Livekort.se - Någon som testat?

Permalänk
Medlem

Livekort.se - Någon som testat?

Jag såg precis den här sidan och undrar om någon här på Sweclockers har handlat från dem? Är det koder till STEAM de säljer? Det står ju bara koder... eller är det för bra för att vara sant?

https://livekort.se

Bra pris på tex COD BLOPS 2 för futtiga 125kr jämfört med 39 euro på Steam..
https://livekort.se/call-of-duty-black-ops-2-pc?sqr=Call%20of...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Jag har köpt därifrån. Två gånger..
Ena var tillägg till Sims 4 och andra gången ngt spel till sonen (PC båda gångerna).
Första gången var i sept/oktober 2017 tror jag och andra gången i början av december.

Fick koden snabbt iallafall. Tror de hade höga avgifter på flera betalningssätt så läs innan du bestället.

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat därifrån två gånger och det fungerade utan problem.

Permalänk
Medlem

Ok, vad bra. Verkar som om de säljer en del. Vissa spel var det bra pris på. Får väl testa och se om det funkar helt enkelt. Tack för svar och era erfarenheter.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Windows 10 Pro (64-bit OEM)
Kr 199,00

Luktar svensk kopia av typ Kinguin men funkar gör det säkert.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Spelbutikens prisgaranti är att rekommendera. Köpte exempelvis Total War: Warhammer (1) för expansion till tvåan. 159kr på Elgiganten som dem pristmatchade direkt, 59 euro på steam.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Spelbutikens prisgaranti är att rekommendera. Köpte exempelvis Total War: Warhammer (1) för expansion till tvåan. 159kr på Elgiganten som dem pristmatchade direkt, 59 euro på steam.

Tack Bladz92, spelbutiken hade kanonpriser på det jag tänkt köpa. De har jag ju köpt av förr men typ glömt av dem lite...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte precis Wolfenstein II, gick smärtfritt fick koden på några minuter.
Laddar ner det på Steam nu.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Kopierar mitt omdöme på prisjakt:

"Köpte en del spel från livekort då de var billigast på en hel del spel. Köpte PUBG för 256kr, gjorde en liten miss där och betalade med kort så fick en extra avgift på 12kr. På de andra spelen ja köpte använde jag direktbetalning med Trustly och då tar de ingen avgift för betalningen så tänk på de om ni försöker få spelen så billigt som möjligt som jag. Köpte även Battlefield 1 revolution edition och Age Of Empires definitive edition billigt. Tänkte även köpa Call of duty WW2 men där var faktiskt spelbutiken lite billigare. Battlefield 1 revolution edition koden jag köpte funkade inte då den redan var använd men kontaktade supporten på sidan via chatt och fick då en ny kod direkt som funkade."

Angående din fråga om det är Steam koder så beror det på vilket spel du köper. Vissa är Steam, andra Origin, Uplay eller Microsoft store.

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk

www.livekort.se är ett bluff scam företag som ligger i Nederland och använder webbsida som slutar med SE för att lura folk.Har köpt windows 10 från dom ,dom tåg först 7 Euro (ca 70 kr) som extra avgift för transaktionen fått koden efter 3 timmar och när jag använd den Microsoft säger att den är inte äkta.Efter en vecka mitt bank konto blev tomt och jag anmält detta till polisen och efter 4 dagar fått brev från polisen att mitt konto blev tomt i Nederland så jag är 100% säker detta företag använd mitt kort uppgifter då jag har aldrig köpt från ett företag i Nederland innan detta .Så undvik detta skam bluff www.livekort.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apollo222:

www.livekort.se är ett bluff scam företag som ligger i Nederland och använder webbsida som slutar med SE för att lura folk.Har köpt windows 10 från dom ,dom tåg först 7 Euro (ca 70 kr) som extra avgift för transaktionen fått koden efter 3 timmar och när jag använd den Microsoft säger att den är inte äkta.Efter en vecka mitt bank konto blev tomt och jag anmält detta till polisen och efter 4 dagar fått brev från polisen att mitt konto blev tomt i Nederland så jag är 100% säker detta företag använd mitt kort uppgifter då jag har aldrig köpt från ett företag i Nederland innan detta .Så undvik detta skam bluff www.livekort.se

Kausalitet. Har du några andra bevis?

