GF4 TI 4600 för 776:-?

Permalänk
Medlem

GF4 TI 4600 för 776:-?

Stämmer det priset som man får på buggy prisjämförelse?

Låter ju helt knas så det borde det inte göra om inget har hänt under denna dag som jag inte vet något om

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem

det verkar som att det stämmer, i en butik säljs det för 770:- och i en annan för drygt 900:- och dessutom så är båda korten abit siluro...

Visa signatur

"hade jag varit servern så hade du funkat"

Permalänk
Medlem

Ja riktigt skumt pris är det. Men jag beställde ett från Cerico

[edit = stavfel]

Permalänk
Medlem

Det låter väldigt konstigt med tanke på att "http://buggy.no-ip.com/#Grafikkort,_Bildskärm" också visar att de billigaste varianterna ti4200- och ti4400-korten är dyrare än de två ovannämnda korten.

Eftersom två butiker dock har satt ett så pass lågt pris på samma kort, kanske det trots allt inte rör sig om ett misstag. Om det nu stämmer är det ett mycket prisvärt kort.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Avstängd

jag har gått runt hela dagen och försökt få folk att beställa det har ett r9700np själv, hade jag inte haft för mycket att lägga ut pengar på hade då jag köpt ett lätt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Köpte ett förut

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sloX
Köpte ett förut

Från Cerico?

Permalänk
Avstängd

Priset har legat där i tre dar nu. Är det fel så brukar det ju rättaas till ganska snabbt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

jag har märkt att det ibland kan visas ett pris på buggy så är det ett annat pris på själva köpsiten, men nu verkar det juh vara rätt, varför det är så billigt kan man spekulera i

kanske har de överskott eller något

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

Jag ska nog klippa till!
Nån som fått bekräftelse eller så?

edit: fuckfuckfuck ;>
"Denna artikel har utgått! "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Jag ska nog klippa till!
Nån som fått bekräftelse eller så?

edit: fuckfuckfuck ;>
"Denna artikel har utgått! "

Trist, annars hade det ju varit ett kap.
Fast korten är ju förbannat långa.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ni kan glömma att få ett 4600 för ett sådant pris, att det fanns på två siter är antagligen för att grossisten har fått fel pris, och internetaffärerna uppdaterar sina prislistor direkt därifrån. Cerico kommer naturligtis vägra att skicka ut några kort för det priset, de har även lagen på sin sida.

"Beställning av varor och tjänster mottages endast genom webbutiken. Order är inte bindande, och avtal är inte ingått, förräns Cerico accepterat ordern och meddelat kunden med bekräftelse skriftligen, per brev, fax, mail eller publicering i webbutiken på för kunden och ändamålet avsatt och tillgänglig plats."

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått kortet skickat till sig för det priset?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

fick ett mail från cerico.com "Vill meddela att det blivit ett felaktigt pris på grafikkortet du beställt.
Grafikkortet i fråga har även utgått.
Därför makuleras ordern."

Visa signatur

"hade jag varit servern så hade du funkat"

Permalänk
Medlem

Fan då, fick samma mail som jOLTi! :'(

Visa signatur

Donnie: How can you do that?
Frank: I can do anything I want. And so can you.

Permalänk
Medlem

yea bs! var ju ett perfekt pris

Visa signatur

"hade jag varit servern så hade du funkat"

Permalänk
Medlem

Skrev ett argt jävla brev till dom!

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

Samma här, fick också en makulering .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Skrev ett argt jävla brev till dom!

det löser inga problem

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
det löser inga problem

Nee och dom har inte svarat på det heller, jag paste:ar det här:

Tack, Ja det var ju väldigt underbart, här har man väntat och trodde problemet var löst. Men ICKE! Jag säger ICKE! Vad får jag för att ni tabba Er då? Förutom svenska ord som man inte fattar? Visst är det okej att göra fel, men herregud den prissättningen har varit uppe i flera dagar, vet inte inte ens vad ni skriver? Vad ska jag göra nu då? Blir utan graffe och allt, har ni några rekommendationer, och tänker ni säga GFFX eller GFMX så stoppa in det i käften igen. Man blir ju lite förbannad att Ni gör såhär, och om varan nu har utgått varför har inte inte uppdaterat? Eller har ni haft extra öppet under helgen för tomtar som kommer och köper? Eftersom den var på sidan under fredag - måndag. Lite märkligt tycker jag. Jag tycker (min personliga åsikt) att man har rätt att göra tabbar, men någon måtta finns det väl. Först att gör reklam för en vara ni inte har, sedan skriva fel pris. Var Ni fulla eller, kanske borde lätta på bärsen när ni jobbar? Förresten kanske ni skulle kunna ge mig namnet på personen som uppdaterad så man kunde hälsa på er på kontoret i sthlm och skrika lite, för jag är inte lite arg. Har varit inställd på att få det graffet i ett par dagar nu, visst tyckte jag det var billigt men eftersom det ni hade som "motto" och hur ni beskrev verksamheten så stillades mina tankar. Åter igen, vad får jag för att ni gör bort Er? Får jag mitt graffe, nee, får jag ett annat graffe som är likvärdigt för samma pris, nee. Det jag får är ett massutskick och en udda förklaring som inte tyder på något annat än en dålig affär. Ni har juh t.o.m stavfel på Er hemsida. Kanske borde låta folk som inte har dyslexi skriva på sidan (inte för att jag har något emot dyslektiker, men en företagssida skall väl vara stavfels fri?). Tack igen, tack, tack, tack jävligt bra jobbat från Er sida. MvH (Yea right) Alexander Holm

mådde faktist lite bättre efter det, men problemet kvarstår, hur ska jag nu får ett graffe?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

Hehe, du ska inte klaga på andras stavning när du själv inte är mycket bättre. Sen att använda ett språk där vartannat ord är svordomar ungefär hjälper inte över huvud taget. Bättre att köra värsta snyftargrejen men du lär inte få ett kort eller så hur som helst...

