Ändra utforskarens bakgrundsfärg i Win 10?

Permalänk
Medlem

Ändra utforskarens bakgrundsfärg i Win 10?

Någon som vet om/hur man kan ändra utforskarens vita bakgrundsfärg i Windows 10 (och 8.1)?

I XP och tidigare W-versioner var det lätt som en plätt att göra det, men jag hittar ingen möjlighet i W10 eller 8.1.

Jag håller på med fotoredigering i program som medvetet har mörka ytor i användargränssnittet, eftersom vitt är bländande och försämrar ens förmåga att urskilja detaljer i fotografiernas skuggpartier. I vissa skeden i fotoredigerandet behöver jag "hoppa" fram och tillbaka mellan redigeringsprogrammet och utforskaren ...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det gäller väl bara modern-tjafs? Inte explorer?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Verkar dock inte påverka utforskaren, när jag testade

Man kan gå in på Control Panel\All Control Panel Items\Personalization och välja hög kontrast-tema

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!
Dark Mode funkar inte bra, men länken från swehunter2000 verkar lovande