Blir du skimmad kan bedragarna ta ut pengar vart som i världen, du kanske handlade på din lokala korvmoj med kortskimmer t.ex.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av apollo222:

jag har handlat av dom några gånger utan problem...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd

Det är väl bra om alla handlar där så försvinner väl Steam förr eller senare

Permalänk
Medlem

Köpt fyra spel där, två till xbox one och två till PC. Fick koderna inom 15min.

Permalänk
Medlem

Köpte även jag 2 koder där, inte till Steam. Betalade med PayPal, och fick koderna inom 5 minuter. Inga problem.

Permalänk
Medlem

Också köpt från den sidan. Inga problem

Permalänk

Köpte en kod till Far Cry 5 för PC därifrån igår men när jag skulle använda koden fick jag ett meddelande att koden redan användes av ett annat konto.

Efter att ha varit i kontakt med deras support fick jag först höra att jag skulle få vänta i 3-4 timmar medan de "utredde" problemet. Medan jag väntade gick jag in och läste lite recensioner hos Prisjakt och upptäckte då att jag var långt ifrån ensam om att ha köpt redan använda koder.

När jag påtalade det ville de inte kännas vid det och efter lite argumentation fick jag sen ett mail där de skrev att jag skulle få tillbaka mina pengar "för min och deras säkerhet"...

Var första och sista gången jag beblandar mig med det företaget och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Var även vad jag skrev i min egen recension hos Prisjakt.

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska uppenbart att det är frågan om en sida som kör på samma idé som många andra skumma sidor som säljer på tok för billiga spel-koder; de använder metoder som stulna kreditkort för att köpa upp mängder av koder, och sedan sälja dem vidare trots att köpen bestrids av kortens ägare och koderna därför blir ogiltiga.

Visst kan man få tag i billiga spel, och en del personer kommer inte få några som helst problem med det, men det man gör är att stötta kriminell verksamhet.

En mindre känd G2A, med andra ord.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Tycker inte det borde vara så svårt att spåra personerna bakom en sån här sajt...

Permalänk
Medlem

hade lite tid över nu på kvällen så roade mig med att kolla upp ägarstrukturen på sidan och en sak är säker ingen seriös sida skulle vara registrerad så som denna är...
Men iaf domänen livekort.se ägs av ett företag vid namn XATONAX LIMITED. Detta företag är registrerat i hong kong med adress på ett företagshotell och företräds av en advokatbyrå i alla frågor. Själva affärstransaktionerna sker med ett företag XATONAX GB LIMITED med adress på ett företagshotell i england. Detta engelska företag ägs av ett företag i curacao. Både det engelska och curacao bolaget företräds av en advokatbyrå i curacao.
Domänen är registrerad via ett ökänt tyskt skojarföretag som bland annat sysslar med omfattande domänkapningar.

Företagen är "återförsäljare" till Qdistribu B.V. som är registrerat på ett företagshotell i Nederländerna och företräds av en advokatbyrå i Lichtenstein. Detta företag ägs sedan i sin tur av ett företag på Seychellerna. Seychellerna företaget företräds av en advokatbyrå på Seychellerna...

Om ni själva vill öppna en lika dan sida är det bara att gå in på http://www.qdistribu.com/ och registrera er. Ända ni behöver är en domän samt logga resten som exempelvis kundtjänst och betalsätt står qdistribu för. Det du tjänar på detta är en viss procent av varje försäljning som sker via din sida... Ersättningen till dig betalas ut månadsvis via paypal eller bitcoin vilket du själv vill.

Med en snabb googling hittar man massor med liknande sidor registrerade runt om i världen som är återförsäljare åt detta företag.
Allt detta i kombination med företagets omdömen på prisjakt får min varningslampa att lysa för fullt har man tur är det bara tal om skattebrott. Men jag blir inte förvånad om det även förekommer bedrägerier och pengatvätt i samband med affärerna här vore inte första gången det gör detta när det kommer till handel med digitala objekt..

notera förövrigt att man på flera ställen på sidan kallar sig för helt andra sidnamn exempelvis här https://livekort.se/pc-operating-software kallar man sig för Cheapestgamecards.com

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk

Wow, imponerande mycket information du fått fram på så kort tid!

