Permalänk
Avstängd

Har inhandlat spelet och börjat testa lite men är ön så länge inte biten.
Har inte byggt någon mer fabrik mer än hubben så än så länge bara den i nivå 4. Ska nog kolla lite youtube och få lite tips innan jag börjar på ny.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fortfarande inga nyheter kring ett släpp på Steam?

Kanske besvarar din fråga!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziegfried:

Säger nog samma sak, skulle det någon gång komma till GOG köper jag det för *nästan* vilket pris som helst, haha.

Ja, tänker lite i samma banor. Green Fields är urläckert, det är inte konstigt att de flesta börjar där, det ser helt enkelt väldigt tilltalande ut. Men om man ska börja om på ny kula i och med Update 3 så kanske man ska börja i ett nytt område också, så det får en ny känsla, så att man inte står och stampar på samma ställe och får deja vú, det här har jag ju gjort flera gånger innan... Har för mig att man har väldigt nära till olja (tidigt) om man börjar i öknen, men låter det vara osagt!

Vad spelar du med för inställningar? Om du inte har jättehöga krav på att allt ska vara maxat kan du testa att stänga av eller sätta t.ex shadows och post-processing på low. Och om du har några andra på ultra/high så försök hitta någon avvägning av medium-inställningar. View-distance på "far" istället för "ultra", etc. Sen så är auto-save som standard satt på 5 minuter, testa att sätta den på 20 min+ och se om det blir bättre, men glöm inte att spara manuellt emellanåt, ifall att något händer! Men jag vet att många ökar tiden för auto-save för att de märkt att det blir färre framedrops. Kör du MSI Afterburner med RivaTuner Statistics Server? Har för mig att jag av en slump stängde av dessa medans jag spelade och fick en, vad som kändes som natt och dag-skillnad i prestanda. Kanske inte finns något samband, men tänkte bara nämna det.

Det är intressant, för du har verkligen en monsterburk jämfört med vad jag har. Har försökt hitta någon form av sweet spot i form av fin grafik men fortfarande okej FPS. Men en hel del dippar här och där. Men jag vågar nog satsa en 20-lapp på att det har införts massor av prestandaförbättringar sen du spelade senast.

Och ja, jag har väntat månader utan att känna mig särskilt otålig, men nu när det är timmar och snart minuter kvar så bara kryper det i skinnet på en! Update 3, ge mig nuuu.

Oj! Såg nu när jag startade att saker verkligen hänt i spelet. Grafiken ser mycket bättre ut nu, och prestandan likaså. Snittade 77-89 (har cappat FPS på 89) när jag tog en snabbtitt på min gamla sparfil. Gick mycket trögare innan med inställningarna i bild nedan.

Helt rätt där, och det var en bra bit för att hitta från Green Fields. Har en lång conveyor ända därifrån som transporterar olja. Den är ett par kilometer.

Ser ut som om prestandan är mer rimlig på mitt system nu, men var verkligen inte så bra tidigare. Inte spelat intensivt sedan i slutet av augusti och sedan dess har saker hänt ser jag. Men blir nog att fippla lite till, kan jag få det än snyggare och fortfarande ligga på över 60Hz så inte mig emot. Framförallt vill jag kunna se saker transporteras med högre frekvens på avstånd. Äter en del prestanda.
Kör egentligen inget mer än Geforce Experience i dagsläget, men brukar normalt vilja köra MSI Afterburner så kan hända att det var installerat sist när jag försökte spela.

Härligt ändå att det fungerar så bra med äldre system ändå! 2600K närmar sig ju trots allt tio år! Körde aldrig spelet med min gamla 2700K (favoritCPUn innan nuvarande) men med en halvslö Ryzen 1700 och en betydligt rappare 6700K. Och i grafikväg både GTX 1070 och GTX 1080Ti då. Ett begagnat Pascal-kort skulle nog kunna ge ett rejält lyft bara det om du sneglar på någon lättare uppgradering?

Var lite oroad över att jag skulle behöva ladda ner spelet hela kvällen (använder bostadsrättsföreningens WiFi....) men relativt lägga 6GB gick ganska fort att få hem ändå glädjande nog. Startade nedladdning så fort jag kom hem och när jag var klar med lite annat var det redan klart.

Mina grafikinställningar samt några snabba bilder på en del av mitt byggande med mina gamla sparfiler. Men nu blir det att starta om från början, och prova allt nytt som tillkommit när jag väl åter låst upp detta.

