Adresserbar LED, vilka märken finns? Går det att kombinera flera märken i samma mjukvara? Vilket märke ger bäst färger?

Permalänk
Medlem

Adresserbar LED, vilka märken finns? Går det att kombinera flera märken i samma mjukvara? Vilket märke ger bäst färger?

Tänkte bygga mig en "lysande" dator och är helt ny på den här typen (adresserbar) av belysning.

Har Philips Hue nördat mig i några år och fick se en video med adresserbar led i datorchassin. Så efter den videon kommer jag inte köpa en produkt till från LIFX, Philips Hue, Nanoleaf, Yeelight eller någon annan som inte är adresserbar, det kan bli så grymma effekter vid rätt synkronisering!

1. Vad finns det för olika märken? De jag hittat är NZXT Hue, Corsair icue, Lian li, Akasa, Phantek och ROG.
2. Vilka ger bäst färger?
3. Finns det mer än belysta fläktar, ram-minnen, vattenblock och led lister? Såg t ex någon led-glasskiva på CES i år.
4. Går det att kombinera de olika systemen i samma mjukvara?
5. Tar något system eller mjukvara mer processorkraft än någon annan? Drar någon mer eller mindre ström? Har någon mer eller mindre värmeutveckling?