Använda Focusrite 18i8 med Audacity?

Permalänk
Medlem

Använda Focusrite 18i8 med Audacity?

Hej

Jag har ett Focusrite 18i8 som jag använder med Audacity. Jag vill göra en inspelning med ett backtrack med trummor, bas och komgitarr, så kopplar jag in min stratocaster via reverbtanken sedan in i ljudkortets gitarrmikrofoningång. Jag hör gitarren i hörlurarna. Jag kan spela in ljud, jag kan spela upp ljud. Men av någon anledning inte samtidigt i audacity. Jag har sökt och läst på så gott jag kunnat på diverse manualer, youtubevideos och forum.

Jag gör så här, jag lägger till ett monospår för min inspelning i audacity. Det går bra att spela in. Men när jag lägger till ett till spår med backtracks så kan jag inte längre spela in. Bara spela upp det som redan finns tillagt. Jag får felkoden "error opening recording device. Error code -9985 Device unavailable".

Vad gör jag för fel? Ska jag mixtra med panelen i Scarlett MixControl eller är det Audacitys inställningar som jag måste ändra?

Digital Hårdvara x220 i7 8gb 500 gb SSD, Focusrite Scarlett 18i8 gen1.
Analog Hårdvara Surfy Industries Bear Reverb och en Fender Stratocaster 2018 60-talsmodell.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.