Edit: Inställningarna är nog inte som de var innan, kör nästan aldrig med anti aliasing och om det sker är det väldigt lågt inställt. Lite meningslöst med min upplösning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ziegfried:

Åh, trevligt. Antar att de var tvungna att vänta ett år efter release:n hos Epic.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

EGL började precis ladda ner en patch på 633MB till experimental, rätt säker på att jag körde senaste versionen innan men något nytt kan ha tillkommit nu.

Permalänk
Inaktiv

Blev inte mer än att titta på spelet på tisdagskvällen. Men i onsdags lyckades jag få in nästan 4 timmar. Sjukt svårt att slita mig från spelet men hade nästan låst upp nästa energiform och när det väl sker är jag fast.

Valde öknen denna gång och tycker den känns helt okej. Lite drygt inledningsvis men blir nog riktigt bra tids nog. Och känns även värt att börja om helt från början med.

Helg snart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle ni rekommendera det i dagens eller tycker ni man ska vänta ifall man inte känner att man har någon större brådska?

Permalänk
Mattecoach

@Chrisism8:

Jag tycker absolut att det är tillräckligt bra att spela nu.
Tycker också att det bara är kul att börja om, så för mig är det inga problem att det kommer nytt innehåll

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisism8:

Skulle ni rekommendera det i dagens eller tycker ni man ska vänta ifall man inte känner att man har någon större brådska?

Värt det redan när öppna Early access släpptes förra året i mitt tycke. Men sedan dess har det hänt mycket med spelet som gjort det värt att återvända vid varje uppdatering.

Experimental är trots namnet i min erfarenhet väldigt stabil. Men det som kan oroa mig är om kompatibilitet finns med sparfiler. Men personligen startar jag gärna om med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Chrisism8:

Jag tycker absolut att det är tillräckligt bra att spela nu.
Tycker också att det bara är kul att börja om, så för mig är det inga problem att det kommer nytt innehåll

Skrivet av anon5930:

Värt det redan när öppna Early access släpptes förra året i mitt tycke. Men sedan dess har det hänt mycket med spelet som gjort det värt att återvända vid varje uppdatering.

Experimental är trots namnet i min erfarenhet väldigt stabil. Men det som kan oroa mig är om kompatibilitet finns med sparfiler. Men personligen startar jag gärna om med.

Intressant! Tack för feedbacken. Blir nog att plocka upp det när ekonomin tillåter då helt enkelt

Permalänk
Avstängd

Nu börjar det hända lite i mina fabriker men har en fråga. Har två maskiner som tillverkar plåtar och rod som sen går in i samma lager. Vill sen efter det ställa en maskin som tillverkar skruv och då använda rod men fanstyget skickar ut plåt. Hur får jag den att förstå detta eller får man helt enkelt inte ha två olika prylar i lagren.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Mattecoach

@Stefflo: Tror du behöver ha "smarta" sorterare som kommer senare (splitters).

Jag spelade en del i helgen. Hade bitvis problem med vatten till mina kolkraftverk, ledde om hela pipelinen runt basen för att slippa ha rör rätt igenom, tyvärr tog det dock för lång tid att fylla de nya rören med vatten och kraftverken hann få slut -> pumparna slutade pumpa upp vatten.

Hur resonerar ni andra med kraftförsörjning, har ni någonsin flera olika nät (t.ex. ett för "viktiga" saker som pumpar) eller kör ni allt på samma?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

Jag spelade en del i helgen. Hade bitvis problem med vatten till mina kolkraftverk, ledde om hela pipelinen runt basen för att slippa ha rör rätt igenom, tyvärr tog det dock för lång tid att fylla de nya rören med vatten och kraftverken hann få slut -> pumparna slutade pumpa upp vatten.

Hur resonerar ni andra med kraftförsörjning, har ni någonsin flera olika nät (t.ex. ett för "viktiga" saker som pumpar) eller kör ni allt på samma?

Jo jag har kommit så långt i mitt tänkande jag också att det behövdes smartare splitters för mitt projekt. Hoppas verkligen att det är något som kommer då det kommer bli enklare att bygga då.

Har precis byggt upp mitt första kolkraftverk och min plan är att i samma veva dra ihop hela elnätet så allt är sammanbyggt och med lite överkapacitet så det inte ska göra någon om ett eller kanske två går ner. Skulle allra helst vilja ha ett kluster med alla också på ett och samma ställe så man slapp springa runt och leta efter dem hela tiden.
Då jag än så länge inte lyckas få igång kolkraftverket så har jag exakt samma problem som dig. Elen går ner när jag startar pumpen så det hinner aldrig börja generera el. Måste bygga ett nytt verk eller boosta något att de som redan står.
Blir till helgen jag för börja testa detta.

