Webhallen har nu rea på Sennheiser momentum wireless(over-ear). Kostar just nu, Om dom inte tagit bort rean, 2990kr.
Jag undrar om dom skulle va värda att köpa och hur jag skulle kunna koppla dom till datorn trådlöst?
Har nu inget BT kort eller ljudkort i datorn, Förutom de ljudkort som är integrerat i moderkortet.
Jag kör mina med en Deltaco BT-118, den har stöd för aptX-överföring.
Värderar du trådlösheten och ANC så kan det vara värt pengarna, men i rent ljud så är det ingen 3000-kronorslur för mig. För 3000 kronor kan du få antingen en riktigt fin trådad hörlur, eller en DAC och förstärkare med en helt okej hörlur.
Jag kör mina med en Deltaco BT-118, den har stöd för aptX-överföring.
Värderar du trådlösheten och ANC så kan det vara värt pengarna, men i rent ljud så är det ingen 3000-kronorslur för mig. För 3000 kronor kan du få antingen en riktigt fin trådad hörlur, eller en DAC och förstärkare med en helt okej hörlur.
Momentum Wireless har fått väldigt bra recensioner, och verkar allmänt anses som några av de bästa trådlösa hörlurarna med aktiv brusreducering. Se t.ex. InnerFidelitys recension. Men om du inte har någon direkt användning för trådlösheten och brusreduceringen så finns som sagt bättre trådade alternativ.
Edit: Du ville visst ha trådlöst och brusreducering, så då är det nog inte så mycket att fundera på.
Som jag nämnde tidigare använder jag BT-118 från Deltaco, billigast möjliga. Utöver den har jag bara testat mobiltelefoner med aptX. Mellan telefon och adapter märker jag ingen skillnad, men även någon som inte identifierar sig som en "audiofil" bör höra skillnad på vanlig BT och aptX.
På natten påminner det lite om havet. På dagen märks det inte alls av, särskilt inte ute på språng.
Inget jag finner jättestörande, det tog en eller två veckor innan jag märkte av det men det finns helt klart där. Traditionella laddnings-tjutet finns också där. Så länge det finns något lågt ljud spelandes så hörs det inte, och det är inget som direkt distraherar i tysta partier heller.
Med det sagt så är jag väldigt nöjd, bekväma så länge man inte har glasögon på, mycket fin "pop-karaktär" som sig bör i Momentum-serien. En trevlig ljudupplevelse med trådlöst och ANC helt enkelt.
Det är mycket pengar för en hörlur, så kan man köpa med öppet köp är det nog inte en dum idé. Det kan vara värt att bilda sin egen uppfattning. Det är inte den bästa hörluren, men förmodligen den bästa trådlösa hörluren - om än subjektivt.