Följ Black Week på SweClockers

Vägen Till Körkort - Ett program av mig

Permalänk

Lyckas inte ansluta...

Använder Windows 10 och har brandväggen inaktiverad.
Testat både .exe och zip.

Permalänk

Programmet värkar bara kunna minimeras och sedan kan man klicka "X" knappen..
(Allt står längst upp i högra hörnet)
Går det inte att få den större?

Ej laddat ner den än men såg det på youtube.
Detta lät intressant och man behöver faktiskt plugga lite grann

Permalänk
Medlem

Försökte görs första övningen, bilen tror jag den heter.
Men på fråga 20 av 20 låser det dig. Kan varken svara eller stänga programmet utan fick döda processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

gratis tillsvidare, är reklam tillåtet ?

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerqvisten:

Lyckas inte ansluta...
http://i.imgur.com/W5atlhZ.png

Använder Windows 10 och har brandväggen inaktiverad.
Testat både .exe och zip.

Starta om programmet

Skrivet av kommerejpaettnamn:

Programmet värkar bara kunna minimeras och sedan kan man klicka "X" knappen..
(Allt står längst upp i högra hörnet)
Går det inte att få den större?

Ej laddat ner den än men såg det på youtube.
Detta lät intressant och man behöver faktiskt plugga lite grann

Inte för tillfället. Är ett litet program=). Kan lägga in inställ men då kommer det skalas och bli pixligt.

Skrivet av Elghinnarisa:

Försökte görs första övningen, bilen tror jag den heter.
Men på fråga 20 av 20 låser det dig. Kan varken svara eller stänga programmet utan fick döda processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm skummt... Högerklickade du för att lämna in?

annars i menyn tryck på "f1" och sedan på uppdatera frågorna

Skrivet av hakd:

gratis tillsvidare, är reklam tillåtet ?

Gratis ja! Kommer nog förbli så också. Om det är reklam kan man disskutera. Mycket i denna forumdel som kan klassas som reklam isåfall.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Fungerade nu andra gången jag prövade samma test allafall. Vet inte om det har att göra med att jag starta om datorn eller om det bara var något annat. Men denna gång fungerade det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Bra program och det var säkert roligt att utvecklas i c++.

Min kritik är dock valet av plattform, ett sådant här program bör istället vara en webblösning med loggin, där folk kan göra övningarna utan att installera något. Då kan dessutom folk göra övningarna under tiden de sitter på bussen och pillar med mobilen.

En .exe fil från en ej stor fabrikant som behöver ha anslutning till en en server känns dessutom inte det säkraste, folk skulle inte få installera detta och öva på skolrasterna. Hade det däremot varit en webblösning..

*edit*
Se min kritik som konstruktiv och inte taskig, får du till en bra webblösning tror jag $ börjar komma in på ditt bankkonto. Där du kan ha intäkter på olika sätt som reklam m.m

Permalänk
Medlem

Spottade ur sig lite felmeddelanden, men startar tillslut och verkar fungera på Linux med Wine

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Samma problem som @mallesoft och @lagerqvisten
W8.1

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Får också "Programmet kunde inte ansluta till internet".
Har tillåtit brandväggs-popupen.

Permalänk

Det verkar nu att starta efter ca 20-30sec får två felmess sedan kommer jag in, när jag kör frågorna så finns det ingen bild "ingen bild tillgänglig för denna fråga" då har jag bara gjort proven 1-4 är det så?

Annars ser progget ok ut, lite fler bildfrågor kan ju kanske vara bra, köra i helskärm hade varit fint, Cred till dig som ger bort gratis, har du någon swish? en sådan lirare som dig är värd några supportkronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Det verkar nu att starta efter ca 20-30sec får två felmess sedan kommer jag in, när jag kör frågorna så finns det ingen bild "ingen bild tillgänglig för denna fråga" då har jag bara gjort proven 1-4 är det så?

Annars ser progget ok ut, lite fler bildfrågor kan ju kanske vara bra, köra i helskärm hade varit fint, Cred till dig som ger bort gratis, har du någon swish? en sådan lirare som dig är värd några supportkronor

Tack!

Precis fler bildfrågor vill jag självklart lägga till. Inte svårt att göra, men tidskrävande att gå runt & fota.

Frågor med "bild ej tillgänglig" är tyvärr ingen bildfråga. Du behöver inte swischa något!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk

@martin_cs:

Hej, 2 tips om du vill slippa att springa runt och fota
Det finns ju en uppsjö av bilder på vägar,korsningar på nätet, vet inte hur/om man får låna dessa?
Annars så kan man väl kanske göra enklare vägdelar i paint/ritprog och sedan bara klistra in bilder på vägmärken som just hör till den frågan.