Att få upp spaceelevatorn tar en jävla tid kan man väl säga då det är mycke prylar som ska byggas.

Visa signatur

Permalänk
Mattecoach

@Stefflo: Vad jag vet finns det redan smarta splitters i spelet, de är bara långt fram i trädet.

Bygg bara ett biokraftverk vid pumpen, det räcker för att driva den. Sen låter du det stå ett tag så att pumpen fyller upp alla rör och kolkraftverket.

Bygger alltid alla kraftverk på samma ställe, före kol för att bara behöva fylla på med bränsle på en plats, med kol och senare för att bränslet inte ska behöva gå genom hela basen. Gäller att planera lite bara, kolkraftverk tar stor plats!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

@Stefflo: Vad jag vet finns det redan smarta splitters i spelet, de är bara långt fram i trädet.

Bygg bara ett biokraftverk vid pumpen, det räcker för att driva den. Sen låter du det stå ett tag så att pumpen fyller upp alla rör och kolkraftverket.

Bygger alltid alla kraftverk på samma ställe, före kol för att bara behöva fylla på med bränsle på en plats, med kol och senare för att bränslet inte ska behöva gå genom hela basen. Gäller att planera lite bara, kolkraftverk tar stor plats!

Får hoppas att man kommer dit i framtiden då.
Skulle jag börja om mitt bygge så hade jag byggt på ett helt annat sätt. Just nu går det banor och maskiner i ett virrvarr. Mitt bygge är ett kaos men det får man nog räkna med när det är första gången jag spelar spelet.
Skulle även vilja ha alla lager på ett och samma ställe så allt går till samma plats men det blir när man börjar om nästa gång. Just nu som sagt så bygger jag med kaos.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PuMaH:

Samma här, ligger nog över 30 timmar sedan update 3 släpptes. Föredrar smidigheten innan vätska tillkom men älskar komplexiteten det medför. Har själv ännu inte lyckats få balans i det hela, har problem med spikar i förbrukningen som sänker elnätet.

Satte upp kolkraftverk för att driva mina två pumpar då att vatten alltid ska finnas i systemet. Men fungerar inte optimalt och det är mer komplicerat att få till det hela nu med vatten. Snudd på att låsa upp oljekraftverk men lika där allmänt med olja. Gillar komplexiteten men det var löjligt enkelt innan U3.

Gillar i det stora hela U3 och att börja i öknen faktiskt. Ännu inte behövt ta mig speciellt långt från min bas men hade gillat möjligheten att bygga en helikopter eller motsvarande. Sanddynerna är inte supersmidiga att åka fram och tillbaks med.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av anon5930:

Samma här, ligger nog över 30 timmar sedan update 3 släpptes. Föredrar smidigheten innan vätska tillkom men älskar komplexiteten det medför. Har själv ännu inte lyckats få balans i det hela, har problem med spikar i förbrukningen som sänker elnätet.

Satte upp kolkraftverk för att driva mina två pumpar då att vatten alltid ska finnas i systemet. Men fungerar inte optimalt och det är mer komplicerat att få till det hela nu med vatten. Snudd på att låsa upp oljekraftverk men lika där allmänt med olja. Gillar komplexiteten men det var löjligt enkelt innan U3.

Gillar i det stora hela U3 och att börja i öknen faktiskt. Ännu inte behövt ta mig speciellt långt från min bas men hade gillat möjligheten att bygga en helikopter eller motsvarande. Sanddynerna är inte supersmidiga att åka fram och tillbaks med.

Ja, upplevde också att det var spikar, förstår inte varför då kraftverken har konstant förbrukning...
Har inte haft några problem sen jag byggde fluid buffers nära där det används. Men är riktigt svårt att hålla koll på då man i princip får kolla nivån i alla kraftverk separat samt alla delar av rörsystemet. Förstår inte heller "flöde" i rören, varierar kraftigt.

Känns mer "verkligt" att behöva bygga upp lager med olja och vatten för att balansera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PuMaH:

Ja, upplevde också att det var spikar, förstår inte varför då kraftverken har konstant förbrukning...
Har inte haft några problem sen jag byggde fluid buffers nära där det används. Men är riktigt svårt att hålla koll på då man i princip får kolla nivån i alla kraftverk separat samt alla delar av rörsystemet. Förstår inte heller "flöde" i rören, varierar kraftigt.

