Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Varför innehöll inte Battlefield 1942, Battlefield 1943, Medal of Honor, Medal of Honor: Underground, Medal of Honor: Allied Assault, Medal of Honor: Frontline, Medal of Honor: Rising Sun, Brothers in Arms: Road to Hill 30 eller Brothers in Arms: Earned in Blood bara för att nämna några WW2 spel inga kvinnor?

Kan det ha och göra med det nuvarande politiska klimatatet? Nej, så klart inte. Kanske gick det inte modellera kvinnliga soldater för 15 år sedan... Ja vi säger så.

Det får du fråga Dice och EA Games. Att något inte fanns med i tidigare spel betyder inte att man inte ska tänka om.

Varför ens göra en stor sak av det?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

nej Micheal bay trailern förstör, det blir för mycket. explosion på explosion, inget andrum och jag är trött på unlock progression RPG element i mina FPS spel. det finns en anledning till varför CS är störst av alla FPS spel.

Nää den behöver man ju inte titta på, bara vänta på lite gameplay, men dessa spel är ju verkligen inte för alla. Tur att CS också finns för dom som gillar det

Tycker det är trist med WW2, inte säkert det blir köp, avvaktar gameplay få se.

Permalänk
Medlem

Kann alla sluta tjafsa om att det är kvinnor i, jag bryr mig helt seriöst inte det minsta om någon är irriterad på att det inte är historiskt korrekt eller om någon är kränkt för att någon kommenterat det.

Om någon förväntade sig något realistiskt eller historiskt korrekt från DICE har man nog för stora förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

nej Micheal bay trailern förstör, det blir för mycket. explosion på explosion, inget andrum och jag är trött på unlock progression RPG element i mina FPS spel. det finns en anledning till varför CS är störst av alla FPS spel.

Tur för dig att CS Go är ett frodande spel då?

Man kan tyvärr inte göra alla nöjda och därför finns det variation.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tja otroligt rörig trailer, hoppas spelet inte spelas på det viset tror inte jag precis har lust med den stressen, med det sagt, trycket det är intresant att de äntligen uppfunnit färger hos dice, och slutat upp med deras dötrista blå/gråa ton.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bra:
Ingen Pay 2 win.
Ingen premium
Mer skadegörelse.

Dåligt:
Sämsta WW2 tema jag skådat. Guld katanas, armprotes, kvinnor, coola kläder.
Känns som ett Far Cry 5 spel och inte Battlefield.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte alls. Det är den första trailern. Idag är det snarare praxis att visa cinematiska och scriptade videosnuttar och göra en reveal av gameplay vid sidan av. De var dessutom klara med att 6:e juni är det som gäller om man vill se (och spela) gameplay.

Och var gör jag exakt det? Jag svarade på hans kommentar. Det enda jag som pekade på att jag menade någon alls var frasen "Alla som..".

Bästa sättet vore att släppa lös modcommunityn. Då lever spelet mer eller mindre på sin communitys egna fantasi ett bra tag. 1942 levde så pass länge just pga. detta t.ex.

Han påpekade att BF V verkade något pk. gällande kvinnor, och du svarade med att stoppa in honom i gruppen som du klankade ned på. Han gjorde helt korrekt i att tolka det som personlig kritik, om man nu kan säga så.

Tänk nu efter: låt alla vita män vara en mängd, om någon hävdar att "alla vita män..." så kan ju givetvis valfri vit man, som då ingår i mängden, ta illa upp!

Politiskt korrekt eller ej, det ger jag mig iaf. inte in på...

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Nej det vill man inte. De ska ha en historisk bakgrund som är trovärdig, men det är omöjligt att få till en historisk korrekthet utifrån de uppsatta spelregler som spelet bygger på. Att det inte skulle gå att passa in kvinnliga soldater i den lilla boxen är bara strunt.

Jag tycker det känns lite löjligt med det faktum att karaktärerna ska se ut som typ actionhjältar. Det känns lite malplacerat med en modern form av "A-team look". Fula och ålderdomliga var folk på 40-talet. Låt det vara så. Möjligen att man skulle kunna låsa upp churchill, hitler, stalin m.fl.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Tur för dig att CS Go är ett frodande spel då?

