Vart kan jag köpa stereo sladd för Logitech Z906 surround system? hjälp

Permalänk
Avstängd

Vart kan jag köpa stereo sladd för Logitech Z906 surround system? hjälp

Tjena det är såhär att min morsas hund har gnagit sönder min bakre ena högtalare sladd för surround systemet och jag undrar med er på sweclockers vart jag kan köpa samma typ av sladd så att jag kan fixa detta? är för mig att bakre högtalarnas sladdar är 8 eller 9 meter långa och det är vad jag behöver så skulle någon vara riktigt snäll och länka mig sånna sladdar? jag har kollat på hifiklubben.se men har ingen aning om vilka som kommer passa :/ uppskattar till hjälp Mvh Gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inga kontakter på va? Jag kan inte se hur de sitter i högtalarna, men i förstärkaren verkar det vara vanliga klämkopplingar. Det funkar med vilken högtalarsladd som helst, men jag hade försökt köpa en ganska tunn, annars är det inte säkert att du får in den i klämman.
Typ denna: http://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/h...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vilken vanlig högtalarkabel som helst duger. Behöver ingen speciell kabel till dessa.

Permalänk
Hedersmedlem

Vanlig lampsladd (2*0.75) från Kjell, Clasohlson, Citygross osv. lär att fungera alldeles utmärkt. 10m kostar runt 40 kronor.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Det är inga kontakter på va? Jag kan inte se hur de sitter i högtalarna, men i förstärkaren verkar det vara vanliga klämkopplingar. Det funkar med vilken högtalarsladd som helst, men jag hade försökt köpa en ganska tunn, annars är det inte säkert att du får in den i klämman.
Typ denna: http://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/h...

Den vita funkar utan problem eller? för det verkar vara färdig jordad koppar på sladdarna på dessa sladdar jag har och sladdarna är svarta dessutom men det kanske inte spelar någon roll om det inte skulle vara färdig jordad koppar i varje ände på sladdarna? Japp det är kläm kopplingar jag har på dessa sladdar. Men funkar det med den sladden? mina sladdar är svarta och tunna och kläms fast i subwoofern med sånna hära kläm hål ibak.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Finns reservdelar på http://buy.logitech.com/store?Action=DisplayPage&Locale=en_US...

"Spare Z906 Replacement Rear Cables" med frakten går det på typ 16 dollar vilket är typ 130:- kanske lite dyrt då egentligen vilka högtalarkablar som helst lär funka, är inga speciella kablar till dessa. Men de som länkats ovan funkar bra, vit eller svart ta vilken som

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem

@gamerfreak87 Du behöver inte att bry dig om förtenning (antar att det är det du menar), det är bara att tuta och köra

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

@gamerfreak87 Du behöver inte att bry dig om förtenning (antar att det är det du menar), det är bara att tuta och köra

Okej så det räcker med att jag skruvar ihop änden på sladden med fingrarna och stoppar i dom i hålen då?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gamerfreak87:

Okej så det räcker med att jag skruvar ihop änden på sladden med fingrarna och stoppar i dom i hålen då?

Japp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tjena!

Som ovan nämnt så fungerar vilken högtalarkabel som helst.

Jag köpte nya till mina Edifier högtalare själv, kolla tjockleken.. köpte för tjockt först själv (2.5mm) och returnera för att sedan köpa 1.5mm.

Fungerar fin fint hos mig

Skulle nog köpt på Kjell nu när jag såg tipset.. men köpte mina på netonnet då jag redan var där. några kronor dyrare på netonnet.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