Open AI vill köpa Chrome

Permalänk
Medlem

Handlar detta enbart om just Chrome, eller går det hela vägen ned till Chromiumprojektet?

För min del kunde lika gärna Zark Muckerberg köpa Chrome, jag skiter fullständigt i just Chrome och det skulle aldrig falla mig in att installera den skiten, men om det skulle drabba alla Chromium-baserade (så som Vivaldi) så vore det rejält illa.

Inte för att det spelar mig personligen någon roll så länge som Firefox lever, men ändå.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Handlar detta enbart om just Chrome, eller går det hela vägen ned till Chromiumprojektet?

För min del kunde lika gärna Zark Muckerberg köpa Chrome, jag skiter fullständigt i just Chrome och det skulle aldrig falla mig in att installera den skiten, men om det skulle drabba alla Chromium-baserade (så som Vivaldi) så vore det rejält illa.

Inte för att det spelar mig personligen någon roll så länge som Firefox lever, men ändå.

Det kommer att påverka alla Chromium-baserade eftersom Google står för den mesta kodningen av Chromium. Men det viktiga är inte om chrome är fristående eller inte. Det viktiga är finanseringen av Firefox efter dessa domar som kan förstöra för alla på internet.

Så det är oerhört viktigt vem som då köper Chrome, men det är ju ingen som har sagt att Chrome är till salu heller. Det är mer troligt att det blir en uppdelning med ett nytt företag som är fristående och inte är till salu till andra.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Gör som när netscape gick i graven, släpp källkoden fri.

Google är mer good guys än Microsoft. Dom släpper sin webläsare till linux.

Är man lagd åt det hållet så har MS släppt edge till linux

De gör dock inte mycket reklam för det precis.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11