Telia Router - Har jag senaste firmware?

Permalänk

Telia Router - Har jag senaste firmware?

Hej!

Haft problem länge, länge med vår telia fiber uppkoppling, framförallt med playtjänster (spelar upp via deras "puck" / tv-box).
Var i samtal med dem för några veckor sedan, det var lite flummigt. Jag försökte få veta om jag hade senaste firmware...
De kunde gå in och se firmwaren, och när jag nämnde versionsnumret så tyckte ja först de sa att den var väldigt gammal, och sen att den var okej. Blev lite tokig på folket hos Telia om jag ska vara ärlig.

Kan ni kolla era Telia routers av samma modell. Har ni nyare version? Vilken firmware i sf? Kan utläsa 2019-11 så den borde väl vara hyfsat ny?

Vad annars kan detta beror på? Bilden fryser...kommer tillbaka...eller inte. Inte varit så tidigare, började väl för ca halvåret sedan.

Ska jag fabriksåterställa routern? Vad innebär det i så fall? Att jag får skapa nytt lösenord igen? För namnet blir väl det samma om jag inte rört det sedan installationen? Har inte gjort andra instaällningar heller utan kört standard från start.

https://imgur.com/a/lOd9VX3

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ska jag fabriksåterställa routern? Vad innebär det i så fall? Att jag får skapa nytt lösenord igen? För namnet blir väl det samma om jag inte rört det sedan installationen? Har inte gjort andra instaällningar heller utan kört standard från start.

När man fabriksåterställer en router så blir alla egna inställningar/ändringar borttagna och allting blir som det var när man kopplade in den för första gången, så med andra ord om man te.x har ändrat på login lösen, lösen till Wi-Fi etc. så kommer dessa att bli de som routern hade som standard.

Angående om du har senaste FW på den så får någon annan svara på det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.