3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ariex:

@webhallen
Har en order på Asus 3080 Strix OC
Stod under förmiddagen att den skickades till butik som skulle vara framme imorgon.
Nu har den ändrats tillbaka att den väntar på kortet från dist och leverans den 29:e.
Missade jag gårdagens kort eller kan jag med tur få den inom kort?
Ordernr: ****6888

Edit: Eller vilken köplats har jag nu?

Endast ordernummer med fyra siffror kräver jättemycket av mig om jag verkligen vill hjälpa, har du tider osv så underlättar det grovt 😅 men i detta fallet kan du kolla mina tidigare poster i denna tråd, har skrivit vad som gäller för Strix OC 😃

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Endast ordernummer med fyra siffror kräver jättemycket av mig om jag verkligen vill hjälpa, har du tider osv så underlättar det grovt 😅 men i detta fallet kan du kolla mina tidigare poster i denna tråd, har skrivit vad som gäller för Strix OC 😃

/Patrik

Ah förstod inte att det var så krångligt
15:09 gick beställningen igenom så det känns som att det har varit nära väldigt länge nu.

Jag väntar vidare helt enkelt.
Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Red Onion:

Men killen ifråga hämtade ju inte kortet i butik utan fick sitt skickat. Vilket måste kommit från centrallagret?

Och då måste ni väl rimligtvis ha ett kösystem som betar av korten i tur och ordning?

Höll på att slita mitt hår där ett tag tills jag såg detta inlägg. #18818825

Men det är little know (men orelaterat till detta) att våra butiker även kan skicka postorder.

EDIT: Vi har kösystem, men om man tänker hur verksamheten fungerar i icke super-heta-slut-på-allt-tider så är det väldigt effektivt att näst på tur får avbokad produkt på butiksnivå, jag är inne och försöker jonglera om så mycket jag kan när jag ser orättvisor men vi har inte möjlighet att ha koll på allt, och då blir det sånna här one-offs då och då

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen

Sorry men innan du går på semester bara.
Kommer det ytterligare leverans av Suprim Rtx 3080 iår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Höll på att slita mitt hår där ett tag tills jag såg detta inlägg. #18818825

Men det är little know (men orelaterat till detta) att våra butiker även kan skicka postorder.

EDIT: Vi har kösystem, men om man tänker hur verksamheten fungerar i icke super-heta-slut-på-allt-tider så är det väldigt effektivt att näst på tur får avbokad produkt på butiksnivå, jag är inne och försöker jonglera om så mycket jag kan när jag ser orättvisor men vi har inte möjlighet att ha koll på allt, och då blir det sånna här one-offs då och då

/Patrik

Ser nu att han hämtade i butik! Men den lilla filuren skrev på forumet att han fick den skickad till sig

Då är det mer förståeligt, av logistiska skäl som du redan förklarat säkert en miljon gånger i tråden.

Ber om ursäkt. Du gör ett kanonjobb Patrik och jag har börjat förlika mig med tanken på att jag aldrig kommer få mitt gigabyte kort, men eftersom jag köpte kortet med presentkort under BF sitter jag fast här

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Sorry men innan du går på semester bara.
Kommer det ytterligare leverans av Suprim Rtx 3080 iår?

Står det något inkommande på produktsidan?

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ariex:

Ah förstod inte att det var så krångligt
15:09 gick beställningen igenom så det känns som att det har varit nära väldigt länge nu.

Jag väntar vidare helt enkelt.
Tack!

Oj du har plats 3 totalt, och en är på g till medis, så du kan vara lugn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Åh jesus.. Hade inte kyrkorna varit stängda hade jag banimej gått och bett till gud även fast jag är ateist.

Du väntar också på ett Asus TUF? Jag beställde strax efter midnatt 21/9. Tror vi ligger på liknande plats i kön.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Alltså så surt om 3080 TUF OC från Inet gick upp till plats 49 i kön, så låg jag på plats 56 2:e December. Jag hoppas att de har mer att gå igenom under helgen eller något, för de har sagt till mig mer än en gång att det skulle komma in 66 kort.

Edit: Orderbekräftelse 16:16 18/9 btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Oj du har plats 3 totalt, och en är på g till medis, så du kan vara lugn

Ah va kul att höra!
Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Tycker däremot det är ett problem hur man än vrider och vänder på det, ta bara min kundupplevelse med RMA nu med komplett som exempel nu jämfört med i våras, återförsäljare får lida i alla led av det här, tyvärr. Hatten av för Webhallen för att sitta här också och hjälpa folk så gott de kan.

Ja det är helt otroligt egentligen, som extrem jämförelse tar en Koenigsegg att bygga för hand under optimala förhållanden cirka 3 månader per bil. Får hoppas det kommer nya framgångar inom tekniken för GPU-tillverkning Gärna inom Europa.
edit: bra val av profilbild

Nu kan du dock inte utgå ifrån att ditt problem med reklamation beror på att folk överbokat sig på kort och därför returnerar dessa. Däremot lär hela lanseringen i sig kräva en hel del extra resurser. Sen har vi ju hela problemet med pandemi och nära till jul. Det är nog rätt tufft just nu.
Jag vill också lyfta på hatten för Webhallen - närvaron och hjälpen här på forumet uppskattas verkligen.

Tror inte tillverkningsprocessen kommer kunna snabbas upp så mycket innan vi vi hittat ett alternativ till kisel. Uppbyggnaden av ett chip har såvitt jag vet bara blivit mer avancerad. Sen utvecklas såklart maskinerna också, men tänk att de är otroligt komplexa och ohemult stora. En modern bilfabrik är verkligen inte fyskam men bleknar i jämförelse. Processen involverar hundratals steg, med flera väldigt farliga kemikalier, och bara sista steget tar sin tid när varje chip på en wafer måste kontrolleras med ett elektronmikroskop. Enda fördelen gentemot en bilfabrik är att man får större volymer.