Känns mer "verkligt" att behöva bygga upp lager med olja och vatten för att balansera.

Jo, kör flera buffers med, men inte till bägge pumpar. Men de körs båda i samma system. Jag behöver nog se över kraftförsörjningen snarast, tänkte egentligen invänta oljekraftverk men så illa tvungen.

Funderat lite på om det varit någon bugg då det ofta hände när jag lämnade min "bas" men har börjat hända oftare. Att kapa elledningen från kraftverk till fabrikerna så att kraftverken får dra igång brukar funka men troligen överbelastning kanske i kombination med att något kraftverk dyker pga för lite resurser in.

Tror att sannolikheten är störst att jag byggt fel än att det är någon bugg. Inte märkt av några uppenbara problem i U3 så här långt, känns som ett gott tecken.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av anon5930:

Jo, kör flera buffers med, men inte till bägge pumpar. Men de körs båda i samma system. Jag behöver nog se över kraftförsörjningen snarast, tänkte egentligen invänta oljekraftverk men så illa tvungen.

Funderat lite på om det varit någon bugg då det ofta hände när jag lämnade min "bas" men har börjat hända oftare. Att kapa elledningen från kraftverk till fabrikerna så att kraftverken får dra igång brukar funka men troligen överbelastning kanske i kombination med att något kraftverk dyker pga för lite resurser in.

Tror att sannolikheten är störst att jag byggt fel än att det är någon bugg. Inte märkt av några uppenbara problem i U3 så här långt, känns som ett gott tecken.

Jag har bara en buffert, har satt den bredvid kraftverken så det inte är någon höjdskillnad (egentligen kanske man ska sätta den högre?).
Just nu har jag ungefär dubbelt så mycket kraft som jag behöver, så förhoppningsvis kan det räddas upp om det kraftverk som får minst vatten går ner tillfälligt.

Tycker också att U3 funkar bra!

Permalänk
Hedersmedlem

Det här ser alldeles för logistiknördigt och komplext ut för att inte spelas

Ser ut som de kommer på Steam under veckan så bara att vänta till dess.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är ironiskt att spelet heter Satisfactory men trailern får mig att må illa över all natur som skövlas? 😄

Permalänk
Medlem

@Nuken: The factory must grow

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Mattecoach

Körde lite mer igår med ytterligare problem med vatten
Jag har fyra "water extractor" som ger 480 m3/min, men hur jag är gör kan jag inte få ut det. Rören maxar ju vid 300 m3/min, men inte ens det kommer jag upp i, max är någonstans runt 250. Satte in fler pumpar nära källan vilket gjorde det tillräckligt bra, men jag fattar inte varför? Extractor ska ju klara av 10 m på egen hand, och varje pump 20 m.

Permalänk
Inaktiv

Ganska mycket oklara besked dock, men att spelet släpps på Steam i närtid? Ser mörkt ut. Under 2020 typ. Exklusivitetsdealen för Epic går ut mars 2019 men utvecklarna är inte redo att släppa då. Men en månad dit, vem vet?

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Körde lite mer igår med ytterligare problem med vatten
Jag har fyra "water extractor" som ger 480 m3/min, men hur jag är gör kan jag inte få ut det. Rören maxar ju vid 300 m3/min, men inte ens det kommer jag upp i, max är någonstans runt 250. Satte in fler pumpar nära källan vilket gjorde det tillräckligt bra, men jag fattar inte varför? Extractor ska ju klara av 10 m på egen hand, och varje pump 20 m.

Är det kolkraftverken du försöker förse med vatten? Har du kollat i de maskiner det gäller om de är försedda med tillräcklig mängd vatten istället för att kolla flödet i rören? Om det är så att du kollar rören och den visar HÖGSTA flowrate som 250 så kan det fortfarande betyda att allt är som det ska och är "normalt". Rören ska vara fyllda, men däremot behöver inte flowrate vara maxat på något sätt. Kolkraftverken (om det nu är dem det gäller?) tar bara vad de behöver och om de maxas, så kommer även flowrate maxas. Jag är osäker på om pumpar kan "staplas" så 20+20 ≠ 40 i det här fallet om jag förstått det rätt. Kan du ta en (eller flera) screenshot så man får en överblick möjligen?

