Xbox One S läser inte One-spel eller Blu-Ray

Permalänk

Xbox One S läser inte One-spel eller Blu-Ray

Jag sitter med ett nyköpt Xbox One-spel och ska precis installera det, när jag möts av felkod (0x91d70000).

Rättare sagt så upptäcker inte min konsol skivan överhuvud taget, och det är först när jag (med skivan i läsaren) manuellt väljer blu-ray-appen som felkoden visar sig. Jag har gjort all felsökning man kan tänka sig, inklusive:

* Kontrollerat skivorna
* Hard reset av konsolen
* Tömt beständig lagring i blu-ray-appen
* Installerat om blu-ray-appen
* Återställt konsolen till fabriksinställningar
* Kontrollerat att skivan kommer ut i ett annat läge än den åker in

Dock kan min Xbox One S fortfarande spela 360-spel och DVD:er. Allt detta sammantaget får mig att dra slutsatsen att det är fel på lasern. Jag sitter på en Xbox One S (Model 1681) och behöver alltså ersätta den optiska läsaren.

1. Är det någon som vet var jag kan köpa en ny sådan (där ett nytt moderkort medföljer så att jag slipper löda)?

2. Finns det någon verkstad som löser denna typ av problem?

Jag är jättetacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Är inte jätte insatt men såvitt jag vet så är läsarna låsta till moderkortet så det går inte att bara sätta in en ny. Skulle tro att den behöver skickas tillbaka till Microsoft, låter även som ett solklart garantiärende ifall du har någon kvar.

Enda butiken jag känner till som brukade utföra liknande reparationer är psxcare, vet dock inte om dom sysslar med sånt fortfarande och som sagt, går antagligen inte utan tillhörande moderkort.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

Är inte jätte insatt men såvitt jag vet så är läsarna låsta till moderkortet så det går inte att bara sätta in en ny. Skulle tro att den behöver skickas tillbaka till Microsoft, låter även som ett solklart garantiärende ifall du har någon kvar.

Enda butiken jag känner till som brukade utföra liknande reparationer är psxcare, vet dock inte om dom sysslar med sånt fortfarande och som sagt, går antagligen inte utan tillhörande moderkort.

Det skulle kanske vara ifall Psxcare (eller motsvarande) byter disc men använder mitt gamla moderkort...

Fler förslag någon?

Skickades från m.sweclockers.com