Permalänk
Medlem

Netgear Nighthawk R7000 problem

Har mycket problem med min router. Tappar wifi flera gånger per dag både 2,4GHz och 5 GHz. uppdaterade firmware till det senaste och startade om utan att det hjälpte. Någon som vad jag kan göra för att få ordning på den?

Permalänk
Medlem

Testa Wifi analyzer på din mobil för att se om det ligger mycket störningar. Alternativt flytta routern närmare. Installer DD-WRT kan också hjälpa. Haft R7000 i snart 4 år och har fungerat ypperligt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

https://fuskbugg.se/0aJcH8n3bf/Screenshot_20181215-093643_WiF...

https://fuskbugg.se/F2J2H5neb0/Screenshot_20181215-093659_WiF...

Har routern 2m ifrån mig. Är inte så kunnig runt detta så jag vågar inte köra Installer DD-WRT så den blir brickad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej! Fick lite problem med min Netgear R7000 Nighthawk igår. Det hade kommit en uppdatering och när jag uppdaterade så helt plötsligt så avbröts uppdateringen och det står att jag inte har uppkoppling. Nu står power-lampan på routern bara och blinkar vitt. Går inte att få kontakt med routern.

Har provat och hålla in reset, men det händer inte heller något.

Är routern körd? Har haft den i säkert 3-4 år och uppdaterat den många gånger utan att det blivit så här.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem

@shogun-r: Kolla in här
Och här.

Lycka till

länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

@shogun-r: Kolla in här
Och här.

Lycka till

Tack för tipsen. Men vet inte om dom hjälpte så mycket. Nu skummade jag igenom mycket, men som jag förstod det.

Man kan ladda ner filer manuellt för uppdatering. Känns rätt självklart tycker jag. Men man måste ändå komma in i routern. Annars lär det vara kört.

Läste också att det var några som konstaterade detta, och en hade tom ringt till Netgear, och dom hade inte varit speciellt hjälpsamma när garantin gått ut

Så vad jag förstått så är det helt kört. Köpte en ny likadan router idag, så får se hur det går med denna. Förra har jag i alla fall haft i 4 år.

Frågan är om man vågar uppdatera routern längre när det kan bli så här. Lär vara väldigt nervös i fortsättningen i alla fall. Speciellt när garantin gått ut....

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB