Mycket spam-mail. Hittat en lista med min epost via Google.

Permalänk
Medlem

Mycket spam-mail. Hittat en lista med min epost via Google.

Hejsan!

Får mycket lustiga spam-mail till min egna epost i Outlook (fake sexannonser, om att jag har miljonbelopp att hämta ut i någon stad i Afrika mm..) dock oftast i skräpposten, men ibland slinker det igenom till min inkorg.
Sökte därför på skoj skull direkt i google, på min mail och får upp ett skumt sökresultat, där länken är
en_domän.cv/temp/mail/ett_långt_nummer.txt som innehåller en lång lista med säkert tusentals olika mailadresser, där min av någon anledning finns med.

Så undrar om det möjligtvis här alla spam-skickare får tag på min mail och om det isåfall finns något sätt att anmäla det till t.ex. Google för att ta bort det från webben?
Annars får det väl vara, men skulle vara skönt att slippa dom jäkla mailen som dimper ner i lådan varje dag..

Tack på förhand.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Det finns ju google "forget me" men riktigt hur det fungerar vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Det finns ju google "forget me" men riktigt hur det fungerar vet jag inte.

Okej. Får väl se om jag provar det sen när jag är hemma. Känns iallafall inte som att det är någon idé att kontakta ägaren till hemsidan, då dels så är den colombiansk och så får man säkert mer skit i inkorgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det svårt att göra något åt annat än att
A) Konfigurera mailfilter
B) Skaffa bättre mailfilter
c) Byta mail

:/

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Tyvärr så är det svårt att göra något åt annat än att
A) Konfigurera mailfilter
B) Skaffa bättre mailfilter
c) Byta mail

:/

Då är det väl lika bra att strunta i det då. Sugen på att byta mail, men extremt krånligt tyvärr, då de flesta hemsidor/tjänster man har anslutit sig till inte tillåter mailbyte. (vilket är värdelöst...)
Sedan så vill jag inte ha ytterligare en mail, då jag redan har 3st.

@vact
Angående "Forget me", så provade jag det igår kväll. Verkar bara som att det går att ta bort resultat som förknippas med sitt för-och-efternamn, och letade efter inställningar för att ta bort resultat av sin mail, men hittade inget. Så verkar som en "Dead End". :/

Får väl kolla mer på regler/mailfiltret i Outlook för att se om det går att blockera mail som har något med "sex" i titeln. xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Fick du nån rätsida på skräpmailen? Jag har nyligen också börjat få skräpmail i min vanliga inkorg varenda dag, typ 5 mail per dag eller nått, otroligt irriterande. Har givetvis skräpmail filter aktiverat men dom slinker ändå igenom. Kanske enda sättet vore att filtrera bort allt som har med sex, droger, läkare och resor att göra =P

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |