Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Ungefär. Och en storstrut kostade 1-. Men jag hade 1:50 i veckopeng, så allt är relativt!

Nej, den kostade 1.20:- och jag hade 1 kr i veckopeng. Det var ett riktigt lidande.

Permalänk
Skrivet av Mauk:

Det har väl ingenting med lagligt regelverk att göra utan om vad fastighetsägare har för regler på sin parkeringsplats. Familjeparkering ligger ofta inte närmast entrén men har större parkeringsrutor anpassade för barnfamiljer.
Vad säger du om handikapparkering, lata invalider?
Jag kan tipsa om färdtjänst om benen är krumma.

Man kommer ändå inte få böter av att stå där. Alla har nån form av familj, sen om den är med i bilen eller inte är en annan sak. Handikapparkering kräver tillstånd, det krävs inte för familjeparkering. Lata och feta barn kan gott gå lite längre.

Permalänk

Mesiga småbarnspappor som inte sätter gränser för barnen, och mest svansar runt kring sambon, livrädda för att inte visa tillräcklig empati för barnen som kan uppfattas som kallt. Va en man istället för en vänstertoffel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sauerkraut:

familjeparkering är nåt butikerna/galleriorna hittat på, tror knappast det är olagligt att parkera där för andra, som på handikapplatserna. Är ungarna så svaga i benen att de inte orkar gå några meter till verkligen? vore lämpligare om det fanns pensionärsplatser isf.

Det är endast för lata vuxna som inte orkar gå.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Folk som på riktigt tror att män som tar hand om sina barn eller visar lite empati för sin familj på något sätt är veka och tofflade ^^

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Synpunkter på Marabou tidigare i tråden. Min önskan är att man inte ska köpa Marabou för Marabou:s ägare betalar skatt i Ryssland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

"Tävlings"cyklister (gärna medelålders män i lycra och skägg) som till varje pris måste köra om i full fart, 3 cm från min 7 åring, som kunde ha vinglat till några cm.

Spandexmissiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

cyklister

Ja, cyklism borde förbjudas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Synpunkter på Marabou tidigare i tråden. Min önskan är att man inte ska köpa Marabou för Marabou:s ägare betalar skatt i Ryssland.

Mitt Dagens gnäll är att man fortfarande ska behöva påminna om detta. Köp riktig mörk choklad istället och ta mindre bitar. Win-win?

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Ja, cyklism borde förbjudas!

Sa jag det? Vad jag saknar är insikt och hänsyn bland dessa lycra-marodörer.
Ser jag en liten kille cykla 100m framför mig saktar jag ner, gör en vid sväng och ge killen lite vingelutrymme. Inte mycket begärt. Dessa skäggiga wannabes tror att de är med i tour de france.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Mitt Dagens gnäll är att man fortfarande ska behöva påminna om detta. Köp riktig mörk choklad istället och ta mindre bitar. Win-win?

Ibland vill man bara proppa truten full med choklad, och då är mjölkchoklad lite bättre.
Jag köper Fazer eller Kalev för det ändamålet. Rekommenderar den sista, de har en smaskig vit-choklad med blåbär. Eller lite mörkare med körsbär. Mumma.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Sa jag det? Vad jag saknar är insikt och hänsyn bland dessa lycra-marodörer.
Ser jag en liten kille cykla 100m framför mig saktar jag ner, gör en vid sväng och ge killen lite vingelutrymme. Inte mycket begärt. Dessa skäggiga wannabes tror att de är med i tour de france.

Så, cyklism borde förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Ibland vill man bara proppa truten full med choklad, och då är mjölkchoklad lite bättre.
Jag köper Fazer eller Kalev för det ändamålet. Rekommenderar den sista, de har en smaskig vit-choklad med blåbär. Eller lite mörkare med körsbär. Mumma.

Kalev kan sina grejer, den där med blåbär är ju som en smekning mot gomseglet på väg ner i gapet. Den med körsbär har jag inte testat men det ska skyndsamt ske!

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Kalev kan sina grejer, den där med blåbär är ju som en smekning mot gomseglet på väg ner i gapet. Den med körsbär har jag inte testat men det ska skyndsamt ske!

Word, som kidsen säger.

Och pistage-"pralinerna" tar också mycket plats i min resväska på väg hem. Smaskens.
Efter det kommer nu gnället: Kalev finns ju inte att få tag på i Sverige! Men jag hoppas nån kan rätta mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilken underbar tråd! kan man få gnälla av sig utan att nån behöver tycka samma sak.

Dagens affärer som inte tar in varor pga kriget. som marabou , oboy mm Du är en affär! sälj det folket vill ha oavsett. Min avsikt är inte att stödja ett jäkla krig. jag vill ha min fredas choklad punk slut!

Vet inte varför jag är sån men man kör på 50 väg och nån jävel lägger sig alltid 42km/h så bildas det en jäkla kö. begär inte att man skall köra 79km/h men kör åtminstone i 50! ( Full förståelse att man saktar ner om väglaget är katastrof )

Med åldern som stiger så har man börjat bli små surig över ljud och inte alla typer av ljud , bara vissa. nån granne som har på hög musik konstigt nog känns okey i kroppen medans barn som är ute och leker , sjunger falskt , visslar mm kan störa mig fruktansvärt ( Dock säger jag inte till för man har förståelse att barn är barn ) men jävlar det kokar inuti mig ibland.

Så skönt att gnälla av sig haha

Visa signatur

CPU:Intel i9 10900KF ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

kör åtminstone i 50!

Nä det är max enligt lag

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Word, som kidsen säger.

Och pistage-"pralinerna" tar också mycket plats i min resväska på väg hem. Smaskens.
Efter det kommer nu gnället: Kalev finns ju inte att få tag på i Sverige! Men jag hoppas nån kan rätta mig.

ICA Maxi Nacka:

Dock tillfälligt sortiment

Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Medlem
Skrivet av /bin/sh:

ICA Maxi Nacka:
<Uppladdad bildlänk>

Vad i helsike! Då vill jag gnälla på att de finns i en butik så långt bort!

Men annars. Så där ser dem inte ut i Estland. Måste vara nån specialedition eller export-variant.
I butik ser de ut så här: https://amestfoods.com/pages/european-chocolate
Blåbär fanns med på den sidan, men inte körsbär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Vad i helsike! Då vill jag gnälla på att de finns i en butik så långt bort!

Men annars. Så där ser dem inte ut i Estland. Måste vara nån specialedition eller export-variant.
I butik ser de ut så här: https://amestfoods.com/pages/european-chocolate
Blåbär fanns med på den sidan, men inte körsbär.

Det var några år sen så det är säkert en gammal design på förpackningen.

Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Så, cyklism borde förbjudas.

Lol, trodde att cyklister skulle förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av /bin/sh:

ICA Maxi Nacka:
<Uppladdad bildlänk>

Nästan så man kan tro att blåvitt är tilbaka.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Tycker det är så enerverande att jag ALLTID blir knäpptäppt i snoken lagom till sängläget.. Kan ha "precis gjort rent" å snytit och hållt på, men så fort jag hamnar i sängen så kommer minst en nysning och jag är täppt resten av natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tycker det är så enerverande att jag ALLTID blir knäpptäppt i snoken lagom till sängläget.. Kan ha "precis gjort rent" å snytit och hållt på, men så fort jag hamnar i sängen så kommer minst en nysning och jag är täppt resten av natten.

Låter som allergi. Bäddar du rent tillräckligt ofta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Låter som allergi. Bäddar du rent tillräckligt ofta?

Nybäddat hjälper inte, tyvärr, blir lika täppt oavsett, samma om jag sover borta, typ hos polarn eller på hotell, kommer som på en beställning

Permalänk
Medlem

Det närmast paneuropeiska beteendet som liknar ett slags notoriskt självskadebeteende. Det ska daltas samt velas hit och dit i allehanda frågor; och detta daltvelande tycks genomsyra samtliga samhällsinstitutioner tillika dess invånare. Säger den härligt bittra gubben.