Borde inte rättsliga instanser ha samma möjlighet och intressera sig för den här typen av "företag"?

Permalänk
Medlem

Fråga

@Flowjah: Tänkte köpa battlefield 1 men är lite osäker och undra om man kan lita på sidan. Men även om nu koden inte skulle fungera på origins sida får man tillbaks pengarna eller får man en kod som kommer fungera? Tänkte att jag frågar dig eftersom du har köpt bf1 och vet mer än mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sippe_02:

@Flowjah: Tänkte köpa battlefield 1 men är lite osäker och undra om man kan lita på sidan. Men även om nu koden inte skulle fungera på origins sida får man tillbaks pengarna eller får man en kod som kommer fungera? Tänkte att jag frågar dig eftersom du har köpt bf1 och vet mer än mig.

@Sippe_02: För mig var det så att den första koden jag fick inte funkade då det stod att den redan var använd och jag kontaktade support direkt och fick då direkt en ny kod utan problem som funkade.

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sippe_02:

Tänkte köpa battlefield 1 men är lite osäker och undra om man kan lita på sidan.

Du har redogörelsen av @Elyxiator ett par inlägg upp. Intressant hur man kan tänka sig stödja den typen av verksamhet för att spara lite småpengar.

Även intressant att tänka på hur många tvivelaktiga element man hade kunnat sortera ut ur samhället med lite ökad konsumentmedvetenhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pre-dator:

Du har redogörelsen av @Elyxiator ett par inlägg upp. Intressant hur man kan tänka sig stödja den typen av verksamhet för att spara lite småpengar.

Även intressant att tänka på hur många tvivelaktiga element man hade kunnat sortera ut ur samhället med lite ökad konsumentmedvetenhet.

Folk är så snåla att de äter det de sk*ter, nästan. Tragiskt!

Permalänk
Medlem

@pre-dator: Småpengar? Kan ge dig några exempel.

Injustice 2 ultimate edition kostar ~130kr på Livekort. Ultimate editon finns inte på Steam, finns bara legendary edition där men ultimate edition är samma sak som att köpa basspelet + Ultimate pack DLC på steam vilket skulle kosta 90 euro på Steam store.

Middle earth: Shadow of war Silver edition kostar ~170kr på livekort. Silver edition finns inte heller på Steam men det är samma sak som att köpa basspelet + Slaughter Tribe Nemesis Expansion + Outlaw Tribe Nemesis Expansion vilket skulle kosta 70 euro på Steam store.

Det är nästan 1400kr dyrare att köpa båda spelen direkt från Steam store. Om ni som klagar är villiga att betala 1400kr extra för att känna er lite bättre så varsågoda, har handlat många spel i från Livekort och aldrig haft några problem. Livekort är en bra sida. Vad jag läst så har key sellers som dessa för det mesta inget med stulna kreditkort eller stula cd keys att göra överhuvudtaget även om det har hänt.

Här är en post om G2A och Kinguin från en kille på Neogaf:

'll try and elaborate to clear things up as there is so much confusion about key sellers.
The 2 biggest are G2A and Kinguin-Group, both originally Polish companies although in the past they were registered in Hong Kong and Operating from Poland.

Kinguin is owned by VIWA Entertainment: http://viwa.me/en/
They run sites like Kinguin and many localised portals like fast2play, acheterlecle etc.

I supply both G2A and VIWA. For bigger releases like MGSV our business does like 50.000 - 80.000 units. Smaller releases a few thousand on Day 1.
I buy directly from ALL publishers. I do not exclusively sell games but other stuff as well like merchandise, computers, sporting goods , jewelry. We basically trade all kinds of goods. If there's demand we supply.

How they got big:

As everybody is aware of there was a huge price discrepancy between western boxed retail games and Polish/Asian and Russian retail games. The fact that publishers didnt region lock game keys at the start gave G2A and VIWA a big advantage.
Also there was a VAT Loophole. In Europe non-EU companies selling digital goods to EU consumers didn't have to pay VAT. G2A and VIWA profited enormously from this as they registered in Hong Kong and had a 20% (VAT) extra margin to price lower than competitors.
This was completely legal until last january. Cheaper games + no VAT in the early days = very cheap games.