Tack! Jag kände att jag identifierar med Harry Dubois i Disco Elysium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Du väntar också på ett Asus TUF? Jag beställde strax efter midnatt 21/9. Tror vi ligger på liknande plats i kön.

Yes väntar också på TUF Beställde 21/9 också! Bara o vänta antar jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Har du fått det då?

Självklart inte, för det första är det Elgiganten och för det andra ett non OC Asus kort.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Står det något inkommande på produktsidan?

@webhallen
Haha okej då! Tänkte om du satt med lite info 😂

God jul och gott nytt år Patrik! Du borde utan tvekan bli årets medlem och anställd på Webbis! 🙂

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

Skrivet av Adnerhill:

Yes väntar också på TUF Beställde 21/9 också! Bara o vänta antar jag.

Same här, förmiddagen den 21/9 dock 🎉

Permalänk

@vintervilan tror du det är många som beställer MSI Gaming X Trio kortet dagligen? 1 om dagen, 10 om dagen? Beställde mitt kort i torsdags nämligen och hoppas då Inge allt för många har hunnit beställa innan mig. Vad hade du gissat på att jag står i kön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

@vintervilan tror du det är många som beställer MSI Gaming X Trio kortet dagligen? 1 om dagen, 10 om dagen? Beställde mitt kort i torsdags nämligen och hoppas då Inge allt för många har hunnit beställa innan mig. Vad hade du gissat på att jag står i kön?

Kom igen nu... ber annat folk gissa om hur du står i kön..
Försök hålla tråden lite relevant åtminstonde

Permalänk

@myra sorry för brottet jag begick );

Permalänk
Medlem

Vems 3080 var det som exploderade på postterminalen tidigare ikväll?

https://omni.se/a/LnoKLR

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Nu är äntligen mitt bygge klart, det har tagit sin tid men jag är otroligt nöjd nu. Tack @webhallen för att du har lagt ner tid på oss och besvarat så gott du kunnat. Mycket frustration och besvikelser har det varit.

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB OC
AMD Ryzen 5 5600X
Corsair SF750
Cooler Master NR200P
Noctua NH-U9S chromax.Black
Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600MHz CL18
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI
D Black SN750 1TB M.2 SSD

Underbart chassi förövrigt, rekommenderar starkt för någon som är nyfiken på en SFFPC.

Permalänk
Medlem

många paket som blir försenade nu då :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har följt tråden från början men nu är äntligen min väntan över. Fick mitt 3080 TUF OC från WH idag, beställt 22:22 den 17/8.
Ett stort tack till @Webhallen för din otroliga insats här i forumet, du har åtminstone fått en person att ha er som första alternativ vid köp i fortsättningen.

Önskar er alla som fortfarande väntar lycka till och att ni får era kort snart! God fortsättning.

Permalänk
Skrivet av mecc:

Nu är äntligen mitt bygge klart, det har tagit sin tid men jag är otroligt nöjd nu. Tack @webhallen för att du har lagt ner tid på oss och besvarat så gott du kunnat. Mycket frustration och besvikelser har det varit.

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB
AMD Ryzen 5 5600X
Corsair SF750
Cooler Master NR200P
Noctua NH-U9S chromax.Black
Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600MHz CL18
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI
D Black SN750 1TB M.2 SSD

https://i.imgur.com/yM2yppG.jpg

Underbart chassi förövrigt, rekommenderar starkt för någon som är nyfiken på en SFFPC.

Har du ett Strix Non OC i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Har du ett Strix Non OC i?

Ett OC, missade den detaljen

Permalänk

Fick tag i ett 3080.
Är osäker på vilket BIOS jag ska flasha av dessa?
1a eller 2a eller båda?

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3080AORUS-X-10GD/s...

Kortet är på väg...

Permalänk

Börjar bli lite löjligt att vi är fortfarande fast på 15:08, 17/9 på Tuf non OC. 🤦‍♂️
Finns kortet ens?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Börjar bli lite löjligt att vi är fortfarande fast på 15:08, 17/9 på Tuf non OC. 🤦‍♂️
Finns kortet ens?

Tror de kommer lägga ner 3080 snart och bara gå över till 3070ti och 3080ti helt och hållet. Möjligtvis kanske 3080 super kommer. Men eftersom det redan gått så lång tid misstänker jag att 3080 kommer sluta produceras snart ändå.

Sen så har jag för mig att AMD sa att deras nästa generation kort kommer ut om ett år och 2-3 månader. Så det är inte ens långt kvar till nästa generation korten kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag hade också tänkt gå på ett 3070 så länge, men de höga priserna kändes inte värt det.
Tänkte klicka hem ett 3070 Gaming X Trio från Webhallen imorse när de fanns i lager, men 7 190 kr var lite väl saftigt att slänga ut på ett kort för att "han under tiden"

Jag hade dock ingen koll på MSI cashback... Gäller det bara 3070 och 3080? Under vilken period?

Japp bara 3070 och 3080. Du måste även köpa en skärm eller nätagg från dom.

Jag köpte skärm ovetandes om att den var med i msis kampanj så ett 3070 vore ju fint. Men nu använde jag skärmen och plockade ut en kod till AC Valhalla istället så.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

För mig står det "Reserverad" under orderhistoriken. Jag hoppas att det betyder att den kommer packas idag. Jag valde expressfrakt dessutom. Återkommer ifall det ändras under kvällen

Nu fick jag meddelande från Bring att det packas!

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Observera att forumet inte är tänkt som ett alternativ till den ordinarie kundtjänst, dvs. har man frågor om exempelvis en specifik order o.l. får man gå via de officiella supportkanalerna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...