Följ Black Week på SweClockers

Telefon till dottern. Köpråd

Permalänk
Medlem

Telefon till dottern. Köpråd

Hej.

Nu ska dottern få en egen telefon. Hon fyller år i november så jag har lite tid att hitta en.

Jag tittar på Xiaomi Redmi 4 Prime från Tabletkungen. Är detta det bästa jag kan få för under 2000:-?

https://www.tabletkungen.se/xiaomi-redmi-4-prime.html

Jag köper gärna från svenska affärer men kan beställa från Kina om det verkligen lönar sig.

Jag vill gärna att telefonen ska vara guld eller rosafärgad. Det är även bra om det gått att hitta tillbehör, skal osv ganska enkelt.

Har ni några andra tips?

Tack på förhand
Jejja

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Hej.

Nu ska dottern få en egen telefon. Hon fyller år i november så jag har lite tid att hitta en.

Jag tittar på Xiaomi Redmi 4 Prime från Tabletkungen. Är detta det bästa jag kan få för under 2000:-?

https://www.tabletkungen.se/xiaomi-redmi-4-prime.html

Jag köper gärna från svenska affärer men kan beställa från Kina om det verkligen lönar sig.

Jag vill gärna att telefonen ska vara guld eller rosafärgad. Det är även bra om det gått att hitta tillbehör, skal osv ganska enkelt.

Har ni några andra tips?

Tack på förhand
Jejja

De köper från Kina där redan, tycker sådana där butiker luras lite tyvärr.
Bättre att importera själv, anser jag.

Men annars är det en bra lur!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

De köper från Kina där redan, tycker sådana där butiker luras lite tyvärr.
Bättre att importera själv, anser jag.

Men annars är det en bra lur!

Japp jag vet att de importerar. AliExpress och Gearbest har den lite billigare. Kanske beställer därifrån. Hur står sig Motorola E mot Readme 4?

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/motorola...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

Japp jag vet att de importerar. AliExpress och Gearbest har den lite billigare. Kanske beställer därifrån. Hur står sig Motorola E mot Readme 4?

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/motorola...

Denna är väl mycket mer telefon för pengarna https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/motorola...

Permalänk
Medlem

Moto g5s ligger i din prisklass. Många verkade gilla den, jag köpte en g5s plus och gillar den men det är en lite nyare och nästan dubbelt så dyr telefon.
Kolla lite vad folk tycker om vanliga g5

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

@jejja: vilken operatör? enligt denna så har den inte alla frekvensband.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har själv en Xiaomi Redmi Note 4 som jag köpte från Aliexpress, den fungerar utmärkt och frakten tog bara 11 dagar. Har du tid på dig tills november så tycker jag att du borde beställa från Kina. Sen så har ju Xiaomi telefoner bara engelska men det kanske går bra ? @jejja

Permalänk
Skrivet av izzeww:

Har själv en Xiaomi Redmi Note 4 som jag köpte från Aliexpress, den fungerar utmärkt och frakten tog bara 11 dagar. Har du tid på dig tills november så tycker jag att du borde beställa från Kina. Sen så har ju Xiaomi telefoner bara engelska men det kanske går bra ? @jejja

vilken operatör har du funkar den med tele2 och Telenor?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@jejja: vilken operatör? enligt denna så har den inte alla frekvensband.

Inte valt ännu. Troligtvis någon på tele2 eller Telias nät.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Intressant. Kan mycket väl bli den. Stort plus att den säljs av Netonnet (svensk affär)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att ge mer valfrihet får du nog sätta budgeten till max ca 2.5k snarare än 2k.

När det var erbjudande tidigare i år köpte jag en Moto G4 som reservtelefon (el för att ersätta min gamla privata telefon som i princip aldrig används). Måste säga att jag blev imponerad av den för sitt pris. Nackdelen är väl bl a att kameran inte är den bästa.

Eftersom du har tid på dig kan du vänta in erbjudande, håll koll på fyndtråden och några butiker. Välj ut några tänkbara modeller och håll koll när just de är sänkta. Ta t ex några av dessa.
För att bidra till ökad konkurrens på marknaden kan det vara lämpligt att undvika Samsung och Huawei (för att de är populära betyder inte att de är bättre).
Moto G5/G5+ el Nokia 5 kan vara lämpliga.

Hur gammal är dottern? Rätt ung antagligen.
Då kan det också vara bra att tänka på storleken, då många är rätt stora för ett litet barn. Bör vara under 5.5".

Färgen kan vara svår att hitta precis rätt, men det går att lösa.
Du bör absolut köpa till både skal och skärmskydd (varianten med glas) direkt, de skyddar en hel del. Skalet kan ju vara vilken färg som helst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

För att ge mer valfrihet får du nog sätta budgeten till max ca 2.5k snarare än 2k.

När det var erbjudande tidigare i år köpte jag en Moto G4 som reservtelefon (el för att ersätta min gamla privata telefon som i princip aldrig används). Måste säga att jag blev imponerad av den för sitt pris. Nackdelen är väl bl a att kameran inte är den bästa.

Eftersom du har tid på dig kan du vänta in erbjudande, håll koll på fyndtråden och några butiker. Välj ut några tänkbara modeller och håll koll när just de är sänkta. Ta t ex några av dessa.
För att bidra till ökad konkurrens på marknaden kan det vara lämpligt att undvika Samsung och Huawei (för att de är populära betyder inte att de är bättre).
Moto G5/G5+ el Nokia 5 kan vara lämpliga.

Hur gammal är dottern? Rätt ung antagligen.
Då kan det också vara bra att tänka på storleken, då många är rätt stora för ett litet barn. Bör vara under 5.5".

Färgen kan vara svår att hitta precis rätt, men det går att lösa.
Du bör absolut köpa till både skal och skärmskydd (varianten med glas) direkt, de skyddar en hel del. Skalet kan ju vara vilken färg som helst..

Tack för tipsen. G5 verkar som ett hett val. Nu har jag lite tid till att vänta så jag kommer hålla koll på eventuella reor.

Visa signatur