Man kan tyvärr inte göra alla nöjda och därför finns det variation.

hur är det variation om varje FPS nu har en progress på att låsa upp allt innan man kan spela spelet? om något så går CS emot strömmen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Asssor:

Inget Battle Royale-läge? Hade verkligen hoppats på att DICE skulle skapa det perfekta BR-spelet efter halvt misslyckade PUBG(enligt mig).

Ryktades ju att det skulle komma, från "säkra källor".
Dock hoppas jag att det är skitsnack, det är så fullständigt meningslöst. Det är kul att vinna solo i fortnite squadmode men det är bara roligt några ronder och bara för att kolla att man fortfarande har det i sig i min ålder

Dag 4 i den nya gamemode blir ju en BR variant, dock för att avsluta ett långt spel men det verkar ju kul. Askul med jämna spel de få gånger det blir och att köra en sudden death efter... nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Nej det vill man inte. De ska ha en historisk bakgrund som är trovärdig, men det är omöjligt att få till en historisk korrekthet utifrån de uppsatta spelregler som spelet bygger på. Att det inte skulle gå att passa in kvinnliga soldater i den lilla boxen är bara strunt.

De som klagar vill nog att det ska vara så historiskt korrekt som möjligt. Det finns mängder med andra scenarion för spel där man inte behöver ta hänsyn till historien, men det här är inte ett wolfenstein 2 spel.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Tycker inte trailern det gav någon WWII känsla.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

Han påpekade att BF V verkade något pk. gällande kvinnor, och du svarade med att stoppa in honom i gruppen som du klankade ned på. Han gjorde helt korrekt i att tolka det som personlig kritik, om man nu kan säga så.

Tänk nu efter: låt alla vita män vara en mängd, om någon hävdar att "alla vita män..." så kan ju givetvis valfri vit man, som då ingår i mängden, ta illa upp!

Politiskt korrekt eller ej, det ger jag mig iaf. inte in på...

Det där är din tolkning. Sedan är ditt resonemang bara fel. Om man säger alla vita män så menar man självfallet alla vita män men alla män SOM betyder inte alla män eftersom det bara inkluderar alla män som gör något (i detta fallet skriker PK och gnäller på att det finns en kvinna i en trailer till ett spel). Dessutom sa jag inte män utan ALLA SOM gnällde.

Men nu lämnar jag denna diskussion eftersom jag redan förklarat detta och då blir det bara kaka på kaka om jag gör om det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Michael Bay möter Battlefield alltså... Krig ska vara dystert och grått. Hoppas BR-läget blir bra kommer överhuvudtaget, annars blir det nog inget köp.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det får du fråga Dice och EA Games. Att något inte fanns med i tidigare spel betyder inte att man inte ska tänka om.

Varför ens göra en stor sak av det?

Det gör jag inte. Kommer inte påverka mig då jag inte ens spelar Cod eller Bf.
Förstår att det är ett spel och inte en historiebok.

Men att folk reagerar är väl inte konstigt? Och att sedan man blir attackerad för det som om man vore en rasist eller anti kvinnor är underligt.

Om nu spelet inte ska vara historiskt korrekt, varför kan inte pansarvagnarna flyga och himmeln vara grön? Varför drar man just gränsen att människorna som porträtteras kan skilja sig från verkligheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Det gör jag inte. Kommer inte påverka mig då jag inte ens spelar Cod eller Bf.
Förstår att det är ett spel och inte en historiebok.

Men att folk reagerar är väl inte konstigt? Och att sedan man blir attackerad för det som om man vore en rasist eller anti kvinnor är underligt.

Om nu spelet inte ska vara historiskt korrekt, varför kan inte pansarvagnarna flyga och himmeln vara grön? Varför drar man just gränsen att människorna som porträtteras kan skilja sig från verkligheten?

För att man drar en gräns någonstans. Inte ser jag folk gnälla på att folk inte dör av ett skott i benet? Eller att man inte kan springa med en Thompson och ändå träffa en lada? Eller för det gnälla på att man kan springa runt med en MG42 och ändå träffa något så där. Det kallas för artistisk tolkning.. och denna behöver tolkas och implementeras utan att gå till överdrift. Observera att BF-serien inte marknadsförs som autentisk krigssimulator.

