Horisontella linjer i mitten av datorskärmen.

Permalänk
Inaktiv

Horisontella linjer i mitten av datorskärmen.

Tjena,

Behöver lite hjälp, har fått några horisontella linjer i mitten utav datorskärmen. Ser ungefär ut som bilden nedan, men bara hälften och lite mindre synliga.

Vad är felet? Är det skärmen eller någon komponent som åkt? Har testat nollställa datorn och installera om nvidia drivers men problemet kvarstår. Förövrigt funkar datorn som vanligt.

Gpu: strix gtx 1060 6gb
Skärm: samsung cfg70

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Tjena,

Behöver lite hjälp, har fått några horisontella linjer i mitten utav datorskärmen. Ser ungefär ut som bilden nedan, men bara hälften och lite mindre synliga.

http://forumbilder.se/H7H4D/asdasdasdasdasd.jpg?width=150

Vad är felet? Är det skärmen eller någon komponent som åkt? Har testat nollställa datorn och installera om nvidia drivers men problemet kvarstår. Förövrigt funkar datorn som vanligt.

Gpu: strix gtx 1060 6gb
Skärm: samsung cfg70

Testa det enklaste först: byt kabel, och om du inte har en annan kabel så koppla ur den du har och vänd på den.
Se även till att kabeln inte är virad runt andra kablar.

Fast det ser mer ut som att skärmen fått sig en smäll och numera har taskig kontakt längs kanterna.
Om du nyper ihop skärmen efter kanterna ändras bilden då ?

Edit:
Ser ut som en bärbar ?

Permalänk
Inaktiv

@Svensktiger:

Hej,

Tack för ditt svar. Har provat att göra som du sa med kablen, tyvärr fixa det inte problemet. Bilden jag tog är från google det är därför bilden visar en bärbar då jag ej kunde fota min egen.

Då verkar det vara skärmen som är problemet? Ingen annan som har en idé ?

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att låna en skärm av någon annan? För attt utesluta ditt GFX. Eller om du kan koppla skärmen på moderkortet?

E: Eller om du har en tv du kan testa att koppla in datorn i? Såvida du kör hdmi eller tv'n har andra ingångar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.