Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.1 & §9 (otrevligheter och marknadsföring)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

En i familjen kör Crest White Strips, en 14-dagars kur. Har gjort varje år i drygt 3 års tid och har nu helt kritvita tänder. De blev asvita redan första gången, provade även på blekning på klinik med sån ljusmetod men den var tydligen inte lika effektiv.

Har själv provat Crest White Strips och de är effektiva, först fick jag lite vitare fläckar på vissa ställen då det låg emot mer än på övriga tänder men det försvinner efter ett par dagar och alla tänder blir vitare. Kan dock hålla med om att man bör göra detta kanske varje år för att få tänderna att hålla sig vita om man nu vill köra denna metod av blekning, annars får man nog som sagt vända sig till proffsen.

Permalänk
Medlem

@Resorb: Hur gick det för dig?
Funderar också på en blekning men kan inte bestämma mig för hur det ska göras. FT blir det i alla fall inte. Det är för lång väntetid helt enkelt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Få professionell tandblekning är säkrast och bäst även det kostar mer. Det ger garanterat bästa resultat. Och då ingår några undersökningar.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RMx 650W | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

Kan passa på att göra en update medans tråden lever

Gjorde min blekning hos Folktandvården trots en prislapp på 4500kr.
Metoden blev blekning hemma med individuellt gjutna skenor. Dessa fylls med blekmedel och man sover med dessa i 3-4 nätter per käke.
Började med överkäken men efter 4 nätter såg jag inget resultat så jag körde några nätter till, och det gjorde susen. Läste på nätet, och resultat kunde man se efter 3-8 nätter. Väldigt individuellt.

Efter 7 nätter var jag iaf nöjd och mina tänder har blivit betydligt vitare än innan. Inget Hollywood-leende men en jäkla skillnad mot tidigare.

Behöver jag i framtiden bättra på blekningen så behöver jag bara betala för blekmedlet vilket är ganska billigt då jag har mina skenor.

Så totalt tog det nästan 2v tills jag var färdig med blekningen, och att sova med skenorna var inget bekymmer alls. Enda negativa är att ett par av mina tänder i underkäken tydligen är överkänsliga vilket ledde till kraftiga isningar och typ tandvärk de första 3-4 dagarna i två tänder. Skall på efterkontroll snart så jag får kolla upp dessa tänder lite extra.

Men jag är ändå helt klart nöjd med resultatet. Flera i min omgivning har reagerat på att mina tänder numera är vita istället för gula som tidigare

Skickades från m.sweclockers.com