Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hade varit kul med en ny men är egentligen nöjd med hårdvaran. Är mer mjukvaran jag hade velat se förbättringar på.

Samma här. Har en Shield 2017, och vill påstå att den tillsammans med min Microserver G8 är mina absolut bästa IT-köp. Båda har hållit galet länge och bara tuggat på utan att kräva någon särskild uppmärksamhet

Det enda jag möjligen kan klaga på vad det gäller Shield är väl den "nya" reklamförpestade launchern. Kan dock lätt kringgås med tredjepartslauncher eller LineageOS, och det är väl inte riktigt Nvidias fel heller, det är Google som ska bära hundhuvudet för det. Alternativet hade väl varit att Nvidia hade meckat sin egen launcher som man väl hade blivit galen på av andra skäl istället. Oklart om det hade varit bättre.

Skrivet av suna:

Den kommer att leka NAS...

anledningen till det är att det är billigare då jag bara behöver köpa en extern hårddisk.. inget mer.

men ja en riktigt nas skulle fungera bättre.

Det finns inga storlekbegränsningar som rimligen kan ställa till det för dig, det som möjligen kan vara problematiskt är andra aspekter av hur Shield/Android TV hanterar lagring och utdelning av densamma.

Har du någon gammal extern disk som ligger och skräpar i någon låda föreslår jag att du experimenterar med den först och ser om det fungerar till din förnöjelse. Det kan vara värt att testa lite olika filsystem. Duger det kan du köpa en ny disk och uppgradera.

Om du tänkt använda Shielden exklusivt som NAS kan du ju också fundera på att installera Ubuntu på den och kringgå en del begränsningar i Android TV.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Har du någon gammal extern disk som ligger och skräpar i någon låda föreslår jag att du experimenterar med den först och ser om det fungerar till din förnöjelse. Det kan vara värt att testa lite olika filsystem. Duger det kan du köpa en ny disk och uppgradera.

Jag har redan använt den med en 12TB disk. och var riktigt nöjd. men den gick sönder och jag har bara inte skaffat en ny.. därav planeringen med en 20TB disk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av suna:

Jag har redan använt den med en 12TB disk. och var riktigt nöjd. men den gick sönder och jag har bara inte skaffat en ny.. därav planeringen med en 20TB disk..

Aha, ja, men då är det bara att köra utan att fundera, kommer funka likadant

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!