har för närvarande, så du inte börjar nedgradera BIOS.

Skrivet av Peppar2014:

Vi provar en annan riktning då, har du ens MSI Live update 6 installerat på din dator? Och den vägen provat ladda ner BIOS filen?

EDIT: Har du provat Live Update via BIOS:en? om denna funktion finns på ditt moderkort.
EDIT2: Jag är inte hemma på win10, men det borde väl ha Kompabilitetsläget kvar?

Problemet beror på att han kör Windows10, medans senast officiella stöd är Windows 8. I andra hand hans läsförmåga och kunna följa instruktioner.

Skrivet av Jalle64:

Jag vet inte om detta hjälper dig?
https://www.youtube.com/watch?v=SZJ9OJjpL-Y

Att de gjort de så svårt att uppdatera sitt bios.

Tack för att ni har stått ut med min frånvarande kompetens inom området. Jag må ha gjort den fulaste missen någonsin. Jag valde nu att uppdatera BIOS genom Windows trots att det är risky, men hur som helst lyckades jag få programmet att starta. Den pinsamma anledningen till varför det inte gick innan var simpelt nog att anti-viruset fortfarande var aktivt. Jag antar att man lär sig av sina misstag....

Hur som helst, tack så mycket allihopa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrLingon:

Jag har testat:
Live Update 6 som säger att allt är uppdaterat och klart.

Live Update i BIOS som "fryser" BIOS. Inget händer. Samma resultat som när man klickar på "web browser & email" och ja, jag har Winki installerat.

Jag har testat att köra den nedladdade .exe:n i kompabilitetsläge för Windows 7 med oförändrat resultat. Vad som händer är att utforskaren fryser och jag måste starta om den i aktivitetshanteraren.

Men du menar alltså att trots detta är det mitt fel att det inte fungerar?

Jag skulle påstå att det avgörande faktorn är Windows10. Sen kan jag förvisso inte förstå varför folk är så pass k*ta i att uppdatera till ett halvfärdigt Operativsystem.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peppar2014:

Jag skulle påstå att det avgörande faktorn är Windows10. Sen kan jag förvisso inte förstå varför folk är så pass k*ta i att uppdatera till ett halvfärdigt Operativsystem.

Ja nu var det ju inte det "halvfärdiga" OS:et som var boven så den behöver vi inte ta i mer.

Till TS: Skönt att det löste sig med detta så att du kan använda dina grejer.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)