Visa signatur

AMD64 3000+ @ 2.1 GHz | EPoX EP-8KDA3+ | Pixelview GeForce FX 5600 256Mb | Kingston HyperX PC3200 2x512 MB | IBM 80 Gb 7200rpm 2Mb | 2st Hitachi Deskstar 7K250 80Gb 7200rpm 2Mb 8.5ms | Antec Plus1080AMG 430W True Power ATX

Permalänk
Hedersmedlem

Holm: Det där var lite överdrivet. Det var trots allt ett slarvfel och sådant händer ofta av många butiker. Eftersom det är så lätt att göra fel - en knapptryckning (eller avsaknaden av sådan) - är det naturligt att de måste reservera sig.

Dessutom kan man inte begära att de skall ha 100% koll på sin sida 24/7. Det var ju midsommar ffs! Tänk dig själv, och de har säkert flera tusen artiklar ute på sidan.

Edit: Men fick det dig på bättre humör var det värt det, du lär ändå inte få något kort

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Nee och dom har inte svarat på det heller, jag paste:ar det här:

Va, menar du verkligen att de inte svarade på dyngan du skrev...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Nee och dom har inte svarat på det heller, jag paste:ar det här:

*text*

mådde faktist lite bättre efter det, men problemet kvarstår, hur ska jag nu får ett graffe?

Jao, hade du skrivit lite annorlunda och på ett mer trevligt sätt så

Men visst jag har full förståelse för om du blir förbannad, hade blivit det själv så.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Svar till alla ang mitt brev.
Ni vet inte vilka problem jag har haft på sistonde, alltså detta knäckte mig för jag trodde till 110% att jag hade löst graffe problemet. Sedan när jag hos en kompis loggade in på Cerico och så 'makulerad' så stannade typ mitt hjärta, jag blev lite nervös. Kollade på Lexin, då blev det ett faktum. Jag får inte mitt kort, jag blev då så jävlarns förbannad för ingeting ska fan gå bra för mig, inget aldrig ska man få lyckas med något. På de senaste månaderna har jag suttit på en Compaq PII450@400mhz med Windows ME och en 5gb's hd. Och egentligen så bryr jag mig inte vad ni tycker om mitt brev, för det är skrivet och skickat.

MvH Alexander Holm.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmen
Hehe, du ska inte klaga på andras stavning när du själv inte är mycket bättre. Sen att använda ett språk där vartannat ord är svordomar ungefär hjälper inte över huvud taget. Bättre att köra värsta snyftargrejen men du lär inte få ett kort eller så hur som helst...

Svordomar är ett problem, jag använder en svordom i varannan mening irl. Har blivit så, det är fult, det är inte bra men det är jag.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Hedersmedlem

Så dina personliga problem låter du glatt gå ut över den stackare som får ditt brev?

Om jag satt i motagaränden så hade jag bara garvat åt där brevet, möjligen skrivit ut det och visat mina polare på jobbet, och pratat lite om psykfallen som går lösa i sverige.

Patetiskt är ett ganska milt beskrivande ord av vad jag känner inför ditt agerande

Permalänk
Medlem

Jag e på Holms sida. Skriver de så och har den uppe i 5 dar och får massa ordrar så borde de väl agera snabbare. Just nu sitter det massor stackars sweclockare som inte får sina gc:s. Ska det inte vara en för alla, alla för en?

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk

Jag håller med både Mental och Act. Dåligt av butiken att sköta ärendet så när de har denna felaktiga prissättning så pass länge. Dock skall man aldrig klaga med svordomar och dyl. då det aldrig löser något. Skall man hanskas med sådana här ärenden skall man göra det med brev skrivna i lugn och sansad vinkling, skäller man hårt och svär mot folket så blir de ju inte allför vänliga tillbaka mot en...

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Så dina personliga problem låter du glatt gå ut över den stackare som får ditt brev?

Om jag satt i motagaränden så hade jag bara garvat åt där brevet, möjligen skrivit ut det och visat mina polare på jobbet, och pratat lite om psykfallen som går lösa i sverige.

Patetiskt är ett ganska milt beskrivande ord av vad jag känner inför ditt agerande

Tja Mental eftersom Sverige är ett "fritt land" så får du tycka och tänka som du vill. Visst du kanske tycker det är patetiskt. Det jag menade med brevet är att de skapade ett problem för mig, ett nytt problem som jag trodde var undanröjt så egentligen så är det inte mitt personliga problem utan ett problem som har skapats av deras agerande och om jag hade varit den som tog emot brevet hade jag också skrattat och så, men jag hade iaf svarat. Jag vill bara bli bekräftad, vill bli visad lite mer omtanke än ett massutskick. Sedan som jag har sagt, du får tycka att det är patetiskt, men är det inte så vi människor gör? Låter våra problem gå ut över andra. The way of life.
Eller vem vet, du kanske är en supermänniska som alltid har 100%'s kontroll över dina känslor och aktioner?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?