Komplett PC inkl skärm, tangentbord, mus och handkontroll för 15,000 kr.

Permalänk
Medlem

Komplett PC inkl skärm, tangentbord, mus och handkontroll för 15,000 kr.

Går en yrkesutbildning så jag lever på CSN, så pengar är en bristvara. Har därför bara 15,000 kr att lägga på en komplett PC inkl operativsystem (köps från keyshop för 200 kr), skärm, tangentbord, mus och handkontroll. Skärmen måste vara minst 27" men större är önskvärt, helst 32".

Är endast intresserad av att köpa nytt. Begagnat är inget alternativ.

Att bygga själv är inga problem.

Dator kommer bara användas som speldator medans jag studerar (2 år) och kommer sedan att säljas till förmån för en bättre. Kommer inte uppgraderas så det är inget ni behöver ha i åtanke.

Vill kunna spela i minst 1080p med höga grafikinställningar. 30 fps räcker gott och väl för mig men tackar inte nej till 60 fps så länge man inte behöver ställa ner grafikinställningarna.

Permalänk
Medlem

https://komponentkoll.se/bygg/VAUDb

Denna burken hade jag börjat med i din budget

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Handkontroll: https://www.inet.se/produkt/6611866/8bitdo-ultimate-2c-tradlo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakakak:

Går en yrkesutbildning så jag lever på CSN, så pengar är en bristvara. Har därför bara 15,000 kr att lägga på en komplett PC inkl operativsystem (köps från keyshop för 200 kr), skärm, tangentbord, mus och handkontroll. Skärmen måste vara minst 27" men större är önskvärt, helst 32".

Är endast intresserad av att köpa nytt. Begagnat är inget alternativ.

Att bygga själv är inga problem.

Dator kommer bara användas som speldator medans jag studerar (2 år) och kommer sedan att säljas till förmån för en bättre. Kommer inte uppgraderas så det är inget ni behöver ha i åtanke.

Vill kunna spela i minst 1080p med höga grafikinställningar. 30 fps räcker gott och väl för mig men tackar inte nej till 60 fps så länge man inte behöver ställa ner grafikinställningarna.

Lite över din budget men kommer med en 1440p 180Hz skärm ifall du måste ha en Handkontroll så kan du välja ett billigare nätaggregat eller skärm.

Rekommenderar 8bitdo 2C för runt 330 kr.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB