Riktigt imponerande! Väldigt bra UX och, som redan nämnt, rakt på sak. Gillar verkligen hur man får testa "hela" appen innan man ens skrivit upp sig. "Tutorial"-delen är väldigt bra också.
Feedback:
När man skriver in en ny Task och klickar enter, känns det som ett naturligt steg att det är den man vill markera också. Nu måste man skriva + enter och sen klicka, känns som ett onödigt steg.
I test-mode så är sidomenyn / info-panelens ikon kanske inte självklar när den är minimerad. Dvs är inte helt givet vad det är för något.
Sen kan du nog se över hur det hela funkar på mobilen. Kan tänka mig att många kommer använda telefonen som "tracker" och sen jobba på datorn. Så att se till att det funkar fint på olika skärmar är nog gul!
Som sagt, riktigt imponerande och blev sugen på att skapa ett sånt snygg projekt själv nu!
EDIT: DU har också ett object som loggas i console, som nog inte ska vara med. Sen skulle jag nog minifiera (uglify om du så vill) all JS för att få new storlekarna lite. Även om prestanda inte är ett issue just nu, men ingen anledning att inte göra tänker jag.