Tävla och vinn värstingdator!

Grafikdrivrutin slutade svara och har återställts?

Permalänk

Grafikdrivrutin slutade svara och har återställts?

Hallå.
Installerade nytt mobo och cpu i veckan och sen dess har jag fått massa felmeddelande när jag sitter i ett spel.
Antingen fryser datorn helt och jag kan inte göra något och jag måste starta om datorn eller så blir skärmen svart i några sekunder och spelet kraschar och får sedan ett meddelande där det står "Grafikdrivrutinen någonting har slutat svara och har återställts".
Har försökt med både det senaste nvidia patchen och versionen innan det men får ändå samma problem.

Någon som vet hur fan jag kan lösa detta då jag i princip inte kan spela ett enda spel?

Kan tillägga att det funkade hur fint som helst med mitt gamla mobo och cpu.

Nuvarande system:
Intel Core i5 4690K.
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3.
Gigabyte Geforce GTX 660.
6GB Ram.

Edit: Hände precis även fast jag inte var i ett spel dock första gången utanför ett spel.

Permalänk
Medlem

Hur noga var du med att installera om Windows, spel, program osv EFTER att du bytt delar?

Har du inte gjort det så är det helt normalt att det buggar då och då tills du installerat om allt. Vissa kommer inte ens in i Windows. Även om du struntar i eller tar dig förbi felet så kommer den vara seg/långsammare än vad den borde vara tills du installerat om allt.

Permalänk
Medlem

Du installerade väl om Windows efter bytet?
Edit: Panpo var före.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Hur noga var du med att installera om Windows, spel, program osv EFTER att du bytt delar?

Har du inte gjort det så är det helt normalt att det buggar då och då tills du installerat om allt. Vissa kommer inte ens in i Windows. Även om du struntar i eller tar dig förbi felet så kommer den vara seg/långsammare än vad den borde vara tills du installerat om allt.

Skrivet av vrmlnd:

Du installerade väl om Windows efter bytet?

Yes jag installerade om Windows. Dock installerade jag först Windows 7 och sedan Windows 10 då jag har en licens till 7:an, om det gör någon skillnad?