Problem med eget skript i Wordpress

Permalänk
Medlem

Problem med eget skript i Wordpress

Tjenare,

Håller på att skapa en sida till en mindre nystartad verksamhet på fritiden. Byggde först upp den med HTML/CSS/PHP/MySQL. Sedan så bestämde jag/vi att flytta över designen och dess innehåll till Wordpress istället, då det är betydligt framtidssäkrarare.
D.v.s gjorde ett eget tema i WP. Det mesta är iordninggjort.
En sak som jag haft lite problem med och inte lyckas hitta någon lösning på nätet. Hur länkar man till ett egengjort funktion/script i Wordpress.

Det är en knapp som låter användaren redigera just den raden i en tabell, som länkar till en sida med script och tar med id-värdet, för att hämta rätt information i databasen. Då använder jag ".get_stylesheet_directory() ." - för att hämta urln till stilmallen då skriptet ligger inuti mappen till temat. sedan följt med "/admin/update_post.php...." osv.
Då sen när man klickar på knappen, så blir länken följande;

domänen.se/customers/x/x/x/domänen.se/httpd.www/wp-content/themes/temanamnet/admin/update_post.php?id=16

Efter customers/ så är det andra bokstäver, bytte ut dom utifall.
Varför hamnar detta med? "customers/x/x/x/domänen.se/httpd.www/".
Webbhotellet är One.com.
Läst mig till att man kan använda shortcodes eller funktioner i "functions.php" men förstår mig inte på hur jag ska trycka in all den koden jag redan gjort, blir bara fel.

Går det på något sätt att använda länken jag först skrev eller går det bara att använda "functions.php", i såna fall hur på bästa sätt?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Varför inte installera ett tabel-plugin för detta?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Varför inte installera ett tabel-plugin för detta?

Därför att alla plugins som jag hittar och är gratis, är totalt värdelösa. Vet inte hur många jag provat, som inte uppfyller funktionaliteten som behövs.
Söka, ha bild i en kolumn, filtrera alla kolumner, och möjlighet till att snabbfiltrera med knappar från olika nyckelord som ligger i "data-content" på varje rad.
Även snygg/passande/elegant design, och inte något 80-tals färgschema.
Använder nu DataTables som jag importerar in, med Semantic UI-tema, samma ramverk som resterande av sidan använder.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)