Kan ej föra över filer från Samsung S6 till PC

Permalänk

Kan ej föra över filer från Samsung S6 till PC

Hej!
Jag har försökt att föra över bilder från min Samsung Galaxy S6 till min PC men det funkar inte.
När jag ansluter sladden till datorn så laddar den bara, inget mer.

Hoppas någon har en lösning på detta!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har du låst upp telefonen? Alltså med pinkod eller liknande. Annars kommer du inte åt den i Windows...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av Aje:

Har du låst upp telefonen? Alltså med pinkod eller liknande. Annars kommer du inte åt den i Windows...

Ja det har jag.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Har installerat dem men det verkar fortfarande ej fungera.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Vilket läge har du valt på usbporten i telefonen, har för mig att den ska identifiera sig som kamera om filöverföring ska fungera direkt i win, annars behöver du nått program eller app.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

prova "ring" *#0808# och sen kryssa i MTP.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vilket läge har du valt på usbporten i telefonen, har för mig att den ska identifiera sig som kamera om filöverföring ska fungera direkt i win, annars behöver du nått program eller app.

Hur ser/ändrar man detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har själv en S6a. Den ska poppa upp automatiskt i Utforskaren i Windows per default. Så antingen har du ändrat något i telefonen, eller så har du meckat med Windows - i synnerhet om du har rätt drivrutiner installerade.

• Töm cachen i Android.

• Avinstallera drivrutinerna i Windows, boota om och installera om dom.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av Aje:

Har själv en S6a. Den ska poppa upp automatiskt i Utforskaren i Windows per default. Så antingen har du ändrat något i telefonen, eller så har du meckat med Windows - i synnerhet om du har rätt drivrutiner installerade.

• Töm cachen i Android.

• Avinstallera drivrutinerna i Windows, boota om och installera om dom.

Har tömt cashen nu. Jag tycker det är konstigt eftersom att det har fungerat förut men nu helt plötsligt inte fungerar alls.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av #Piggelin:

Hur ser/ändrar man detta?

Man aktiverar utvecklaräget så dyker de dolda menyerna upp, har för mig att man ska klicka minst 6 gånger på "build"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man aktiverar utvecklaräget så dyker de dolda menyerna upp, har för mig att man ska klicka minst 6 gånger på "build"
http://ladda-upp.se/files/2016/b183521.png

Har aktiverat utvecklarläget men det finns ingen meny som låter mig ändra till MTP/PTP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan vara en dålig USB kabel.
Har en kabel som beter sig precis så, ladda går men inget mer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av #Piggelin:

Har aktiverat utvecklarläget men det finns ingen meny som låter mig ändra till MTP/PTP.

Du har inte funderat på att skippa usb och köra över nätverk i stället om usb strular ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prova Airdroid

Permalänk

Som någon skrev är Airdroid väldigt kompetent. Hur mycket ska du flytta? Fungerar det att köra via Drive eller Dropbox annars?

Permalänk

Tänkte faktiskt starta ett ämne om detta men såg att de redan fanns en tråd är i exakt samma situation och har googlat utan framgång. Jag ctrl+v en text som jag skrev på swedroid.

Hej!
Ska försöka förklara mig kortfattat men så effektivt som möjligt för att få bästa hjälp.
Äger i dagsläget en dator med OS Windows10 samt en Samsung S6.
När jag kopplar in USB (har testat samtliga portar både bak och fram) så hittar inte dom varandra (får inte alternativet MTP).
Utan telefonen laddas bara så kommer inte åt mappen med filer m.m

Jag har testat att gå in i utvecklaralternativ och aktiverat USB-Felsökning men utan framgång.
Har även testat ringa #0808# men får felmeddelande "Anslutningsproblem eller ogiltig MMI-kod"
Även laddat ner senaste mediapaket för Windows 10 i hopp om att de skall funka men icke.
Tänkte för mig själv att det kanske var fel på kabeln? Så testade en ny men problemet kvarstod.

Kanske kan det vara min 3månader gamla dator det är fel på? Som dessutom kostade mig skjortan, vi testar min laptop istället.
Här blir det faktiskt lite framgång för jag får nu alternativet MTP, man kan ju tro att jag ska bli överlycklig men mja inte direkt.
Den tappar nämligen kontakten hela tiden så jag kommer knappt in i MTP.
Glapp har varken telefonen eller USB-kontakten på min bärbara så vad det beror på har jag ingen aning om...

Slutsats av det hela!
I och med att min bärbara hittade telefonen i MTP så måste det vara något som förhindrar min stationära dator att hitta telefonen, men vad?

//Mvh

PS: Tack för tipset om Android hjälper mig oerhört mycket tills detta problem är löst.

Permalänk

Återupplivar tråden. Har felet att min Samsung S6 ej hittas av datorn (men det går ladda). Har installerat både usb_driver_samsung och kies3. S6 hittas ej någonstans, varken i enhets hanteraren, utforskaren eller kies. Har Windows 10 och alla senaste uppdateringar och även android 6.0.1. Har också ringt 0808 och ställt in på MTP, men hjälper inte. Hjälp :S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Återupplivar tråden. Har felet att min Samsung S6 ej hittas av datorn (men det går ladda). Har installerat både usb_driver_samsung och kies3. S6 hittas ej någonstans, varken i enhets hanteraren, utforskaren eller kies. Har Windows 10 och alla senaste uppdateringar och även android 6.0.1. Har också ringt 0808 och ställt in på MTP, men hjälper inte. Hjälp :S

Testat en annan kabel?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Testa en ny kabel annars så är det nog byte av laddkontakt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Har ej testat någon annan kabel. Om ladd kontakten är felet, varför kan jag då ladda telefonen utan problem?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Har ej testat någon annan kabel. Om ladd kontakten är felet, varför kan jag då ladda telefonen utan problem?

Olika pinnar används för data och strömförsörjning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

aha okej! Ska testa en annan kabel och hoppas på att det hjälper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv kör jag filezilla (som klient) och es file explorer (som ftp server), en klick på en genväg på mobilskärmen och datorn kan dra ner vad den vill från mobilen över lokal wifi.

Permalänk

Har nu köpt en Ny USB kabel och datorn kan nu hitta min telefon utan problem!

Visa signatur