Alla fyndtips från mellandagsrean

Dator för 25k inklusive skärm

Permalänk

Dator för 25k inklusive skärm

Hej, jag har fått i uppdrag att plocka ihop en ny dator till min svåger och vet ju hur ni clockare älskar att hjälpa till
Han har en budget på ca 25.000 inklusive skärm & Windows.
Dator kommer nästintill enbart användas till spel, han spelar inte direkt något krävande för tillfället men möjligheten ska finnas i framtiden.

Planerar att inhandla allt i mellandagarna om det inte dyker upp något vettigt till bra pris innan dess.

Moderkort: Skylake med överklockningsmöjlighet
CPU: i5 / i7?
Kylare: Något som klarar "normal" överklockning
Minnen: 8 / 16 GB? 1600MHz+
SSD: 250GB+
Nätagg: 80+, gärna modulärt
Skärm: 24-27", 120Hz+, 2560x1440+
GPU: Möjlighet till SLI/Crossfire i framtiden Bästa som finns att tillgå för resterande pengarna.
Windows
Chassi
Övrigt: Fläktar, kablar, kylpasta mm.

Sweclockers julkalender innheåller ett 980ti idag, kan det vara något?

Mvh FrazzorXx

Permalänk

@FrazzorXx:

Vad skall datorn användas till? Blir lite lättare att plocka komponenter då Men antar för spel? I sådana fall räcker det gott och väl med en I5:a

För nätagg rekommenderar verkligen EVGA's G2 serie, jag kör med deras 750W och är supernöjd!

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Skrivet av kakaoburken:

@FrazzorXx:

Vad skall datorn användas till? Blir lite lättare att plocka komponenter då Men antar för spel? I sådana fall räcker det gott och väl med en I5:a

För nätagg rekommenderar verkligen EVGA's G2 serie, jag kör med deras 750W och är supernöjd!

Det blir förstås mycket enklare att plocka ut delar om man vet det. Har redigerat inlägget.
"Dator kommer nästintill enbart användas till spel, han spelar inte direkt något krävande för tillfället men möjligheten ska finnas i framtiden."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrazzorXx:

Sweclockers julkalender innheåller ett 980ti idag, kan det vara något?

Utan tvekan, plocka upp ett omgående.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Detta tycker jag känns bra, speciellt om du tar det 980ti som e på rea, då finns det ju utrymme för att eventuellt byta till en i7. Edit såg nu att jag råkade lägga i en 500gb mekanisk, 1tb kostar i princip lika mycket

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8909227/2015-12-05

Permalänk
Medlem

Och här med skylake
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8909245/2015-12-05

Permalänk

Tack!
Jag skulle föredra ett skylake system, mest en principsak att inte sätta gammal teknik i en ny dator.
Har dock ett par åsikter:
- Processorn verkar inte vara av k-modell?
- Du har lagt till två kylare, har hört mycket gott om 212 EVO men hur är Pure Rock kylaren?
- Kommer förmodligen inte köpa en OEM licens för Windows.
- HDD behövs ej.
- Går det att komplettera med ytterligare ett grafikkort i framtiden eller behövs då ett annat nätagg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrazzorXx:

Tack!
Jag skulle föredra ett skylake system, mest en principsak att inte sätta gammal teknik i en ny dator.
Har dock ett par åsikter:
- Processorn verkar inte vara av k-modell?
- Du har lagt till två kylare, har hört mycket gott om 212 EVO men hur är Pure Rock kylaren?
- Kommer förmodligen inte köpa en OEM licens för Windows.
- HDD behövs ej.
- Går det att komplettera med ytterligare ett grafikkort i framtiden eller behövs då ett annat nätagg?

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver gå upp på 850w för SLI.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8909653/2015-12-19

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrazzorXx:

Tack!

På vilket sätt kan Haswell/Devil´s Canyon ses som gammal teknik? Skylake är ju enbart en upptrappning med DDR4 minnen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|