Skrivet av MyLittlePwny:

Problemet är inte kvinnor i sig, utan att EA har en dold politisk agenda som pushar för feminism, politisk korrekthet, SJWs och mångkultur. Det är ju ganska uppenbart men tydligen inte för många här.

Som en användare tidigare nämnt så fanns t.ex. inga svarta vid landstigningen i Normandie.

Struntprat. Fanns hela kompanier som var segregerade vid landstigningarna.

http://www.france24.com/en/20140604-d-day-african-american-ba...

Skrivet av ramlösa:

Och halva den Japanska armen bestod av Pygméer från Uganda och Wehrmacht bestod av en övervägande del del Ortodoxa judar med kippa och pappilotter.

Någonstans får man dra gränsen, köpte konceptet i BF1 i den Ryska DLCn och hade gjort det i BF5 också.
För att det fanns ryska kvinnliga krypskyttar och det fanns säkert Indiska soldater i den brittiska armén.

Och den gränsen går vid kvinnor? Är det vad du vill komma fram till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Varför innehöll inte Battlefield 1942, Battlefield 1943, Medal of Honor, Medal of Honor: Underground, Medal of Honor: Allied Assault, Medal of Honor: Frontline, Medal of Honor: Rising Sun, Brothers in Arms: Road to Hill 30 eller Brothers in Arms: Earned in Blood bara för att nämna några WW2 spel inga kvinnor?

Kan det ha och göra med det nuvarande politiska klimatatet? Nej, så klart inte. Kanske gick det inte modellera kvinnliga soldater för 15 år sedan... Ja vi säger så.

Oavsett anledningen till att de har kvinnor och människor med olika etniska bakgrunder med i spelet så spelar det ingen roll. Kolla bara på trailern, ser det ut att vara något spel som ska vara historiskt korrekt enligt dig?
Förstår inte ärligt talat att man kan bli upprörd över det... löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyLittlePwny:

Problemet är inte kvinnor i sig, utan att EA har en dold politisk agenda som pushar för feminism, politisk korrekthet, SJWs och mångkultur. Det är ju ganska uppenbart men tydligen inte för många här.

Som en användare tidigare nämnt så fanns t.ex. inga svarta vid landstigningen i Normandie.

Såklart dem inte har, bara rent trams. De har inte haft en enda kvinna i äldre Battlefield spel. Och nu bara för att det kommer EN kvinna så anklagar folk EA för att vara extrema feminister med politisk korrekthet?
Det är väl snarare så att EA varit anti-kvinnlig förut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Såklart dem inte har. De har inte haft en enda kvinna i äldre Battlefield spel. Och nu bara för att det kommer EN kvinna så anklagar folk EA för att vara extrema feminister med politisk korrekthet?

Välkommen till internet. Där konspirationsteorier haglar och kvinnor anses inte ha något i historieböckerna att göra. Det är nästan sorgligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Alltså det är så tråkigt att läsa sådana här kommentarer. Rent utsagt. Livechatten på Youtube var helt översållad med det. Det kanske inte fanns så många stridande kvinnliga soldater - men vad gör det???

Jag har en dotter som älskar att spela - VARFÖR skulle inte hon få kunna känna att hon är en del av spelvärlden genom att åtminstone kunna välja kvinnliga avatarer? Se att det finns kvinnor i populära actionspel?

Tur att utvecklingen ändå går framåt!

Varför måste din dotter spela en kvinnlig karaktär för att känna sig som en del av spelvärlden? Är det inte emot vad du propagerar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det där är din tolkning. Sedan är ditt resonemang bara fel. Om man säger alla vita män så menar man självfallet alla vita män men alla män SOM betyder inte alla män eftersom det bara inkluderar alla män som gör något (i detta fallet skriker PK och gnäller på att det finns en kvinna i en trailer till ett spel). Dessutom sa jag inte män utan ALLA SOM gnällde.

Men nu lämnar jag denna diskussion eftersom jag redan förklarat detta och då blir det bara kaka på kaka om jag gör om det.

Hur är mitt resonemang fel? Du skrev klart och tydligt gällande alla som gnäller över pk. Problemet är följande: vad kan man egentligen definiera som gnäll? I otroligt många fall ser jag hur personer som påpekar att något är pk (även applicerbart på andra områden) snabbt blir anklagade för att vara dumma eller dylikt. Folk slänger ofta ur sig sådant för ofta.

