Permalänk
Medlem

Spegla skärm windows 10

Jag har kört med dator inkopplad till Tv (via HDMI) i flera år men nu när jag har installerat om Windows så kan jag inte hitta hur man speglar datorn till TV:n någonstans! Jag minns inte hur jag gjorde senast och nu har jag letat hur länge som helst och sökt på nätet också...
Windows 10 är det.

Permalänk
Medlem

@stjo57 Windowsknapp + p

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

*Förtydligade rubriken*

Har man "bara" en skärm inkopplad så kan man klicka Windowsknappen + P

Har man fler behöver man högerklicka på skrivbordet och välja "Bildskärmsinställningar" sedan markerar du TV'n och och väljer i menyn under vilken skärm man skall kopiera.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

*Förtydligade rubriken*

Har man "bara" en skärm inkopplad så kan man klicka Windowsknappen + P
https://i.imgur.com/SDHkp47.png

Har man fler behöver man högerklicka på skrivbordet och välja "Bildskärmsinställningar" sedan markerar du TV'n och och väljer i menyn under vilken skärm man skall kopiera.
https://i.imgur.com/mxd9jxk.png

Om man har mer än två menar du nog.
Win +p räcker bra om man har två. Behöver inte gå in i bildskärmsinställningar och göra nått.
Inte jag iaf. Aldrig behövt göra nått annat än Win +p

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

@stjo57 Windowsknapp + p

Tack nu minns jag det när du skrev det! Jag har bara en skärm.
Men....nu blev problemet att när jag väljer duplicera så blev allt på datorn jättestort och jag fick ändå ingen bild på TV:n.
Jag testade att dra ur kabeln och sätta i den igen men då blir datorn svart....

Konstigt, det har aldrig varit några problem med detta innan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjo57:

Tack nu minns jag det när du skrev det! Jag har bara en skärm.
Men....nu blev problemet att när jag väljer duplicera så blev allt på datorn jättestort och jag fick ändå ingen bild på TV:n.
Jag testade att dra ur kabeln och sätta i den igen men då blir datorn svart....

Konstigt, det har aldrig varit några problem med detta innan...

Prova bl0m1 förslag, du kanske måste göra nått i bildskärmsinställningar ändå.
Prova även att starta om datorn med spegling igång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Prova bl0m1 förslag, du kanske måste göra nått i bildskärmsinställningar ändå.
Prova även att starta om datorn med spegling igång.

Ja jag har varit och kollat i Bildskärmsinställningar men det där som han har lagt in bild på (Duplicera) kan jag inte hitta alls så jag vet inte vad jag ska göra och så fort jag försöker sätta in HDMI-kabeln i datorn så blir skärmen svart....
Får fortsätta i morron. Dags att sova...

Permalänk
Medlem

@stjo57:

Det primära problemet nu är att så fort jag försöker ansluta HDMI-kabeln mellan dator och TV så slocknar skärmen på datorn helt och det gör ju att jag inte kan testa om jag kan spegla bilden till TV:n.

Permalänk
Medlem

@stjo57:
Jag tror det var något konstigt i Windows för nu har jag installerat en annan version av Windows och nu funkar det bra.