Vi borde skapa MEGA istället. För vem farao vill inte vara Mega?! Låter fasiken så mycket bättre än det där MAGA-tramset. Jean-Claude (ja, alltså inte den där franska tafsarkopian) eller en hemflyttad Arnold som frontfigurer månne?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sauerkraut:

familjeparkering är nåt butikerna/galleriorna hittat på, tror knappast det är olagligt att parkera där för andra, som på handikapplatserna. Är ungarna så svaga i benen att de inte orkar gå några meter till verkligen? vore lämpligare om det fanns pensionärsplatser isf.

Skulle säga att familjeparkeringarna är perfekta när barnen ska lastas in och ut till babyskydden/bilbarnstol. Ofta väldigt tight. Sen när barnen blir lite äldre är det bra för att inte slå upp dörren i andras bilar.

Jag tycker det är toppen med familjeparken. Oavsett om det är nära entren eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Vad jag ogillar med icke-steam-spelaffärerna (Epic, gog osv) Att det inte finns något community, där man t.ex. kan prata med andra som ett specifikt spel, få hjälp osv.

Gog har forum. Både för support och allmän speldiskussion.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Folk byter jobb så ofta så man lätt blir ensam om att kunna något. Det kan låta vara skitskoj om att ensam kunna lösa vissa problem, men det betyder samtidigt att man själv ska lösa problemen snabbt när man är fullbokad.
Säg man är 10st personer som utvecklar något, man själv kanske kommer in i slutet och inte fick säga till att gör lösningen ej så komplex. Och efter några år så är man ensam kvar, har produkten inte gått så bra så börjar inga nyanställda med den. Man får göra allt själv när man är fullbokad.

Lösning är att byta jobb ofta som andra och låt andra hamna i denna sits.

Jag gissar detta är supervanligt på många produktföretag och det är en orsak varför de lägger ner produkter hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Folk byter jobb så ofta så man lätt blir ensam om att kunna något. Det kan låta vara skitskoj om att ensam kunna lösa vissa problem, men det betyder samtidigt att man själv ska lösa problemen snabbt när man är fullbokad.
Säg man är 10st personer som utvecklar något, man själv kanske kommer in i slutet och inte fick säga till att gör lösningen ej så komplex. Och efter några år så är man ensam kvar, har produkten inte gått så bra så börjar inga nyanställda med den. Man får göra allt själv när man är fullbokad.

Lösning är att byta jobb ofta som andra och låt andra hamna i denna sits.

Jag gissar detta är supervanligt på många produktföretag och det är en orsak varför de lägger ner produkter hela tiden.

Det här känner jag igen. Det ska vara snabba lösningar från affären. Allt är bråttom. Och kraven ändras snabbt för att de inte tänkt långsiktigt.

Samtidigt förstår inte juniora utvecklare de långsiktiga konsekvenserna av deras (ful-)kod. Erfarna utvecklare fuskar också, men då ofta med tester och dokumentation.

Följden blir att alla större mjukvarusystem ruttnar efter några år. Det är inte kul att jobba med något dåligt. Så man byter jobb och går igenom samma cykel igen.

Permalänk

Något annat att gnälla på är svenska komponentpriser. Jag vill ha en strömknapp för 24V som bryter på både plus och minus. Jag vill ha en automatsäkring på både plus och minus om strömmen överstiger t.ex 2A på plus eller minus. Jag vill ha en lampa på den som säger om spänning är ut.
Vad kostar en sådan strömknapp om man ska köpa från svenska butiker och hur klumpig blir lösningen?
Alla andra jag känner säger onödig pryl. Men samtidigt denna pryl fungerar exakt lika bra om 100år för allt som går på 24V och låg ström, även om nu automatsäkring slits.

Varför lösningen ska bryta på plus och minus är att den ansluts till annan utrustning med egen spänningskälla. Det kan då bli konstigt om säkringen för plus gick men fortfarande finns jord.