Anlita callcenter för B2B, rekommendationer

Permalänk
Medlem

Anlita callcenter för B2B, rekommendationer

Hej,

Kanske en konstig fråga men är det någon som har anlitat ett callcenter för B2B (Business to Business) uppdrag? Alltså inte jobbat på ett callcenter utan anlitat, och om så något att rekommendera?

Tack på förhand

Permalänk
Sötast

Själva idén i sig är inget konstigt iallfall, många servicedeskar har flera kunder på en och samma gång.

Permalänk
Medlem

Nä precis det vet jag, har varit i kontakt med två, tre stycken men jag uppfattar det som att de redan gått på semester. Skulle behöva lite förslag på företag, gärna mindre sådana, som söker nya kunder. Vill helst inte jobba med exempelvis Transcom som jag uppfattar som slaveri för unga utan gärna företag som har personal runt 30-bläcket som gillar sälj.

Permalänk
Medlem

@MsSmith: Missförstod frågan, de jobbade inte med sälj utan support.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Inaktiv

Det finns mängder av callcenters populärt är Indien där vissa av dessa sköter IT-drift.
Nå B2B är en för vag beskrivning när du efterfrågar vad för tjänst du vill ha.
Ofta inom B2B så är man ej intresserad av att prata med en idiot, men det finns enklare tjänster som receptionist eller en person som enbart mottager supportärende och ser till så att detta kommer till en tekniker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MsSmith:

företag som har personal runt 30-bläcket som gillar sälj.

Ni vill alltså komma i kontakt med ett telemarketing företag? Det finns många, bra att googla på telemarketing. Jag själv har ingen erfarenhet av dessa och kan då ej ge förslag på bra.
Ibland kan man vilja mer teknisk kompetens bland den som säljer, men det går lösa på flera olika sätt beroende av produkt.
En metod är att säljaren bara hör av sig om de är intresserade och pratar allmänt, innan köp så kopplas de vidare till en tekniker.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Stämmer - jag vill alltså inte ha nån telefonkrängare i en galleria utan lite mer anständig säljare. Det är telemarketing och mötesbokare jag är ute efter kan man nog säga. Ska kika på Google men tycker mest jag får upp bjässarna.