Hur betala hos Steam Shop med Mastercard SecureCode, Verified by Visa?

Permalänk
Medlem

Hur betala hos Steam Shop med Mastercard SecureCode, Verified by Visa?

Hej!

Har för sökt med detta några gånger, med PayPal och Visa + Mastercard. Men varje gång, så begärs en 3 siffrig säkerhets kod som detta slags kort inte verkar ha? Jag hittar bara själva kort numret och giltighets tid.
Eller är det så att Steam inte accepterar e kort av denna typ alls?

Permalänk
Skrivet av goranpaa:

Hej!

Har för sökt med detta några gånger, med PayPal och Visa + Mastercard. Men varje gång, så begärs en 3 siffrig säkerhets kod som detta slags kort inte verkar ha? Jag hittar bara själva kort numret och giltighets tid.
Eller är det så att Steam inte accepterar e kort av denna typ alls?

Om jag fattar dig rätt så är det kortets CVC-kod du letar efter som finns på baksidan av kortet? Steam är inte anslutet till verken Mastercard SecureCode eller Verified by Visa vad jag vet.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Man behöver ibland öppna kortet för internetbetalningar. Typ en säkerhetsfunktion. På Nordea exempelvis så öppnas kortet i 60 min därefter stängs kortet om man inte öppnar igen.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RMx 650W | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om jag fattar dig rätt så är det kortets CVC-kod du letar efter som finns på baksidan av kortet? Steam är inte anslutet till verken Mastercard SecureCode eller Verified by Visa vad jag vet.

Just CVC koden. Men detta är ju ett e kort och går inte att vända på.
Men det verkar som om det inte spelar någon roll eftersom du säger att Steam inte är anslutet.

Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Man behöver ibland öppna kortet för internetbetalningar. Typ en säkerhetsfunktion. På Nordea exempelvis så öppnas kortet i 60 min därefter stängs kortet om man inte öppnar igen.

Hej!

Jo, det har jag också gjort. Men det hjälpte mig inte i detta fall tyvärr.

Tack för ditt svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av goranpaa:

Hej!

Jo, det har jag också gjort. Men det hjälpte mig inte i detta fall tyvärr.

Tack för ditt svar!

Som @JeagerMeisterSWE säger så är det CVV/CVC.koden som efterfrågas vilket är väldigt vanligt för alla typer av internetköp. Den står på baksidan av kortet längst till höger i namnteckningsfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goranpaa:

Just CVC koden. Men detta är ju ett e kort och går inte att vända på.

I e-kortsprogrammet/sidan borde det framgå någonstans vad CVC-koden är för just det e-kortet. Det gjorde det för mig iaf för länge sedan när jag använde e-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

I e-kortsprogrammet/sidan borde det framgå någonstans vad CVC-koden är för just det e-kortet. Det gjorde det för mig iaf för länge sedan när jag använde e-kort.

Hej!

Ok. men den koden kan jag inte hitta. Får kolla med banken i morgon.

Tack för ditt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Som @JeagerMeisterSWE säger så är det CVV/CVC.koden som efterfrågas vilket är väldigt vanligt för alla typer av internetköp. Den står på baksidan av kortet längst till höger i namnteckningsfältet.

Hej!

Tyvärr är ju detta inte ett vanligt plast kort utan existerar bara i cyber rymden så att säga. Så det går ju inte att vända på.

Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goranpaa:

Hej!

Tyvärr är ju detta inte ett vanligt plast kort utan existerar bara i cyber rymden så att säga. Så det går ju inte att vända på.

Tack för tipset.

Hmm, det visade sig att den CVC / CVV kod jag ska använda är den på mitt icke kredit, Mastercard bankomat kort i stället. :-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av goranpaa:

Hmm, det visade sig att den CVC / CVV kod jag ska använda är den på mitt icke kredit, Mastercard bankomat kort i stället. :-0

Flummigt system. I min bank får man ett specifikt CVC till e-kortet man skapar. Bra att du återkom så att andra kan hitta svaret iaf.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Flummigt system. I min bank får man ett specifikt CVC till e-kortet man skapar. Bra att du återkom så att andra kan hitta svaret iaf.

Jo, det var ju litet knepigt minst sagt. Hos Steam, fick jag veta, funkar Paysafe också. Man köper den tjänsten på en utvald bensinmack eller en utvald pressbyrå / kiosk. Man kan välja från 100:- - 1000:- Och så får man ett kvitto med en Pin kod som används vid betalningen. Också ett smidigt sätt.

https://www.paysafecard.com/sv-se/koep/hitta-foersaeljningsst...