Bank ID fråga dyker upp i Chrome?

Permalänk
Medlem

Bank ID fråga dyker upp i Chrome?

Hej

Efter jag har installerat om datorn så dyker alltid den här frågan upp i webbläsaren varje gång jag skall logga in med bank-id, vilket är rejält irriterande. Det spelar ingen roll om jag bara trycker på den blå rutan eller om jag först kryssar i rutan och sedan klickar på den blå rutan. Frågan kommer ALLTID upp, vilket är lite irriterande. Varför får jag inte bort frågan och hur gör man för att bli av med det?

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk

@Locos:

Du har alltså bank-id lokalt installerat och stör dig på webbläsaren vill öppna bank-id?

edit:

https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/webblasarinstall...

Välj antingen gör ingenting och ha det öppet redan eller fyll i checkrutan och få de automatiskt öppnat varje gång!

Bokstavligen talat 10 sek googling på den frågan..

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

@Locos:

Du har alltså bank-id lokalt installerat och stör dig på webbläsaren vill öppna bank-id?

edit:

https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/webblasarinstall...

Välj antingen gör ingenting och ha det öppet redan eller fyll i checkrutan och få de automatiskt öppnat varje gång!

Bokstavligen talat 10 sek googling på den frågan..

Nu skrev han ju dock att han har tryckt i den lilla rutan för att alltid låta den köras.....
" eller om jag först kryssar i rutan och sedan klickar på den blå rutan. Frågan kommer ALLTID upp"

dvs. den automatiska funktionen fungerar inte.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Nu skrev han ju dock att han har tryckt i den lilla rutan för att alltid låta den köras.....
" eller om jag först kryssar i rutan och sedan klickar på den blå rutan. Frågan kommer ALLTID upp"

dvs. den automatiska funktionen fungerar inte.

Uppdatera, installera om, radera data kan han testa då.

Eller så är det en bugg som han får störa sig på tills dom fixar det, lämna in en rapport

"Tänk på att Chrome måste avslutas för att åtgärden ska kunna utföras. I Mac är det viktigt att Chrome avslutas helt, det räcker inte att stänga programmets fönster." Har du testat ?

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag har testat alla ändringar som går under avancerade inställningar på mitt bank id. Fick det här problemet med rutan som dyker upp efter att jag installerat om datorn och således också installerade om mitt bank-id på fil. Får helt enkelt leva med skiten tills det löser sig. Ett riktigt i-landsproblem.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Idag började det fungera som "vanligt" utan att frågan dyker upp. Antagligen någon uppdatering i webbläsaren eller liknande som har löst det hela.

Visa signatur