Hela ditt svar går i cirklar och virrar runt mitt exempel om vita män, som ju inte alls var direkt kopplat till det aktuella temat..! Vidare så hävdade jag inte att du endast syftade på män. Du verkar inte ha förstått meningen med mitt svar överhuvudtaget.

Edit: och för att vara mer on-topic så ser jag verkligen fram emot spelet

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

Med tanke på CO-OP, så fick det mig och tänka på detta faktiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=IK2s982TzxQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För att man drar en gräns någonstans. Inte ser jag folk gnälla på att folk inte dör av ett skott i benet? Eller att man inte kan springa med en Thompson och ändå träffa en lada? Eller för det gnälla på att man kan springa runt med en MG42 och ändå träffa något så där. Det kallas för artistisk tolkning.. och denna behöver tolkas och implementeras utan att gå till överdrift. Observera att BF-serien inte marknadsförs som autentisk krigssimulator.

Struntprat. Fanns hela kompanier som var segregerade vid landstigningarna.

http://www.france24.com/en/20140604-d-day-african-american-ba...

Och den gränsen går vid kvinnor? Är det vad du vill komma fram till?

Köper det i den ryska armén och om nu motståndsrörelsen är spelbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyLittlePwny:

Dold politisk agenda? Kom igen... De inkluderar bara fler sorters människor i spelen vilket öppnar spelet för fler spelare. Spelet är knappast gjort för att vara historiskt korrekt, titta en gång till på trailern. Du får annars hålla dig till spelen som är mer historiskt korrekta om det är så störande för dig.

Permalänk
Medlem

Lite oroväckande trailer. Ger sken av ett plojigt och stökigt spel.

Sedan hittade jag denna och blev lite mer intresserad igen:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4QxznFsdDg

Som vanligt löjeväckande reaktioner när dagens verklighet smäcker folk i pannan. Tiderna och världen förändras oavsett om ni gillar det eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Välkommen till internet. Där konspirationsteorier haglar och kvinnor anses inte ha något i historieböckerna att göra. Det är nästan sorgligt.

Vi kanske ska skriva om vår historia så att det bättre passar vår nutid?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Köper det i den ryska armén och om nu motståndsrörelsen är spelbar.

Observera att kvinnan ifråga inte har reguljär uniform på sig. Alltså är hon med största sannolikhet med i motståndsrörelsen.

Skrivet av cyprus:

Vi kanske ska skriva om vår historia så att det bättre passar vår nutid?

Men våran nutid är formad av våran historia så om vi skriver om våran historia så ändrar vi våran nutid. Dessutom ska man inte skriva om historia bara för att den inte passar en. Det har funnits en drös med framgångsrika kvinnor genom historien som blivit nedtryckta för att historia ska (för någon anledning) skrivas av män för män.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Varför måste din dotter spela en kvinnlig karaktär för att känna sig som en del av spelvärlden? Är det inte emot vad du propagerar för?

Om det finns män som känner sig utanför för att spela en kvinnlig karaktär, VARFÖR ska inte dom få känna sig som en del av spelvärlden? Varför är det bara fel när kvinnor känner?

Grejen är väl den att man ska få spela det man vill?
Om en man vill köra en man så får den väl göra det? Om en kvinna vill köra kvinna så får den väl göra det? Eller om en kvinna vill köra en man så får den väl också göra det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Många verkar haka upp sig och tro att det här skulle handla om kön. Det handlar om någorlunda historisk korrekthet. Förminska inte detta till "kvinnor".

Kvinnliga karaktärer finns i så många andra spel och flera av mina karaktärer har varit kvinnor men när jag såg trailern blev jag ställd när en kvinnlig soldat under ww2 stormade fram.

Jag vet inte faktiskt vad jag tycker, kändes nästan för mjukt och färgsprakande. Vi får se om två veckor när det är dags för gameplay

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Att anklaga något för att vara PK är per definition gnäll. Och varför folk anklagar någon för att vara dumma beror helt enkelt på att så fort en kvinna dyker upp i ett spel så ska det självfallet vara pga. PK skäl och absolut inte pga. att företagen genuint vill ha en annan vinkel.

Oh well, detta styrker ju iaf. min ursprungliga poäng. Då verkar det som att vi tänker lika där.

Visa signatur