Flyttade alla mina water extractors så att jag kunde ta bort pumparna helt ur ekvationen. Det var onödigt omständigt, men är glad att det blev gjort.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Ziegfried:

Är det kolkraftverken du försöker förse med vatten? Har du kollat i de maskiner det gäller om de är försedda med tillräcklig mängd vatten istället för att kolla flödet i rören? Om det är så att du kollar rören och den visar HÖGSTA flowrate som 250 så kan det fortfarande betyda att allt är som det ska och är "normalt". Rören ska vara fyllda, men däremot behöver inte flowrate vara maxat på något sätt. Kolkraftverken (om det nu är dem det gäller?) tar bara vad de behöver och om de maxas, så kommer även flowrate maxas. Jag är osäker på om pumpar kan "staplas" så 20+20 ≠ 40 i det här fallet om jag förstått det rätt. Kan du ta en (eller flera) screenshot så man får en överblick möjligen?

Flyttade alla mina water extractors så att jag kunde ta bort pumparna helt ur ekvationen. Det var onödigt omständigt, men är glad att det blev gjort.

Extractorn ska ju pumpa upp 120 m^3, men jag får helt enkelt inte ut så mycket. Tycker det är lite störande att behöva ligga på "överkapacitet" för att göra upp för vatten som jag inte vet vart det försvinner.
Det jag menar är att om jag kopplar tre extractors till ett rör så ska det ju gå till 300 i flowrate. Annars betyder det att vätskan rör sig fel på något sätt.
Jag sätter inte pumparna så tätt utan sprider ut dem med några meter ned stigning mellan.

Vad är fördelen med att slippa pumpar?

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Extractorn ska ju pumpa upp 120 m^3, men jag får helt enkelt inte ut så mycket. Tycker det är lite störande att behöva ligga på "överkapacitet" för att göra upp för vatten som jag inte vet vart det försvinner.
Det jag menar är att om jag kopplar tre extractors till ett rör så ska det ju gå till 300 i flowrate. Annars betyder det att vätskan rör sig fel på något sätt.
Jag sätter inte pumparna så tätt utan sprider ut dem med några meter ned stigning mellan.

Vad är fördelen med att slippa pumpar?

Ja, det stämmer - att den kan klara det, men det beror ju på hur högt upp (vertikalt) rören ligger också.

Ett rör har maxkapacitet för 300 m³, så då kan man koppla tre extractors till ett rör varav 2 water extractors, kan ligga på 100% och sen underklockar man den 3:e till 84% och då kan flowrate bli 300 som max. Men vad jag försöker säga är att bara för att ett rör klarar 300 m³ i flowrate så ligger man inte på det hela tiden, det är ett absolut maxtak. Min flowrate ligger ibland på noll eller väldigt lite och det betyder att mina extractors "idlar" för jag har satt ut 4 industrial fluid buffers emellan som kolkraftverken kan ta vatten av. Och när dessa töms så börjar mina water extractors jobba igen.

Du kanske har satt ut pumparna på fel ställe? Vet att det var många (inklusive mig själv) som missförstod hur de skulle placeras. Som sagt, jag undrar fortfarande om det är kolkraftverk du försöker förse med vatten? Slås din powergrid ut för att du inte har tillräckligt med vatten? Vore intressant med en screenshot eller någon form av illustration för att se hur allt är kopplat.

Fördelen med att slippa pumpar var helt enkelt mindre strömförbrukning. De drar ju 4 MW styck.

Visa signatur

Permalänk
Mattecoach

@Ziegfried: Det är kolkraftverk som tar vattnet, och ja, jag fick slut på vatten vilket kapade strömmen. Det som jag tyckte var märkligt var att allt vatten som gick från extractors inte pumpades genom rören trots att det var tomt i andra änden. Jag har kollat på extractors och det står att de jobbar för fullt, vet inte om något kan vara fel trots det?

Nu har jag kopplat in två extra extractors för att jag inte fick ut full kapacitet, men kan kanske ändå försöka ge en överblick över hur det var tidigare. Ska kolla runt nästa gång jag startar spelet.

Permalänk
Medlem

@PuMaH:

alla pumpar sitter åt rätt håll? jag hade råkat sätta en åt fel håll och undrade varför jag inte fick vatten haha

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Mattecoach

@NatureBoyyy: Ja. Jag får ju vatten, bara inte tillräckligt.
Kommer inte ihåg exakt, men säg att jag hade 240 in och 200 ut, trots det blev det slut på vatten.