Vet inte om det funkar med ditt språk, men var bara en idé jag fick ( alla idéer är bra, utom dom dåliga ) hehe

EDIT
Köp hem några sådana här, fota din egen väg
http://www.tradera.com/item/180401/231168702/lego-city-rak-va...

EDIT
http://se.123rf.com/clipart-vektorer/v%C3%A4gar.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bra program och det var säkert roligt att utvecklas i c++.

Min kritik är dock valet av plattform, ett sådant här program bör istället vara en webblösning med loggin, där folk kan göra övningarna utan att installera något. Då kan dessutom folk göra övningarna under tiden de sitter på bussen och pillar med mobilen.

En .exe fil från en ej stor fabrikant som behöver ha anslutning till en en server känns dessutom inte det säkraste, folk skulle inte få installera detta och öva på skolrasterna. Hade det däremot varit en webblösning..

*edit*
Se min kritik som konstruktiv och inte taskig, får du till en bra webblösning tror jag $ börjar komma in på ditt bankkonto. Där du kan ha intäkter på olika sätt som reklam m.m

Jag tackar för dina åsikter. Jag förstår att det hade varit "bättre" med en webblösning. Dock så finns det rätt stora & väletablerade företag som redan har sådana lösningar. Därför valde jag att skapa ett program för PC & för att öka mina kunskaper inom C++.

Kan hända att jag tar bort validieringsprocessen i framtiden, så att programmet startar utan internet(d.v.s gratis forever! Kanske t.o.m öppen källkod. Men vi får se!).

Skrivet av evilsin:

Spottade ur sig lite felmeddelanden, men startar tillslut och verkar fungera på Linux med Wine

Coolt

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Fungerade fint efter en omstart när jag installerat det. Skulle gärna se ett fullscreen-läge eller att rutan vore något större. Har hittills bara testat för kunskapsnivå vilket fungerade utan problem.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Fungerade fint efter en omstart när jag installerat det. Skulle gärna se ett fullscreen-läge eller att rutan vore något större. Har hittills bara testat för kunskapsnivå vilket fungerade utan problem.

Verkar vara lite knas med anslutningarna ibland. Kommer fungera lite annorlunda efter nästa uppdatering.

Tills dess kommer programmet att vara som det är

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Skrivet av martin_cs:

Starta om programmet

Jag har startat om flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerqvisten:

Jag har startat om flera gånger.

Knas... Testat en annan anslutning? T.e.x. hotspot från mobilen?

Bör fungera... Jag vet inte varför det inte går för vissa.

Hursomhelst. Kommer använda ett annat bibliotek för anslutningar vid nästa uppdateringar..

Kommer även att ta bort betalningsfliken helt från sidan, samt att det startar som fullverision direkt.

Betalfliken kommer ersättas med en donationsflik, för den som vill sponsra.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

En liten update.

Jag har tagit bort betalningsfunktionen & ersatt med en donationsknapp.

Jag kommer även inom de närmsta dagarna uppdatera programvaran så den skippar att kolla produktnyckeln.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering.

Har laddat upp en ny version som skippar allt som har med att kolla produktnyckeln att göra(eftersom programmet är gratis).

Så nu är det omöjligt att få anslutningsproblem då allt körs lokalt

Dock håller jag på att uppdatera programmet med ett nytt bibliotek(Chilkat) för internet och nätverk.

Detta för att funktioner som "uppdatera frågorna" i programmet ska fungera bättre(laddar ner de senaste frågorna genom ett klick), samt att programmet automatiskt ska notifiera användaren om en ny uppdatering finns tillgänglig för programvaran.

Dessa funktioner har funnits i tidigare version men som jag nu stängt av pga dålig säkerhet.

Just nu har även mitt certifikat gått ut vilket kommer leda till att publisher står som "unknown".

Detta kommer att försvinna med kommande uppdatering.

Kom gärna med mer feedback.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Gick igenom alla mina gamla projekt & kom att tänka på denna tråden som jag skapade en gång i tiden.
Som ni säkert förstår så utvecklar jag inte denna programvara längre. Men tänkte jag slänger upp programmet om någon behöver, och vill träna lite. Är rätt säker på att Teorin fortfarande är den samma. Tror senaste uppdatering är 2017.

Ni kan lägga till egna frågor & svar till programmet. PMA mig i så fall så berättar jag hur ni gör.

Nedan kan ni ladda ner programmet ialf som .rar, för den som vill ha ett gratis körkortsprogram! Absolut inte det bästa. Men bättre än inget!

Packa upp .rar-filen & kör "Vägen Till Körkort.exe"

Ladda ner programmet

Är bättre att programmet kommer till användning än att det ligger och ruttnar på min backupserver.

MVH

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070