Kan passa på att göra en update medans tråden lever
Gjorde min blekning hos Folktandvården trots en prislapp på 4500kr.
Metoden blev blekning hemma med individuellt gjutna skenor. Dessa fylls med blekmedel och man sover med dessa i 3-4 nätter per käke.
Började med överkäken men efter 4 nätter såg jag inget resultat så jag körde några nätter till, och det gjorde susen. Läste på nätet, och resultat kunde man se efter 3-8 nätter. Väldigt individuellt.
Efter 7 nätter var jag iaf nöjd och mina tänder har blivit betydligt vitare än innan. Inget Hollywood-leende men en jäkla skillnad mot tidigare.
Behöver jag i framtiden bättra på blekningen så behöver jag bara betala för blekmedlet vilket är ganska billigt då jag har mina skenor.
Så totalt tog det nästan 2v tills jag var färdig med blekningen, och att sova med skenorna var inget bekymmer alls. Enda negativa är att ett par av mina tänder i underkäken tydligen är överkänsliga vilket ledde till kraftiga isningar och typ tandvärk de första 3-4 dagarna i två tänder. Skall på efterkontroll snart så jag får kolla upp dessa tänder lite extra.
Men jag är ändå helt klart nöjd med resultatet. Flera i min omgivning har reagerat på att mina tänder numera är vita istället för gula som tidigare
Skickades från m.sweclockers.com