Alla fyndtips från mellandagsrean

Age of empires 3 problem

Permalänk
Medlem

Age of empires 3 problem

Tjena. Jag och min polare vill spela AoE3 tillsammans men det går inte. Jag kan först nämna att han delar internet från sin mobil och jag sitter på ett trådlöst internet från grannen ;). Alla games/rum jag går in i kommer jag in i men de han försöker att komma in i så står de bara ''Failed to join game''. Det är samma om jag ska försöka att joina hans game som han hostar eller om han ska försöka joina mitt game som jag hostar. Om han på något sätt kommer in på någon annans rum (som han har gjort väldigt få gånger) så kan inte jag joina det rummet, men när han går ur det rummet så kan jag joina samma rum. Jag har verkligen ingen aning om det är fel på hans spel eller om det har något att göra med att han delar internet från sin mobil. Snälla hjälp den som kan.

Permalänk
Medlem

@ZebUlonZ:

Använd Voobly. Men att hotspota från mobil/ta grannens wifi låter väldigt sub-optimalt. Kommer troligtvis vara ospelbart.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Problemet låter väldigt likt en bugg som fanns där från dag 1. Jag kunde spela med alla mina vänner men vissa av dom kunde absolut inte spela med varandra, oavsett vem som skapade lobbyn etc.

Vad jag minns löstes problemet aldrig utan på den tiden var enda lösningen att spela med varandra på LAN eller ha samma nät, då kunde man spela på internet och komma in i samma lobbyn.

Permalänk
Medlem

Kolla brandväggen. Lättast att spela äldre spel via lan och slå av allt vad brandväggar heter.
Nu förtiden drar jag bara en lan kabel från dator till dator eller en liten switch emellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9