En överraskningsattack som lyckas med en hel del tur döda en drake fungerar för mig oxå. Dorne lyckades med ett lycky scorpion shot. under första? andra? dornish wars. Jag köper helt att jag "överreagerar" till en viss del men allt hade kunnat få samma utgång med mycket bättre logik. (kolla invicta@YT t.ex. angående avsnittet.) Jag menar att GoT alltid varit "grounded" och trovärdigt.
Proviant i Dragonstone? Vad? Enda resursen som fanns på DS var Obsidian. Och nu är alla de döda.. döda.. .. Och för att tala logik. Om nu Dany inte varit helt jävla idiotiskt, eller någon av hennes rådgivare så hade de sagt: "Dela inte upp oss, och segla då fan inte till DS då Cersei har Euron på sin sida med tusen skepp.. Du vet han som tog Yara (Asha) gisslan och förstörde typ hela din flotta vid Castery Rock." Men.. Som David Benioff sa. Dany hade glömt bort Euron.............................................
Varys blev dum i detta avnitt för att de behövde döda en till karaktär. Vars död kan pekas på och säga "kolla Dany är insane". Varken mer eller mindre.
Littefinger? Vad menar du där? Och Olenna vart om inget annat taktiskt utmanövrerad. Doesnt defy logic.
Uppenbarligen föll inga hus på henne.... Men vi fick ändå tre "oh no" moments med henne i centrum. Och en häst, yey!!
Det du pratar om med Arya/Stannis/Jon (TPTWP) visst det verkar kunna vara diffust. Men t.ex. då Robb dör i RW så är inte det egentligen helt "out of the blue". hans beslut genom serien har ledd till hans död. bryta löften. Avrätta allierade.
Arya dödar NK. VARFÖR?!?! Det finns INGET som påtalar det.. Utom en massa fan fiction.
Visst Dany var har varit grym. Men inte fucking bad shit INSANE!
Aerys var en POV i Duskandale i sex månader och var efter det paranoid och hörde röster.
Viserys var aroogant och otålig. Rhaegar var ädel och visade medkänsla.
Dany utan förklaring tycker det verkar som en bra idé att döda tusentals oskyldiga. (Jag är en av dom som "gillar" hennes utveckling... men i serien finns INGET som rättfärdigar det.)
Tyrion har gjort henne besviken? Självklart! För D&D har gjort honom till en idiot...!!? När var han smart senast?? Kommer inte ihåg..
Jag kan oxå "subvert expectations"..
Cersei får en hjärnblödning i episode 2 och hela KL välkomnar Dany. WIN!
Har du som författare inte gjort det trovärdigt får du räkna med att folk antyder att du är inkompetent.