Jaha så kom mina två hårddiskar. My Passport Ultra 3tb. Den ena funkar bra. Den andra piper oroväckande när jag nuddar den, den har skadade sektorer och hd-tune visar varningsmeddelanden. Jag testade att skicka lite filer till den och den typ dog. Filerna gick åt helvete också. Sedan blev den aldrig sig lik. När den väl dök upp igen i datorn så formatterade jag den och den piper fortfarande oroväckande och har flera trasiga sektorer. Skit.
Nu har jag varit i kontakt med WD och de vill att jag ska skicka tillbaka den med spårnummer till USA.
Till USA. Jag köpte den i deras online store och den kom från Irland. De ger mig tre veckor att göra detta och ska sedan skicka tillbaka pengarna. Ingen som helst kompensation eller ursäkt, bara skicka den till
10380 Bren Road West
Minnetonka, MN 55343
Om nu detta ens är en adress.
Vad har jag för rättigheter egentligen? Jag kan gå med på att skicka den till Irland, jag kan ta fram bilder på att den är felaktig med trasiga sektorer och varningsmeddelanden. Men ska jag behöva skicka detta helvete till USA? Jag undrar om de har någon som helst goodwill, ok disken var billig men det kommer ju kosta en rejäl slant att skicka tillbaka skiten. Det enda jag vill ha är en disk som FUNKAR och som de KOLLAT innan de skickar ut den till kunderna. Har någon varit med om detta som kan ge lite feed innan jag kontaktar dem igen och ifrågasätter detta?
HUR GÖRA?
Lärdom: aldrig mer en WD eller en Recertified produkt i så fall...