ps4 på sidan eller liggande, fläktar?

Permalänk
Medlem

ps4 på sidan eller liggande, fläktar?

Hej!

Mitt ps4 blir jättevarmt. värme stiger och det är hål i sidorna på ps4 så jag har funderat på att köpa en sån som gör att den står upp istället. Det finns varianter med fläktar som påstås ska skyla mer och det finns andra som man sätter på där bak med extra fläktar men är det värt att köpa?. Det kan bero på damm men jag vill inte öppna och hålla på, jag har tagit dammsugaren och kört lite försiktigt vid hålen och fläkten men det hjälper inte. Ska jag ha det liggande eller stående? ska jag köpa extra fläktar till den?

Permalänk
Medlem

Känns spontant som att du borde köpa tryckluft på burk, öppna ditt Playstation och blåsa rent fläktarna istället.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Extra fläktar gör ingen skillnad, bara att det låter änu mera.
https://m.youtube.com/watch?v=HtJa9jJdzac
Jag holler med åvan stående.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag hade min stående å den blev varmare, insugshålen är på sidorna så när du ställer den på kant så får den helt enkelt mindre luft. Jag hade faktiskt playstations eget "vertical stand" men det begränsade luftflödet för mycket även det.

Nu har jag inte kollat å jag är inte vid mitt PS4 men har PS4'an någon liknande funktion som PS3 att man kan köra fläkten för fullt i ett visst antal sekunder för att få ut damm?
Tror man höll inne "ejectknappen" på dom gamla PS3'orna då gjorde den en "rengöring". Inte helt säker å kan inte kolla då jag bara har ett PS3 superslim :/