As the EU got its shit together by by introducing this new law (VAT MOSS) last january:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_wor...

and Publishers locking down on retail pricing or locking keys out in western territories G2A and Kinguin saw their current businessmodel on shaky grounds.
Regarding region locked keys, EA games nowadays for example are all region locked, Warner Bros games are still wild wild west. EA games prices are fairly stable but Warner Bros is shit, you can get a key within a week of release for 10 euros.

What G2A and Kinguin both did was change their businessmodel instead of selling the keys they created a marketplace a la eBay and Amazon marketplace. Take a average 10% commission of every sale. All older titles are available on these marketplaces. As far as i know G2A and Kinguin-group only sell new games which havent been released yet, which they buy for me.

Kinguin allows pre-orders for marketplace sellers but on their own sites they sell their own stock, which could be sourced from me. G2A locks out all other marketplace sellers for Pre-order titles. So basically all the pre-orders on G2A are sold by G2A, which i sometimes supply.The following question that arises is how can i supply titles to G2A/Kinguin which still allows G2A/Kinguin to sell for below marketprice?

Ladies & Gentlemen: The publishers allow me to.

In the EU almost every publisher has its own local branche. EA UK, EA France, EA Germany, EA Spain etc. Each of these offices have performance targets for each title. Local offices opt to sell me games at dealprices at bulk qty's if they do not reach their sales target.

For example for a certain MMORPG releasing soon, we sold an extra few thousand to G2A at a special lower market price given me by the local publisher.
The title didn't meet their pre-order targets but they needed to reach HQ targets. Local publisher calls me, i need to sell xxxx units more, what can you do at what price?
The local offices dont want to know who i am selling it to as it could put them in a nasty situation as they disrupt (global) marketprices. Ignorance is bliss for them.

Marketplace is a different monster. Kinguin and G2A are dealing with an influx of suppliers whose sources can not be tracked. Keys could be stolen etc.
How G2A/Kinguin deals with them is their own. However for they games i supply i can confidently say they are 100% legit. I made a lot of money off you guys ^_^

If there are more questions just let me know i'll try to anwser them."

Kan tänka mig att det funkar liknande för de flesta key sellers och problemet i sådant fall skulle ju vara med sidor som G2A/Kinguin och deras marketplace om man inte köper direkt från G2A eller Kinguin utan från marketplace, att någon säljer stulna keys/köpta med stulna kreditkort där. Men Livekort har ingen marketplace, de säljer alla sina nycklar själva. De köper antagligen bara sina nycklar i bulk från länder där spel är billigare än här och vid promotions när spelen är billigare och/eller får de direkt från devs/publishers som vill nå sina performance targets. Står till och med på deras sida " Våra billiga priser är för att vi köper digitala koder i bulk till rabatterat pris som vi i sin tur skickar vidare till er, våra kunder. Förutom att vara billiga, kan du vara säker på att våra koder är 100% legitima eftersom de köps från officiella leverantörer."

"Warner Bros games are still wild wild west" Det han menar är ju alltså att WB games inte region lockar sina spel. Exemplen jag gav, Shadow of war och Injustice 2 är WB games. Så nycklarna kommer väl antagligen från Ryssland/Asien/Polen då antar jag men vad spelar det för roll, det betyder inte att de är stulna eller olagliga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Flowjah: Tror vi kan garantera att livekort.se inte köper från auktoriserade distributörer eller direkt från upphovsmännen/utgivarna. Bulk är bara kodord för att de inte vet källorna eller vet att de inte är helt legitima.

Permalänk
Medlem

Köpte precis därifrån, en windows 10 pro license och det fungerade klockrent. Tog 5 min och bara att aktivera via inställningar / aktivering.

Permalänk
Medlem

Köpte Star Wars Battlefront 2 1/12. Fungerade smidigt och koden kom inom nån minut. Tyvär lägger dem på en liten avgift om du betalar via kort vilket är dåligt:( Rekommenderar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Även jag har köpt några spel därifrån.

Smärtfritt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.